Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 april 2011, 10:50
Dave809 Dave809 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 april 2011
Berichten: 1
Dave809 is on a distinguished road
Standaard Van werk switchen naar studeren

Goedemorgen/middag/avond.

Mijn naam is Dave ******, ik ben momenteel nog Militair bij de koninklijke marine maar overweeg de keuze om te gaan studeren.
Ik ben heel erg geďnteresseerd in een opleiding aan de Hogere hotelschool aan Stenden university (Op HBO niveau in Leeuwarden). Er zijn alleen meerdere dingen waar ik nog een beetje mee zit. Na mijn Middelbare school (VMBO/TL) ben ik Onderwijs assistent gaan doen omdat ik interesse had om leraar te worden. Na een half jaar deze opleiding gedaan te hebben vond ik het niveau te laag liggen. Het enige wat ik deed was op 'kinderlijke' manieren situaties oplossen. En destijds was ik het leren ook beu.

Na veel nadenken heb ik toen besloten wat van de wereld te willen zien en tegelijkertijd wat te verdienen. De Marine was hiervoor dus een mooie oplossing! Ik zit nu 3 jaar in dienst en volgend jaar verloopt mijn contract. Na 2 jaar gewerkt te hebben knaagde er toch wat aan mij. Ik had het gevoel voor mezelf dat ik meer in mij had, ik wou weer gaan studeren. Ik heb nu een jaar rondgekeken naar de opleiding die mij het meeste aansprak en ben uiteindelijk toch geëindigd bij de Hogere hotelschool in Leeuwarden.

Omdat ikzelf momenteel nog maar 20 jaar oud ben, en geen Havo diploma heb, wil ik dit jaar mijn Economie, Duits en me Engels gaan bijschaven op HAVO niveau. Deze 3 vakken zijn namelijk de vereiste heb ik mij laten vertellen door de school. En met deze vakken heb je het recht om naar de kwalificatie rondes te gaan.

Het enige waar ik nu meezit is:
Ik verdien momenteel voor mijn leeftijd veel, in vergelijking met andere leeftijdgenoten. Als ik wil gaan studeren (en op kamers ga), zal ik enorm achteruit gaan op me inkomsten. Mijn vraag is dus: Wat is het gemiddelde inkomen van een student HBO op kamers. En is het genoeg om maandelijks mee rond te komen? En is het lastig om de draad weer op te pakken?

Ik ben zelf onwijs gemotiveerd om er aan te gaan beginnen. Dus ik vrees dat die drie vakken halen geen probleem zullen zijn.

Ik hoop wat van jullie te kunnen horen. Kan de feedback momenteel goed gebruiken.

Met vriendelijke groet.

Dave ******
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 april 2011, 19:15
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard

dag Dave,

motivatie is het allerbelangrijkste om een studie te kunnen volbrengen. Daar is geen gebrek aan, schrijf je. Natuurlijk ga je in inkomen achteruit als je gaat studeren. Maar nadat je de studie hebt afgerond kun je jaren aan de slag en geld verdienen. Ik hoop dat je de afgelopen jaren hebt gespaard, dan kun je daar nu gebruik van maken. Anders zul je je met een studiebeurs en salaris uit bijbaantjes moeten zien te redden. Niet makkelijk, maar er zijn er velen die het lukt, dus waarom jou niet.

Veel succes!
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon