Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 januari 2011, 11:29
Sarah_ Sarah_ is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Berichten: 2
Sarah_ is on a distinguished road
Standaard Positief gesprek ja of nee?

Ik heb net een sollicitatiegesprek met een manager gehad. Voor dit gesprek heb ik een aantal andere selectie-rondes moeten doorlopen, en aangezien deze allemaal positief waren, mocht ik ook door naar de laatste ronde: gesprek met de manager. Nu had ik me heel goed voorbereid, en ik verwachtte ook meer dat de manager vragen zou stellen over mijn sterke/zwakke punten, motivatie voor het bedrijf etc. Maar na: vertel wat over jezelf, werden er niet heel veel vragen gesteld. Ik heb verteld wat ik zoal gedaan had, mijn keuzes gemotiveerd, en ook waarom ik voor het bedrijf en de functie heb gekozen. De rest van het gesprek nam de manager het woord, en gaf hij meer inhoudelijke informatie (over waar de afdeling zich mee bezig hield etc.) en heb ik een aantal vragen gesteld, die hij uitgebreid beantwoordde. Maar zijn gezichtsuitdrukking was onbewogen, waardoor ik niet kon plaatsen of hij nou wel/niet positief was over mij.

Op zich heb ik geen verkeerd gevoel eraan over gehouden, en de sfeer tijdens het gesprek was heel ontspannen. En aan het einde gaf hij wel aan dat hij het een prettig gesprek vond. Betekent dat hij wel positief over het gesprek en mij was?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 januari 2011, 12:10
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het positief klinken, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel mensen er nog na je werden gesproken. Heb je gevraagd wanneer je uitsluitsel krijgt?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 januari 2011, 12:15
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Sarah,

Ik ben het met Stijn eens dat het allemaal heel positief klinkt en ik ben ook benieuwd wanneer je iets hoort.

Als je dat niet weet, dan kun je bellen om dat te vragen en daarbij nog een keer aangegeven dat je nog steeds heel enthousiast bent.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 januari 2011, 22:10
Sarah_ Sarah_ is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Berichten: 2
Sarah_ is on a distinguished road
Standaard

Beste Stijn en Hetty,

Bedankt voor jullie reacties, het stelt me wel gerust dat jullie ook denken dat het positief kan uitvallen voor me. Ze hadden gezegd uiterlijk eind deze week te laten weten wat het is geworden. Ik hoop inderdaad dat het een positieve uitslag zal zijn.

Sarah
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 januari 2011, 17:35
worker worker is offline
Banned
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 11
worker is on a distinguished road
Standaard

klinkt super! maak je geen zorgen over de "pokerface" van de manager, dat is heel vaak zo. als je al zo ver bent gekomen, gaat het vaak ook over de persoonlijke indruk die je op de manager maakt. als ik het zo lees ging dat prima.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tweede gesprek zelfde persoon Chagendoorn Sollicitatiegesprek 5 30 december 2009 12:28
Idee voor tweede gesprek: slim of een afknapper? JoyceW Sollicitatiegesprek 5 5 oktober 2009 09:48
tweede gesprek zou ik de baan krijgen? tervelde Alle andere carričreonderwerpen 2 11 januari 2009 20:34
tweede gesprek...wie kan mij adviseren!? Joy1986 Sollicitatiegesprek 1 19 september 2008 17:06
ik wil nu eens wel een gesprek met goede afloop! spoenk Sollicitatiebrief en cv 8 25 augustus 2008 21:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon