Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 november 2013, 14:20
hibye
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Motivatiebief, wat vinden jullie?

Ik hoor heel graag wat jullie van mijn brief vinden, en of er verbeterpuntjes zijn!
Alvast bedankt


------------------------------------

adres

adres


Amsterdam, 27-11-2013


Betreft: Sollicitatie vacature Onderzoeker in Opleiding XXX


Geachte heer, mevrouw,

Door mijn Master coördinator werd ik onlangs gewezen op de vacature voor Onderzoeker in Opleiding XXX. Na het lezen van de functieomschrijving leek dit project mij goed aan te sluiten op mijn ervaring en interesses. Hierbij solliciteer ik dan ook graag naar de functie van onderzoeker in opleiding XXX.

Vorige maand ben ik afgestudeerd als Gezondheidspsychologe aan de XXX. Tijdens deze studie, en de daarvoor door mij afgeronde Master XXX, is het mij duidelijk geworden dat ik ontzettend veel plezier beleef aan het doen van wetenschappelijk onderzoek. Het op creatieve wijze toetsen van ideeën en theorieën en vergaren van nieuwe kennis spreekt mijn enorm aan. Daarnaast vind ik het wetenschappelijk onderzoek een zeer afwisselend werkveld waarin je nieuwe dingen blijft ontdekken en leren.

Tijdens mijn studies en stage heb ik veel geleerd over het voorspellen en verklaren van allerlei soorten gezondheidsgedragingen. Ik ben in staat gebleken zeer zelfstandig een wetenschappelijk onderzoek op te zetten, uit te voeren, data te verwerken, en te rapporteren. Daarnaast ben ik ervaren in het gebruik van zowel kwalitatieve als kwantitatieve onderzoeksmethoden. Hoewel ik tot nu toe vooral heb gewerkt met kwantitatieve methoden, heeft kwalitatief onderzoek altijd mijn interesse gehad, en dit zou ik dan ook graag verder willen ontwikkelen.

Met name risicoperceptie en besluitvorming hebben mijn interesse binnen de Psychologie van Gezondheidsgedrag. In mijn afstudeeronderzoek heb ik mij reeds gericht op het vaststellen en beďnvloeden van psychologische determinanten voor rookgedrag. Ik vind het ontzettend interessant om te onderzoeken welke zaken risicoperceptie beďnvloeden en hoe dit leidt tot een bepaalde besluitvorming. Bovendien lijkt het me leuk om dergelijk onderzoek uit te voeren in een medische setting.

Ten slotte ben ik van mening dat ik van toegevoegde waarde voor uw onderzoek zou kunnen zijn. Ik werk keihard, efficiënt, en ik heb een kritische blik. Daarnaast ben ik zelfstandig en kwaliteitsgericht, maar bovenal ben ik erg enthousiast en heb ik passie voor onderzoek.

Ik hoop van harte dat deze motivatiebrief en mijn cv uw interesse heeft gewekt en ik één en ander mondeling mag toelichten.

Met vriendelijke groet,
XXX

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 december 2013, 01:28
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Hallo Hibye,

Het is moeilijk om je brief te beoordelen, omdat de vacature en een bedrijfsprofiel ontbreken.

Op zich staan er veel positieve dingen in je brief. Je opleiding, je ervaring en je motivatie speel je goed uit, maar het allemaal een beetje langdradig geformuleerd en soms heb ik het gevoel dat je in herhaling valt. Recruiters zullen vaak gewoon je cv scannen en dan pas naar je brief gaan kijken naar je concrete motivtie. Ga dus in je brief niet te veel in detail of val tenminste niet steeds in herhaling. Als je je ervaring van stages of dergelijke wil uitspelen, wees dan iets concreter. Wat was je afstudeerproject bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 december 2013, 01:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hallo hibye,

De brief die je hebt geschreven bevat weinig (?) spelfouten, en dat is altijd een positief punt. Hij bevat voldoende informatie én de belangrijkste motivatie in de wetenschap, te weten de nieuwsgierigheid om dingen te kunnen verklaren. Klopt het dat je onderzoek zich richtte op de chemische natuurwetenschappen? Ik zou zeggen: het ziet er netjes uit dus ga gewoon door met die brief.

Met vriendelijke groeten,
Marc van Goozen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat vinden jullie van mijn motivatie? SndrZndvrt Sollicitatiebrief en cv 4 22 maart 2013 15:26
Opening: Wat vinden jullie hiervan? Whymme Sollicitatiebrief en cv 5 16 augustus 2010 15:33
Wat vinden jullie van de opleiding wiskunde? aapje89 Opleiding kiezen en volgen 2 22 juni 2009 00:09
wat vinden jullie ervan als iemand stukken uit je brief overneemt? nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 3 25 maart 2007 07:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon