Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 november 2012, 14:24
Assistente Assistente is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2012
Berichten: 3
Assistente is on a distinguished road
Standaard 26 jaar welke opleiding of cursus?

Hallo,

Ik zit een beetje in de knoop.
Ben inmiddels 26 jaar en moeder van 3 kinderen. Echter door omstandigheden nooit verder gekomen dan alleen mijn Mavo en Havo diploma. Heb toen nog een half jaar Fontys Sociale Studies gestudeerd, maar ben toen gaan werken en van het één kwam het ander.
Omdat ik nog jong ben en ik nog een heel leven van werken in het vooruitzicht heb wil ik alsnog een opleiding gaan volgen.
Ik werk nu nog in het bedrijf van mijn vader waar ik Management assistent ben voor 21 uur.

Omdat ik al een tijdje uitgebreid bezig ben met het zoeken naar een geschikte opleiding heeft hij mij aangeboden om mijn studie te financiëren en eventueel niet te hoeven werken.

Maar volgens mij moet je minimaal 16 uur werken in een management functie voor een deeltijd opleiding (zoals Bedrijfskunde MER)?

En een voltijd opleiding is nog veel drukker lijkt mij dan gewoon 21 werken wat ik nu doe.

Wat kan ik in mijn situatie nu het beste doen.
Is een HBO opleiding wel het beste of kan ik misschien beter zoveel mogelijk curssussen volgen zoals BKB BKC NEMAS NIMA/SMA?

Heb ik hier dan ook de rest van mijn leven wat aan als ik ga solliciteren?
Ik heb zelf niet een geweldig gevoel bij als bij een erkende HBO opleiding.

Ik wil uiteindelijk wel een management functie gaan bekleden namelijk.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 november 2012, 23:50
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Voor zover ik uit je bericht op kan maken is het goede nieuws dat je werk hebt in het bedrijf van je vader. Heb je het daar naar je zin? Vind je het bedrijf zelf interessant?

Dat zijn namelijk de vragen die je volgens mij voor jezelf eerlijk moet beantwoorden. Als je liever voor een ander bedrijf in een managementfunctie zou willen werken, denk eraan dat voor veel branches mensen die van de universiteit af komen ook een management functie willen.

Als je wel in het huidige bedrijf wilt blijven dan geldt natuurlijk hetzelfde, maar dan ken je al belangrijke mensen. Ik heb zelf een tijdje een soort management opleiding gevolgd en toen ik de brochures van de vervolgopleiding zag viel het me op dat ze vooral de nadruk legden op wie de colleges gaf en niet op wat er besproken werd. Dit zegt natuurlijk niet alles, maar contacten leggen op een hoog niveau is redelijk belangrijk. Een zekere prestige ook, dus je hebt wel gelijk als je een erkende opleiding wilt volgen.

Heb je ook eraan gedacht om een opleiding te doen waarbij je meer leert over het product/de dienst van het bedrijf waar je werkt in plaats van een management opleiding?

crow
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke opleiding of cursus voor webdesigner? di-cinta Opleiding kiezen en volgen 2 22 maart 2011 11:36
Welke opleiding tot medisch secretaresse? Shadow Opleiding kiezen en volgen 3 18 maart 2011 15:56
Welke DTP-opleiding? Sandy Opleiding kiezen en volgen 6 30 april 2010 06:24
Help welke opleiding moet ik gaan volgen? Theresa Opleiding kiezen en volgen 1 21 januari 2010 22:00
Welke boeken nodig voor universitaire opleiding Geneeskunde jaar 1? Bryan4echie Opleiding kiezen en volgen 0 3 augustus 2008 20:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon