Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 20 februari 2012, 17:57
sanderv sanderv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 7
sanderv is on a distinguished road
Unhappy Hoe zorg ik dat werkgevers verder kijken dan een 15 jaar oud diploma?

Hallo Allemaal,

Ik ben van oorsprong MBO opgeleid. Ik werk sinds die tijd in de IT, waarvan 9 jaar in het buitenland.

Nu kijken ze in het buitenland meer naar competenties dan naar oorspronkelijk opleidingsniveau en daardoor heb ik de laatste jaren verschillende middenmanagement posities bekleed en in mijn laaste functie zelfs hoger management.

Nu sta ik echter op het punt om weer terug te keren naar Nederland en meteen loop ik bij mijn sollicitaties tegen het volgende probleem aan : Werkgevers kijken vaak niet verder dan mijn opleiding (MBO) en ik ontvang dan ook een afwijzing met de melding dat mijn opleidingsniveau niet voldoende is.

Ik krijg niet de indruk dat er gekeken wordt naar mijn carriere, vaardigheden of zelfs brieven van aanbeveling.

Lastig, zeker als je bedenkt dat wanneer ik op MBO vacatures solliciteer, ik afgewezen wordt omdat ik overgekwalificeerd ben.

Ik zit dus letterlijk klem tussen mijn behaalde diploma en opgedane werkervaring.

Tevens heeft het werken als manager ervoor gezord, dat de laatste jaren mijn ontwikkeling zich vooral op softskills gericht heeft ( stakeholdermanagement, functioneringsgesprekken etc) dan op mijn technische vaardigheden. ( in mijn laaste "MBO" baan administreerde ik windows server 2000/2003 servers, tegenwoordig is 2008 certificering gewenst)

Ik weet niet goed hoe ik met mijn huidige situatie het best om kan gaan en werkgevers zover krijg, verder te kijken dan mijn 15 jaar oude MBO diploma?

Iemand ervaringen met een dergelijke situatie?

mvg,

Sander
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
mbo, onvoldoende opleiding, overgekwalificeerd, plafond

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17
Studiebaan - HBO Rechten biebelbons Opleiding kiezen en volgen 2 19 februari 2009 18:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon