Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 februari 2011, 12:57
Zory Zory is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 februari 2011
Berichten: 2
Zory is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief verzorgende. Graag feedback

xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx


Betreft: sollicitatie opleiding tot verzorgende.


Geachte meneer X. XXXXXXX,


Naar aanleiding van ons telefonische gesprek van 24 februari stuur ik u deze sollicitatiebrief met curriculum vitae.
Werken als leerling verzorgende en volgen opleiding Verzorgende niveau 3 (IG) dat is precies wat ik zoek en wil. Want ik werk graag met mensen. En bij deze leerweg ga ik leren zowel professioneel als persoonlijk hoe kan ik oudere mensen helpen en ze begeleiden in hun laatste levensfase.

Mijn werkervaring is breed, daarbij wijs ik graag op mijn curriculum vitae maar mijn interesses liggen bij de zorg. Mijn gebrek aan werkervaring op dit vlak denk ik goed te maken met mijn leergierige houding en mijn doorzettingsvermogen.

Ik zou mezelf omschrijven als enthousiast, leergierig, betrouwbaar, hulpvaardig en sociaal. Ik ben een teamspeler en kan goed zelfstandig werken. Afwisselend werk spreekt me aan. Durven en doen zijn belangrijke begrippen voor mij. U zult begrijpen dat ik mij graag bij u wil presenteren.


In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet,
Mevrouw Z. XXXXXXXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 februari 2011, 22:53
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Lees onderstaande link en dan met name punt 2:

http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 maart 2011, 08:58
Zory Zory is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 februari 2011
Berichten: 2
Zory is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor advies.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 maart 2011, 23:47
Liss Liss is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2011
Berichten: 9
Liss is on a distinguished road
Standaard

Hoihoi!

Ik ga hier toch eventjes gewoon mezelf quoten omdat dit mij aardig wat tijd bespaart en ik toch weer hetzelfde zou willen zeggen , bij voorbaat mijn verontschuldigingen wanneer dit als niet netjes wordt bevonden maar ik denk dat je hier wel wat aan kan hebben bij het schrijven van een sollicitatiebrief.

"Ben zelf bepaald geen autoritair op het gebied van het schrijven van sollicitatie brieven maar heb er de afgelopen paar dagen wel aardig wat gelezen dus misschien kan ik je toch een stukje vooruit helpen.

Wat in veel commentaar op de brieven die geplaatst zijn op het forum naar voren komt is dat je naast duidelijk formuleren waarom jij voor een bepaalde functie bij een bepaald bedrijf solliciteert, zoals hiervoor ook is aangedragen, ook goed moet motiveren waarom JIJ degene bij uitstek voor de baan bent. Het beste kan je aan de hand van de STAR-methode (zie carriere -> solliciteren -> overtuigen van eigenschappen en vaardigheden. Sorry, ben een forum leek en heb geen idee hoe ik een link moet plaatsen :P) aangeven waarom jij voldoet aan de eisen voor de baan en de werkgever ervan overtuigen dat bepaalde competenties echt op jou van toepassing zijn. Dit kan je doen door concrete voorbeelden te geven van bepaalde situaties die jij bijvoorbeeld op een goede professionele manier hebt afgehandelt of waaruit je iets geleerd hebt wat relevant zou kunnen zijn voor de baan waarnaar je solliciteert."

Oftewel, het opsommen van een rijtje competenties is niet voldoende. Eigenlijk moet jij bewijzen en hiermee dus overtuigen dat zij ook daadwerkelijk op jou van toepassing zijn. Dit zou de brief een stuk persoonlijker maken. De werkgever moet zich van jou als het ware een voorstelling kunnen maken.
Je zou misschien ook nog wat beter kunnen motiveren waarom jij precies zoveel affiniteit hebt met de zorg.

De zin 'En bij deze leerweg ga ik leren zowel professioneel als persoonlijk hoe kan ik oudere mensen helpen en ze begeleiden in hun laatste levensfase' loopt m.i. niet helemaal lekker. Het leren lijkt me aan het volgen van een bepaalde leerweg inherent. Ik zou zelf eerder iets schrijven als: Heel graag zou ik willen leren hoe ik oudere mensen op zowel professioneel als persoonlijk vlak het beste zou kunnen bijstaan in hun laaste levensfase zodat ik hen hierbij op een adequate manier zou kunnen helpen. Of misschien is adequaat een beetje te formeel (ik dreig daar nogal eens in te vervallen) beter zou misschien zijn 'op een gepaste manier' oid.

Hoop dat ik je toch van wat nuttige tips heb kunnen voorzien!

groetjes,
Liss
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief kinderopvang, graag feedback emkooij Sollicitatiebrief en cv 3 11 april 2011 19:21
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief martina Sollicitatiebrief en cv 1 24 augustus 2010 16:26
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07
Sollicitatiebrief verzorgende IG: graag feedback Silvia1 Sollicitatiebrief en cv 3 1 juni 2007 18:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon