Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2005, 13:47
Koen
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Tip voor het schrijven van een sollicitatiebrief...!

Hallo allemaal,

Mooi om te zien dat er zoveel mensen zijn die AKTIE ondernemen om een verandering te bewerkstelligen in hun leven... om wat voor reden dan ook.

Vaak wordt dan, bijvoorbeeld bij een sollicitatie, gebruik gemaakt van een brief die dan per mail of per post verstuurd wordt.

Erg belangrijk om de juiste worden te gebruiken en staat alles er wel in...?
Is dit of dat wel goed...? Moeilijk allemaal en aardig stressfull.

TIP:

Even terug naar de basis. Wat is de reden van de brief? Jezelf verkopen en die job door die ene brief krijgen? Dat zou mooi zijn. Helaas niet realistisch.

De reden is een uitnodiging verkrijgen voor een persoonlijk gesprek waarbij die ander een compleet beeld van jou en je competentie's kan krijgen en op basis daarvan een goede faweging kan maken!!!

Dus: hou het kort en bondig. Wek de nieuwsgierigheid van de geadresseerde. Zij moeten zich afvragen; hmmm wie is die persoon achter deze brief en wat heeft hij/zij mij te bieden...?

Su6 met ieder zijn leuke en uitdagende weg om veranderingen te bewerkstelligen.

M.vr.gr. Koen Reijnierse

TiggerProjects@hotmail.com
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 september 2005, 22:57
sterretje24 sterretje24 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Berichten: 7
sterretje24 is on a distinguished road
Standaard Re: Tip voor het schrijven van een brief...!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen
Hallo allemaal,

Mooi om te zien dat er zoveel mensen zijn die AKTIE ondernemen om een verandering te bewerkstelligen in hun leven... om wat voor reden dan ook.

Vaak wordt dan, bijvoorbeeld bij een sollicitatie, gebruik gemaakt van een brief die dan per mail of per post verstuurd wordt.

Erg belangrijk om de juiste worden te gebruiken en staat alles er wel in...?
Is dit of dat wel goed...? Moeilijk allemaal en aardig stressfull.

TIP:

Even terug naar de basis. Wat is de reden van de brief? Jezelf verkopen en die job door die ene brief krijgen? Dat zou mooi zijn. Helaas niet realistisch.

De reden is een uitnodiging verkrijgen voor een persoonlijk gesprek waarbij die ander een compleet beeld van jou en je competentie's kan krijgen en op basis daarvan een goede faweging kan maken!!!

Dus: hou het kort en bondig. Wek de nieuwsgierigheid van de geadresseerde. Zij moeten zich afvragen; hmmm wie is die persoon achter deze brief en wat heeft hij/zij mij te bieden...?

Su6 met ieder zijn leuke en uitdagende weg om veranderingen te bewerkstelligen.

M.vr.gr. Koen Reijnierse

TiggerProjects@hotmail.com
Hoi Koen,

Bedankt voor je suc6-wensen. Ik heb net mijn brief op het forum achtergelaten en ben benieuwd naar de reacties. Hetgeen jij zegt lijkt erg simpel, maar dat vind ik dus tegenvallen! Ik zit al 3 avonden te knutselen, maar om je eerlijk te zeggen, als ik hem zelf zou lezen als werkgever zijnde, nou dan zou het een twijfelgevalletje zijn hoor. Maar wellicht krijg ik hier nog goede tips, ik heb nog een week de tijd.

groetjes, Esther
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon