Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2011, 22:42
Snoeske Snoeske is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 1
Snoeske is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief receptioniste

Graag jullie commentaar op onderstaande brief. Het gaat om een functie voor receptioniste bij een bedrijf in vakantieartikelen.
Alvast bedankt voor jullie commentaar.

Geachte heer XXXXXX,

U bent op zoek naar een representatieve en klantvriendelijke receptionist(e). In de functieomschrijving die u in de XXXXX van XXXXX vermeld, kan ik mij goed vinden. Bovendien heeft de informatie over uw bedrijf, die ik las op uw internetsite, mijn belangstelling voor de vacature verder vergroot. Graag wil ik daarom reageren.

Dé uitdaging bij de door u aangeboden vacature, lijkt mij het verlenen van een optimale service
en het gezicht en visitekaartje zijn voor uw bedrijf. Graag zou ik met veel enthousiasme mijn capaciteiten inzetten om een bijdrage te leveren aan het vakantieplezier van uw klanten.

De functie van receptioniste binnen uw organisatie spreekt mij aan omdat deze goed aansluit op mijn werkervaring. Een grote diversiteit aan werkzaamheden binnen één functie is mij niet vreemd.
Ik beschik over goede organisatorische en sociale vaardigheden en ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt. Verder is uit mijn werkervaring gebleken dat ik communicatief vaardig en klantgericht te werk ga. Bovendien ben ik per direct beschikbaar.

Graag licht ik mijn brief toe in een persoonlijk gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.



Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 februari 2011, 00:21
Johannes Johannes is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2011
Berichten: 19
Johannes is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

Onderstaand enkele opmerkingen:

1. U bent op zoek naar een representatieve en klantvriendelijke receptionist(e). In de functieomschrijving die u in de XXXXX van XXXXX vermeld, kan ik mij goed vinden. Dat je schrijft: 'Kan ik mij goed vinden', vind ik persoonlijk niet zo sterk. Ik zou zeggen: U bent op zoek naar een representatieve en klantvriendelijke receptionist(e) en dat is exact de functie waar ik naar zoek.
2. Ik zou nog het e.e.a. zeggen over jou als persoon en over je werkervaring. Je zegt wel dat de functie goed aansluit op je werkervaring, maar wat zijn je werkervaring?
3. Wellicht dat je nog wat wat kunt toelichten waarom je voor desbetreffende organisatie kiest en waarom voor deze functie. Tevens mogen je motivaties en achtergronden wat uitgebreider toegelicht worden.
4. Tenslotte adviseer ik je om je sollicitatiebrief (nog eens) te toetsen aan de AIDA formule. Zie: http://www.carrieretijger.nl/carrier...ezelf-verkopen

Hopelijk heb je er iets aan!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voortijdige sollicitatiebrief receptioniste lampekap Sollicitatiebrief en cv 0 2 november 2010 23:53
sollicitatiebrief receptioniste héél graag jullie kritiek/advies Juul Sollicitatiebrief en cv 1 16 december 2009 10:30
Sollicitatiebrief receptioniste hotel denise Sollicitatiebrief en cv 2 27 april 2009 23:46
Sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie merelflorence Sollicitatiebrief en cv 5 22 april 2007 15:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon