Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 oktober 2011, 23:38
three doors down three doors down is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2011
Berichten: 3
three doors down is on a distinguished road
Standaard Ik ben te lang voor mijn werk als taxichauffeur

Hallo allemaal,

Even voor de goede orde: ik ben werkzaam als vraag afhankelijk taxichauffeur
bij één van de grootste taxi ondernemingen van Nederland. Ik rijd op een busje met lift achterin. Tot zover.

Na één vier maanden contract, om het vak te leren en de benodigde diploma's te behalen en twee keer een jaarcontract, heeft de manager besloten, mijn contract niet om te zetten naar vast dienstverband omdat ik te lang ben. Ik ben namelijk twee meter zes. Op een Volkswagen Crafter funtioneer ik uitstekend, zonder rugklachten, doch de manager stelt, dat ik op termijn last KAN krijgen van mijn rug. Wel mag ik drie maanden uit dienst en daarna weer voor een jaarcontract terugkomen, daar ik mijn werk goed doe, er geen klachten van klanten zijn, ik geen schades rijd en toch eigenlijk wel een heel goede chauffeur ben. De tweede reden die hij opgeeft, is dat ik niet multifunctioneel zou zijn, daar er regelmatig gewisseld moet worden van voertuig, te weten een Mercedes A klasse of een VW Caddy. Vooral op de Mercedes voorziet hij problemen. Ik heb middels een brief aan de OR inmiddels protest aangetekend, daar er anderen zijn, met meer lichamelijke problemen dan ondergetekende, die wel een vast dienstverband aangebode hebben gekregen. Ik begrijp natuurlijk wel dat een jaarcontract niet verlengd hoeft te worden, maar het moment dat hij begon over te lang zijn, knapte er iets bij mij. Ik ben al die tijd dat ik in dienst ben al zo lang, dat had hij dan toch ook eerder aan kunnen geven? Ook na drie maanden ben ik nog even lang, dus daar kan het ook niet aan liggen. Wat nu te doen?

Henk
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 oktober 2011, 00:00
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Gewoon op zoek naar ander werk. Uiteindelijk trek je toch aan het kortste eind bij dit soort zaken. Zelfs al win je formeel gezien dan heb je zoveel onrust en een verstoorde arbeidsrelatie dat je dit toch weer gaat opbreken.

Maar dat is mijn mening. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 oktober 2011, 12:51
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Door het feit dat je na drie maanden weer terug kan komen in je functie heb ik het gevoel dat ze gewoon een flexibele werknemer willen met een tijdelijk contract en geen vast contract willen. Het excuus is dan je lengte. Dit gebeurt heel vaak.

Zoals Hassan al zegt: gewoon op zoek naar ander werk. Hier ga je nooit een vast contract krijgen en gezien de stappen die je ondernomen hebt is het de vraag of je nog wel een contract aangeboden krijgt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 oktober 2011, 20:35
three doors down three doors down is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2011
Berichten: 3
three doors down is on a distinguished road
Standaard

Allebei bedankt voor het antwoord. Zelf had ik dit ook al bedacht en ben vrolijk opzoek naar een andere baan. Bij de concurent in dezelfde stad. Maar stel nou, dat de concurent vraagt wat de reden is voor mijn niet verlengde contract, zeg ik dan de waarheid of iets anders? Graag een reactie hierop.

Henk
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 oktober 2011, 23:48
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Eerlijk zijn. Ik zou zelf een ander beroep gaan zoeken want de kans dat je alleen in een bepaald type auto / busje kan rijden binnen een taxibedrijf is natuurlijk bijzonder klein.

Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 oktober 2011, 22:57
three doors down three doors down is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2011
Berichten: 3
three doors down is on a distinguished road
Standaard

Ik heb al zo vaak een andere keuze moeten maken, dat dat me nu zo ongeveer wel de neus uitkomt. van kok naar nachtwaker naar houtsorteerder naar benzinepompmedewerker naar heftruckchauffeur naar zijladerchauffeur en nu weer naar taxichauffeur. Het grootste probleem is, dat in deze maatschappij niets berekend is op mensen van bovengemiddelde lengte. Met andere woorden, alles is te laag en te klein en het meeste werk is bij de grond. Tegen deze problemen loop ik al meer dan 40 jaar aan en nu gaat ook de leeftijd een rol meespelen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarom ben je tevreden met je werk? Jerry22 Alle andere carrièreonderwerpen 2 28 mei 2013 20:31
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Ben je gelukkig in jouw werk? MentalCoachAmsterdam Loopbaanvragen 22 28 september 2010 18:11
Ben reuze ongelukkig op mijn werk Jufnaatje Loopbaanvragen 14 18 november 2009 12:47
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon