Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2005, 00:16
sabo sabo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 september 2005
Berichten: 2
sabo is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief communicatieadviseur; hoor graag jullie mening

Bijgaand mijn brief. Ik krijg helaas de tekst hier niet geknipt en geplakt, dus hij zit erbij als bijlage.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Sabine
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatie carrieretijger.doc‎ (23,0 KB, 4910x gelezen)

Laatst gewijzigd door sabo; 13 september 2005 om 00:21 Reden: tekst stond er niet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 september 2005, 02:15
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief communicatieadviseur; hoor graag jullie mening

Hoi Sabine,

Eerlijkgezegd, ik zou deze sollicitatiebrief nog een oppepper geven... Om te beginnen heeft hij een hoog ik-gehalte. Je vertelt over je studie, ervaring en kwaliteiten vanuit jezelf, maar eigenlijk niet over de nieuwe functie en waarom jij daarvoor een goede kandidaat bent vanuit het perspectief van de werkgever. Hé, is dat niet de kern van goede communicatie; vanuit het perspectief van de ander denken?

De openingszin zou ik iets sprankelender maken. Bijvoorbeeld door de slotzin van de derde alinea te gebruiken: "Ik ben de communicatieadviseur die u zoekt".

Wat ik een beetje mis in de brief is aandacht voor de competentie adviseren, die neem ik aan cruciaal is in de functie waarop je solliciteert. In het bijzonder natuurlijk adviseren op communicatiegebied. Misschien vind je inspiratie in de artikelen over communicatiemanager en pr-adviseur.

Het taalgebruik vind ik hier en daar te omslachtig. Ik zou de zinnen krachtiger maken. Bijvoorbeeld, in plaats van "Daarnaast heb ik deze zomer een aantal communicatieplannen geschreven met betrekking tot het te volgen communicatiebeleid voor het aankomende jaar" zou ik zeggen: "Daarnaast heb ik plannen geschreven voor het communicatiebeleid in het komend jaar" of "Daarnaast heb ik beleidsplannen geschreven voor de communicatie in het komend jaar".

"het maken van een communicatiemiddel"... bedoel je dat echt? Het is mijn vak niet, maar communicatiemiddelen gebruiken is toch iets anders dan communicatiemiddelen maken?

Je zegt "Ik ben ervan overtuigd dat ik mijn kwaliteiten in de functie van communicatieadviseur nog verder kan ontplooien". Dat zal wel waar zijn, maar daarmee positioneer je jezelf als junior. Maak je dan kans bij deze vacature?

Marketingcommunicatiemedewerker is in onze mooie taal denk ik één woord, zonder spatie.

"In mijn functie ben ik projectleider" klinkt een tikje krom. Is je functie projectleider? Of "in mijn functie van <functie> ben ik (tevens) projectleider".

En tot slot: "Ik hoop dat u na het lezen van deze brief een duidelijk beeld van mijn interesse en motivatie voor een functie binnen uw organisatie hebt gekregen ...". Dat is vrees ik nog niet het geval. Je hebt eigenlijk weinig over je interesses en motivatie geschreven.

Je ziet, ik ben kritisch, maar hopelijk niet té kritisch om je wanhopig in de gordijnen te jagen Gewoon een versie 2 maken en weer hier plaatsen...
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
communicatieadviseur

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV lieke Sollicitatiebrief en cv 5 3 april 2007 22:01
Sollicitatiebrief financieel medewerker: graag jullie reacties Ramoon Sollicitatiebrief en cv 2 25 april 2006 21:29
Sollicitatiebrief projectleider ICT. Wat vinden jullie ervan? Joris van de Wijngaard Sollicitatiebrief en cv 4 12 april 2006 15:53
Vinden jullie mijn sollicitatiebrief makelaar pakkend? sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 5 18 oktober 2005 02:48
Sollicitatiebrief inspecteur tijger86 Sollicitatiebrief en cv 1 20 september 2005 08:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon