Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 augustus 2008, 15:57
Remco Remco is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 38
Remco is on a distinguished road
Standaard Hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica: moeilijk zonder aanleg voor wiskunde?

Hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica is een opleiding die ik overweeg maar is deze opleiding moeilijk/technisch of is dat voor iemand die niet echt wiskundig aangelegd is wel haalbaar ?
Ik wil daar graag een eerlijk antwoord op want scholen vertrouw en sommige sites vertrouw ik niet die zoeken toch alleen zieltjes en zeggen dat je de opleiding makkelijk aan kan en dan blijkt het super moeilijk.
Dien je een ICT vooropleiding gehad te hebben om deze opleiding aan te kunnen.
Ik heb zelf een HBO management opleiding alleen binnen een heel ander vlak heb daarvoor VWO gedaan maar doe nu werk op MBO niveau wat van administratief over is gegaan naar callcenter medewerker en je begijpt dat is niet iets wat ik nog jaren lang trek.........
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 augustus 2008, 20:59
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica

Voor je aan deze opleiding begint raad ik je aan een aantal voorbereidende VWO-cursussen wiskunde en statistiek te voltooien. Daarmee kun je vervolgens goed beslagen te ijs de opleiding ingaan. Verder is deeltijd een lange en vooral erg zware weg.

Bepaal ook een doel wat betreft functies die je aantrekken waarvoor je deze opleiding wilt volgen om zo uiteindelijk motivatie te verkrijgen. Zoek ook een MBO-niveau functie binnen de automatisering om affiniteit en werkervaring op te bouwen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 augustus 2008, 22:19
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica

Als je VWO hebt gedaan én een andere hbo-opleiding dan moet je hbo BI zonder meer kunnen trekken. I is wat wiskundiger, TI nog wat meer, maar alleen de universitaire informatica is echt zwaar wiskundig. BI geldt qua wiskunde en techniek als een lichte opleiding.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 augustus 2008, 23:41
Remco Remco is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 38
Remco is on a distinguished road
Standaard Re: Hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Voor je aan deze opleiding begint raad ik je aan een aantal voorbereidende VWO-cursussen wiskunde en statistiek te voltooien. Daarmee kun je vervolgens goed beslagen te ijs de opleiding ingaan. Verder is deeltijd een lange en vooral erg zware weg.

Bepaal ook een doel wat betreft functies die je aantrekken waarvoor je deze opleiding wilt volgen om zo uiteindelijk motivatie te verkrijgen. Zoek ook een MBO-niveau functie binnen de automatisering om affiniteit en werkervaring op te bouwen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Als je VWO hebt gedaan én een andere hbo-opleiding dan moet je hbo BI zonder meer kunnen trekken. I is wat wiskundiger, TI nog wat meer, maar alleen de universitaire informatica is echt zwaar wiskundig. BI geldt qua wiskunde en techniek als een lichte opleiding.
Nou dan hoor ik het al deze opleiding wordt het dus niet , mijn wiskunde is niet echt best en dat was ook al iets waarvoor ik bang was op het moment dat ik een dergelijke opleiding als BI zag staan. En ik kan mezelf wel voor de gek houden door eraan te beginnen en maar hopen dat ik het wel snap maar goed ik ken mezelf het beste.
Er blijft denk ik dan weinig HBO opleiding over voor mij bijna alles is rekenwerk etc en ik ben echt geen ster in wiskunde natuurkunde etc.
Plus ik wil wel een opleiding die echt te doen is in deeltijd en dan is dit toch wat te hoog gegrepen vraag me af of HBO zowiezo wel te doen is in deeltijd dat lijkt er namelijk niet op......
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 augustus 2008, 23:58
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remco Bekijk bericht
Nou dan hoor ik het al deze opleiding wordt het dus niet , mijn wiskunde is niet echt best
De strekking van mijn reactie was dat het qua wiskunde een lichte opleiding is, geen zware. Is er een misverstand
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 augustus 2008, 08:09
Remco Remco is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 38
Remco is on a distinguished road
Standaard Re: Hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica

Alleen in die zin dat ik gewoon geen opleiding moet doen waar ook maar enige vorm van wiskunde in zit zei het licht zei het zwaar . Daar ben ik gewoon niet goed in dus valt zoiets dergelijks als BI al af.........
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 augustus 2008, 14:37
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica

Je krijgt niets cadeau. Als je er tijd insteekt en een voorbereidende cursus doet op VWO-niveau dan tik je het binnen. Maar als je geen tijd in een opleiding wilt steken zul je er nooit een HBO-bachelor afronden. HBO is beslist niet te moeilijk maar het kost natuurlijk wel tijd en inzet.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 augustus 2008, 22:49
Remco Remco is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 38
Remco is on a distinguished road
Standaard Re: Hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica

Denk dat HBO voor de 1 niet moeilijk is voor de ander wel we zijn immers niet allemaal met dezelfde hersens geboren helaas. Ik vind dat wiskunde iets is wat je niet kan leren dat moet je gewoon kunnen en helaas is dat bij mij niet voldoende en dat lukt ook met cursussen niet dus vandaar dat ik het gevoel heb dat BI het voor mij niet gaat worden
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 augustus 2008, 11:12
thompsonR
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica

hoi remco,

ik zelf neig om bedrijfskundige informatica te doen, ook deeltijd.

over deze opleiding heb ik mij heel veel laten informeren, internet, studenten en ben op open dagen geweest bij scholen. ook een goede tip voor jou, als je dat al niet hebt gedaan.

wat ik weet is dat je absoluut geen wiskundige achtergrond hoeft te hebben om deze opleiding te doen. ik snap de bovenstaande antwoorden eerlijk gezegd niet van de mensen.
er zijn zelfs mensen die zich laten omscholen, laat je niet daardoor afschrikken. je begint met een hbo opleiding from scratch.

je moet idd motivatie hebben en weet wat je wilt. de opleiding is erg breed en je kan alle kanten op in de ict. daarom trekt mij dit aan.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 augustus 2008, 19:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica

Vindt het alleen lastig om bij een opleiding van tevoren te weten wat ik precies kan verwachten maar als ik dan dingen lees als Information Systems design & Development ,
Databases & SQL Foundation , Object Orientation Foundation , ITIL Foundation , ASL Foundation en Information Security Foundation dan denk ik tja.
Ik heb ook weleens een boek van een collega meegekregen die een soortgelijk iets gestudeerd heeft en ik begreep er werkelijk niets van. Alles is ook in het engels etc dus dat maakt het nog even wat lastiger. Vandaar betwijfel ik of je geen vooropleiding nodig hebt op bijv. MBO niveau of iets dergelijks. Maar even afgaande op wat ik leuk vind kom ik uit op deze opleiding of bestuurskunde of wellicht een financiële opleiding.
Ik heb weinig testjes (beroepskeuzetestjes) gevonden die mij verder kunnen helpen trouwens wellicht weten mensen daar nog een oplossing voor.
Hoe oud ben je eigenlijk ? ik ben weleens benieuwd hoe oud mensen gemiddeld zijn die aan een opleiding als BI beginnen..........
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
bedrijfskundige informatica

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO informatica opleiding racoon Opleiding kiezen en volgen 9 18 september 2009 08:51
HBO Informatica - Studiebelasting & mogelijkheden Technische Informatica? Stefan Opleiding kiezen en volgen 7 24 juni 2009 12:11
HBO bedrijfskundige informatica bijna klaar.. welk beroep?! Frenkpie Loopbaanvragen 3 3 december 2008 12:09
21+ Motivatiefbrief Opleiding HBO Informatica naga87 Sollicitatiebrief en cv 0 17 september 2008 23:52
HBO opleiding Informatica of Bedrijfsinformatica: school of LOI/NTI? thompsonR Opleiding kiezen en volgen 6 1 juni 2008 21:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon