Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 augustus 2011, 09:09
avanti avanti is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 11
avanti is on a distinguished road
Standaard Ontslag wegens vermoedelijk faillisement

De omzet en de kosten zijn in de afgelopen maanden dermate gedaald dat mijn baas vermoedelijk zal stoppen met zijn bedrijf, althans dat zijn de geruchten. Het bedrijf is een V.O.F.
Wat zijn mijn rechten als werknemer bij dit vermoedelijk faillisement. Kan mijn baas me van de ene dag op de andere dag zeggen dat het afgelopen is of moet hij een opzegtermijn in acht nemen. Ik ben in vaste dienst sinds 13 jaar.
Heb al eens gegoogeld vooral vanwege het feit dat zijn bedrijf een V.O.F. is.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 augustus 2011, 16:17
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avanti Bekijk bericht
Heb al eens gegoogeld vooral vanwege het feit dat zijn bedrijf een V.O.F. is.
Dat het bedrijf de rechtsvorm v.o.f. heeft, heeft hooguit gevolgen voor bij wie je je salaris kunt claimen als dat niet meer betaald wordt (namelijk bij alle vennoten, die hoofdelijk aansprakelijk zijn). Maar het zegt vziw niets over het ontslagrecht.

Je kunt dus de algemene informatie raadplegen over ontslagvergunning wegens bedrijfseconomische redenen, en over de situatie van ontslag door de curator bij door de rechter uitgesproken faillissement.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 augustus 2011, 16:19
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avanti Bekijk bericht
Ik ben in vaste dienst sinds 13 jaar.
Per 1 november 2010 was je trouwens ook al ontslagen, toen was je 20 jaar in dienst. Is dit wel een serieus verhaal?
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 augustus 2011, 16:26
avanti avanti is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 11
avanti is on a distinguished road
Standaard Sorry

Natuurlijk is dit serieus, sorry van deze typefout, voor die tijd was ik werkzaam in een zelfde branche met soortgelijke functie.
Nogmaals mijn excuses !
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 augustus 2011, 18:49
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door avanti Bekijk bericht
Natuurlijk is dit serieus, sorry van deze typefout
Okay, ik neem het van je aan, excuses aanvaard Ik was even bang dat we huiswerkvragen van een student Rechten o.i.d. zaten op te lossen.

Wat is er nu feitelijk aan de hand? Heb je een ontslagbrief gekregen? Wordt het salaris niet meer betaald? Is er meer dan geruchten om je zorgen over te maken?
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 augustus 2011, 10:24
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Haha nou de scholen zijn nog niet echt begonnen dus dat lijkt me niet het geval en dan zou ik nog zulke vragen hier niet gaan stellen aangezien je niet weet hoe goed iemand in staat is om zulke vragen te beantwoorden.

Heb zelf wel wat rechten gehad als onderdeel van de MER en je werkgever kan natuurlijk ontslag aanvragen, dacht bij kantonrechter maar bindt me er niet op vast. De werkgever kan dan aangeven dat wegens de slechte economische klimaat er niet genoeg werk is en om het voortbestaan van het bedrijf te waarborgen het nodig is om 1 of meerdere mensen te ontslaan.
In geval van aan faillissement is het anders want dan kan het bedrijf gewoon niet meer doen aan haar verplichtingen en kom je denk ik gewoon in de WW, waarbij je dan moet hopen dat je nog het laatste loon uitbetaald kunt krijgen maar dat is vaak lastig. Maar zoals een vorige poster al zei ga eens met iemand van de bond praten die kan je er ongetwijfeld meer over zeggen en je beter helpen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontslag genomen in proeftijd: recht op uitkering? Suuzz Je rechten en plichten als werknemer 4 12 maart 2011 13:21
Werkgever stelt dat ik ontslag genomen heb, maar dat is niet het geval Inkie_1972 Je rechten en plichten als werknemer 7 24 januari 2011 16:27
Zelf ontslag nemen tijdens half jaar contract Alexandra Je rechten en plichten als werknemer 3 27 september 2010 14:54
ontslag indienen en terug studeren? katrien Opleiding kiezen en volgen 5 7 juni 2009 16:39
Zelf ontslag nemen bij ziekte? Anke Je rechten en plichten als werknemer 5 27 april 2009 14:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon