Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 september 2010, 11:07
Spade Spade is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2010
Berichten: 3
Spade is on a distinguished road
Standaard HBO Digitale Communicatie.. en dan?

Hallo iedereen

Eerst mijn verhaal: ik ben in 2009 afgestudeerd aan de opleiding digitale communicatie. heb daarna in september 2009 werk gevonden. ben daar een half jaar werkzaam geweest als webdeveloper. Ik ben (ja, al na een half jaar :| ) na dat half jaar bezweken aan een burnout.
Reden voor de burnout is vrij simpel. Ik moest op een hoog niveau leren programmeren en ik kan niet goed programmeren. Het ligt me niet en het trekt me niet. Ik werkte elke dag tegen mijn eigen kunnen op. Ik werkte 40 uur per week en moest daarnaast nog een cursus ASP.net volgen ook. Die moest je in je eigen tijd doen. Daarbij stond ik constant onder druk dat het niet goed en snel genoeg ging. Ik werd daar dus steeds onzekerder door en bouwde een hoop stress op. Op een gegeven moment klapte dit uit tot een burnout. Heel vervelend maar ik ben daar wel weer aardig boven op gekomen.

Webdesign trekt me dan weer wel, maar ook daar ben ik niet erg geweldig in. Op de opleiding hebben we namelijk over heel veel onderwerpen een beetje geleerd. Waardoor je na 4 jaar eigenlijk nog weinig kan.

Ik weet veel van het internet. over trends in design en whatnot. Ik kan ook wel een ontwerp maken en uitrollen in CSS/HTML.Maar ik kan er moeilijk werk bij vinden. Banen als webdesigner of webmaster liggen niet bij het oprapen. En voor online marketing vragen ze al snel een commerciële achtergrond.

Ik zit er dan ook aan te denken iets anders te willen doen. Ik heb heel erg het gevoel een slechte en verkeerde opleiding afgerond te hebben. Want ik kan niets goed. Dus is het slim nog een opleiding te volgen? Misschien een heel andere richting. Iets waarbij je meer een specifiek vak leert. Of is het verstandiger toch werk te zoeken en ondertussen om te scholen? Ik moet ondertussen ook het huis uit dus ik heb wel inkomsten nodig. Misschien zijn er mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten en mij tips kunnen geven?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 september 2010, 12:29
marina marina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 september 2010
Berichten: 8
marina is on a distinguished road
Standaard

Jeetje klinkt als een hoop sores. Zelf heb ik wel gehad dat ik na mijn studie eigenlijk totaal niet wist wat ik ermee moest en de studie was niet leuk geweest en net als jij had ik het idee eigenlijk nog nergens voldoende van te weten. Ik ben dan ook gewoon een simpele bijbaan gaan doen en daarnaast weer een studie opgepakt. Een particuliere die gewoon parttime is. Ideaal. Vanalles wat en hoewel de bijbaantjes niet altijd even leuk zijn is de studie dat wel. Ik vind het studeren zelfs weer leuk. Enige nadeel zijn de enorme kosten omdat je niet op IBG kunt rekenen helaas. Misschien is het een idee eens op websites rond te kijken wat je wel leuk lijkt en wat een beetje aansluit en dan met een bijbaan ernaast daar naartoe te werken?

Zelf ben ik heel blij dat ik de stap genomen heb. Ik moet nu even zuinig leven, maar gelukkig springen mijn ouders geregeld bij.

Succes!! ik wens je veel wijsheid in deze
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 september 2010, 12:38
Spade Spade is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2010
Berichten: 3
Spade is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marina Bekijk bericht
Zelf heb ik wel gehad dat ik na mijn studie eigenlijk totaal niet wist wat ik ermee moest en de studie was niet leuk geweest en net als jij had ik het idee eigenlijk nog nergens voldoende van te weten.
Ja ik heb hetzelfde. Het is een enorm brede opleiding waarmee ik eigenlijk zelf mijn weg moet zoeken. Ik weet dat programmeren het niet is. En webdesign misschien ook niet, ik heb simpelweg de grafische vaardigheden er niet voor denk ik. Daarom wil ik eigenlijk wat anders gaan doen. Iets wat je gewoon kunt leren doen. I.p.v. dit 'zoek het maar uit wat je kan' gebeuren.

Dank je wel voor de links, ik ga daar zeker even rondkijken om te zien wat er allemaal is.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 september 2010, 18:01
Pieter
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga een aantal certificaten die met websites ontwerpen en onderhoud te maken hebben en ga op zoek naar een baan bij een gemeente, provincie of andere niet commerciele organisatie. Daar ligt het tempo normaal gesproken lager en is het een stuk gezelliger.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 september 2010, 16:44
Spade Spade is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2010
Berichten: 3
Spade is on a distinguished road
Standaard

Ik heb eerder bij een gemeente gewerkt als stage. Dat nooit meer. Het is rustiger, maar gaat ook wel heel heel erg langzaam. Ik denk dat ik toch echt op zoek ben naar iets totaal anders. Ik vraag me af of het mogelijk is om een ander beroep uit te oefenen met bijv. een cursus ipv gelijk een 4-jarige opleiding te moeten volgen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
30-plussers die deeltijd hbo studie communicatie volgen Sammy Opleiding kiezen en volgen 1 7 februari 2010 15:57
Communicatie (variant) Digitale Media Stapvooruit Opleiding kiezen en volgen 0 8 april 2009 15:24
Communicatie, HBO of WO? miriam291190 Loopbaanvragen 8 25 maart 2009 13:47
Feedback op artikelen mbt HBO Digitale Communicatie Polivy Over Carrièretijger 4 5 oktober 2007 16:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon