Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 22 januari 2008, 12:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: SPH Duaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ann80 Bekijk bericht
hallo,

Zelf studeer ik deeltijd pedagogiek in nijmegen. Ik ben ook naar sph duaal wezen kijken, leek me een leuke studie. Hij is wat creatiever dan pedagogiek. Maar het is best moeilijk om een duale plek te krijgen/vinden, daar moet je echt goed je best voor doen en op tijd beginnen!?
Ik liep daar destijds tegen aan. Verder weet ik wel veel over pedagogiek te vertellen, mocht dat ooit je interesse krijgen!
succes met je keuze!
Hoi,

Ik zag jouw reactie en ik zie dat het al even geleden is maar ik had nog een vraag. Heb jij een beetje een idee hoe het met werkaanbod zit wat betreft de opleiding pedagogiek? Opleiding spreekt mij nl. ook wel aan.

Gr. Marielle
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 september 2009, 12:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: SPH Duaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deniz36 Bekijk bericht
Maar deeltijd opleiding heeft ook een contract met je school. ik moest een dag naar school en 20 uur stage lopen. je moest een contract maken met je werk. je mentor kwam 3 keer per jaar langs je werk om te kijken hoe het gaat op je werk. het word samen beoordeeld. wat is het verschil dan???
deniz
Duaal is HBO
en deeltijd is MBO
Met citaat reageren
  #13  
Oud 5 oktober 2009, 20:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: SPH Duaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Duaal is HBO
en deeltijd is MBO
Nee hoor. HBO kan ook in deeltijd.

Als ik een tip mag geven: begin NIET aan duaal aan de HAN. Kies dan voor deeltijd. De HAN vraagt ook een bedrag aan het bedrijf, náást je loon. En als je nog een baan moet zoeken is je bedrijf óók nog eens kosten kwijt aan werving en selectie, en inwerken natuurlijk. Daarnaast moet er ook nog eens een studiebegeleider aangesteld worden waarmee de school direct contact op kan nemen. Daarnaast is mijn ervaring met duaal op de HAN dat je heel erg aan je lot overgelaten wordt. Ik ben er persoonlijk van school gegooid toen ik geen studiepunten kreeg door ziekte, en ik dit kennelijk niet aan de juiste persoon gemeld had. (Volgens eigen zeggen hebben ze het me meerdere malen verteld maar mezelf kennende was ik dan meteen naar die mensen toegegaan...)

In ieder geval: mijn advies is kiezen voor deeltijd.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 januari 2010, 15:47
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: SPH Duaal

Ik wil zelf een Duale opleiding Commerciele economie doen, dan kan je lekker werken, geld verdienen, en toch met je toekomst bezig zijn. Het lijkt me ideaal voor mensen die niet goed kunnen leren uit boekjes (zoals ik). Alleen is het rare dat heel veel mensen mij de opleiding afraden?! Heeft iemand een idee waarom?? Heeft iemand meer informatie voor me?

frank.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 maart 2010, 23:29
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: SPH Duaal/Deeltijd

Ik heb een vraag: Ik werk op dit moment 28 uur per week, heb de zorg van 3 kinderen in de leeftijd van 9 tot 15 (helft van de week) en ik wil heel graag een HBO opleiding SPH of Pedagogiek gaan volgen. Helaas is mijn werk dat ik nu doe niet direct studiegerelateerd en dus niet geschikt als stageplaats. Voor ik alles op alles zet en de grote stap neem om mijn vaste baan op te geven, wil ik vragen wie mij wat meer informatie kan geven over de studiebelasting thuis (buiten je werk/stage). En is er iemand die tegen hetzelfde probleem als ik aanliep, en die inderdaad de sprong gewaagd heeft. Ik hoor het graag!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 23 maart 2010, 08:30
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: SPH Duaal

Een goede vriend doet SPH-Duaal. Natuurlijk is het deels afhankelijk van hoe snel je studeert en hoe perfectionistisch je bent. Hij gaat gemiddeld een dag naar school, studeert een dag (uurtje of zes) en soms spijkert hij in het weekend nog ietsje bij.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 23 maart 2010, 10:48
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: SPH Duaal

Beste niet-geregistreerd,

Heb je al een hogeschool op het oog? Ik raad je dan aan om de open dag te bezoeken en zoveel mogelijk informatie te vragen aan docenten en studenten. Zij kunnen je heel specifiek vertellen hoeveel tijd er met de opleiding is gemoeid et cetera. Vergeet zeker niet te praten met studenten. Mijn ervaring is dat docenten de neiging hebben een rooskleuriger beeld te schetsen van de werkelijkheid.

Succes met je keuze!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sph

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat te doen na het afronden van mijn hbo-opleiding SPH? hinke Loopbaanvragen 12 19 november 2008 21:54
Van SPH naar Rechten Niet geregistreerd Opleiding kiezen en volgen 1 10 juni 2007 14:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon