Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 juli 2011, 10:05
M84 M84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 juli 2011
Berichten: 1
M84 is on a distinguished road
Standaard Overplaatsing weigeren?

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende:

Ik woon nu in Den Bosch waar ik in een kledingwinkel werk als floormanager. Ik wil graag aan het einde van het jaar verhuizen naar Helmond (Dit ligt op 45 min. rij-afstand) Ik werk voor een groot keten, dus zij hebben ook daar filialen (Helmond en Eindhoven). Ik zou dus een overplaatsing willen aanvragen zodat ik niet zo ver hoef te reizen, want ik heb namelijk ook geen rijbewijs. Het bedrijf waar ik voor werk is een bedrijf dat graag jonge mensen in dienst heeft, want dit is natuurlijk veel goedkoper. Ik ben nu 27 jaar en in hun ogen dus oud en duur. Nu blijkt dat ik zwanger ben, en wil dus graag na mijn zwangerschapsverlof part-time werken, maar dan zonder leidinggevende functie. Ik ben er nu dus ook bang voor dat ze gaan proberen mij eruit te werken, door een overplaatsing te weigeren, omdat er dan geen plek voor me zou zijn. Wordt ik op de een of andere manier als werknemer hiervoor beschermd, of kan een bedrijf dit zomaar doen? Ik weet namelijk ook zeker dat een manager van 1 van die winkels er niet op zit te wachten om iemand in zijn/haar filiaal aan te nemen dat net een kind heeft gekregen. Moeders zijn namelijk niet zo flexibel als meiden van 17-18 jaar oud.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Groetjes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juli 2011, 11:27
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Ik denk vanuit de wet gezien dat ze niet verplicht zijn je om je te overplaatsen als jij dat vraagt.
Het is kort gezegd niet hun probleem dat jij gaat verhuizen. Hetzelfde geldt vaak ook als je een leidinggevende functie hebt en parttime wilt gaan werken zonder leidinggeven. De bezetting is gebaseerd op een leidinggevende en je kunt niet simpel weg jouw als medewerker daar plaatsen en een andere medewerker leidinggevende te maken.

Maar het ligt wel aan het bedrijf hoe het hiermee omgaat, is de werkgever een beetje sociaal en flexibel dan zullen ze wel willen kijken of ze je kunnen helpen. Maar je wilt nu drie dingen tegelijk en dat maakt het wel wat lastiger in jouw situatie. Als je er niet uitkomt kun je altijd proberen aan te sturen op een samenstellingsovereenkomst waarbij je gezamenlijk voor ontslag kiest en je op die manier je recht op WW houdt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mag werkgever sollicitant met tatoeages weigeren? PeterK Sollicitatiegesprek 12 13 september 2011 12:32
Loonsverhoging weigeren peterrulezzz Je rechten en plichten als werknemer 3 16 juli 2010 09:20
Mag ik verlenging halfjaar contract weigeren? kbam.123 Je rechten en plichten als werknemer 2 27 september 2009 22:02
brief overplaatsing wegens afstand en hogere functie salina22 Sollicitatiebrief en cv 0 15 februari 2007 19:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon