Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 januari 2015, 11:46
Marise Marise is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2015
Berichten: 3
Marise is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerker debiteurenbeheer

Goedemorgen,

Hoop wat feedback te kunnen krijgen op mijn sollicitatiebrief. Ben al ruime tijd aan het solliciteren (af en aan) maar ben in al die tijd maar twee keer op gesprek geweest. Ik vind deze brief zelf nogal kort en bondig maar teveel details is ook weer niet goed. Met mij uitgebreidere brieven is het ten slotte ook niet gelukt.

XXX, 15 januari 2015
Betreft: sollicitatie naar de vacature medewerker debiteurenbeheer

Geachte heer/ mevrouw,

Deze week werd ik gewezen op uw vacature en daarin lees ik dat u op zoek bent naar een accurate nieuwe collega voor deze veelzijdige baan. Ik zal mij kort aan u voorstellen.

In mijn huidige werk maar ook bij mijn vorige werkgevers heb ik veel ervaring opgedaan op het administratieve vlak. Daar heb ik ondervonden dat ik alles uit mijzelf kan halen op een drukke werkplek waarbinnen veel zelf te regelen en coördineren valt. Veel verschillende werkzaamheden met hier en daar wat tijdsdruk maken mijn werk uitdagend.

Omdat ik naast mijn secretariële opleiding ruime ervaring heb in zelfstandige administratieve functies, denk ik dat ik goed op mijn plek zal zijn binnen uw team. Ik spreek mijn talen en ik denk dat u aan mij een betrouwbare, loyale collega hebt. Ik hoop dat ik met deze korte motivatiebrief uw nieuwsgierigheid heb gewekt en dat u mij uitnodigt voor een eerste kennismaking.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 januari 2015, 13:01
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik heb jouw vorige brieven niet gelezen, maar deze is wel erg kort en bondig. Iets te zelfs. Ik kan uit deze brief niet echt opmaken wat jouw toegevoegde waarde nu precies is en waarom jij bij deze organisatie wilt werken. Geef met een paar concrete voorbeelden aan dat jij over de gevraagde competenties beschikt en maak ook duidelijk wat jou precies in dit bedrijf aanspreekt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 januari 2015, 17:25
Marise Marise is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2015
Berichten: 3
Marise is on a distinguished road
Standaard

Dank voor je reactie Marieke.
Je hebt helemaal gelijk. Na zoveel afwijzingen weet je het soms gewoon niet meer. Ik heb nog nooit zo'n korte en bondige brief verstuurd hoor, maar was benieuwd of het beter was dan mijn langere,persoonlijkere brieven.Bij deze heb ik eigenlijk altijd een goed gevoel als ik ze verstuur maar na zoveel teleurstellingen ga je twijfelen aan jezelf...
Ik ga hem aanpassen. Ik plaats in een andere discussie een andere brief waar ik erg druk mee ben geweest vandaag. Misschien dat je deze beter vindt....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Sollicitatiebrief onthaalbediende/administratief medewerker eefje2 Sollicitatiebrief en cv 2 18 augustus 2012 22:25
Sollicitatiebrief medewerker Klantenservice bij een woningbouwvereniging Sara29 Sollicitatiebrief en cv 4 16 september 2011 15:19
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
Sollicitatiebrief medewerker back office smstrijker Sollicitatiebrief en cv 3 28 juli 2008 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon