Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 mei 2013, 11:36
Lau0480 Lau0480 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 mei 2013
Berichten: 1
Lau0480 is on a distinguished road
Question Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp

Beste forumleden,

ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven wat ik het beste kan doen. Ik heb al een dossier aangemaakt bij rechtsbijstand, maar aangezien ze heel formeel blijven vind ik het lastig inschatten.

Kort de situatie waarin ik zit:

Ik werk bij een bedrijf waar ik 1 februari 2012 ben gestart, ik had overeenstemming twee dagen ervoor en ging er dus vanuit toen ik twee dagen later zou starten dat het contract wel getekend zou worden de eerste dag. Na een aantal maal vragen, bleek dit niet het geval en na twee weken had ik nog niks, weer gevraagd en uiteindelijk kreeg ik een zeer minimaal contract waar een aantal punten niet instonden die waren afgesproken. Ik heb vervolgens netjes een mail gestuurd met de punten en dat ik hier graag over wilde praten. Een dag later was er een gesprek en werd er beloofd dat dit veranderd zou worden.

Maar helaas ik had pech het bleef stil geen nieuwe overeenkomst, nu had ik een contract van drie maanden dus na anderhalve maand ben ik weer aan de bel gaan trekken en ook met de vraag hoe het nu zat met verlenging en dergelijke.. Inmiddels had ik het absoluut niet meer naar mijn zin in het bedrijf het vervelende was dat ik alle lopende sollicitaties al had afgezegd en dus niet zo makkelijk weer weg kon..

Weer een gesprek aangegaan en nu werd er beloofd dat het contract verlengd zou worden en nu met 6 maanden. Weer geen gehoor, en dus weer mails gestuurd en ondertussen alle problemen die er waren ook op de mail gezet, ik bleek aan mijn lot te worden overgelaten.. en ik kreeg een target die totaal onrealistisch was.. ( 6 ton later zelfs 2 miljoen ) halen in vier maanden tijd.. Ook over het target was niks vermeld in het contract.. wat heel normaal is in een sales functie.. ook geen doelstellingen, kortom een drama..

Elke maand heb ik hier uiteindelijke een mail over gestuurd, heb ik gevraagd om feedback, en op de meeste mails kreeg ik geen antwoord en soms gewoon weg dreigementen. Maar goed uiteindelijk kwam er een maand later inmiddels leven we eind april 2012 een nieuw fysiek contract in de bus.. Er was niks aangepast vergeleken met het voorgaande contract.. Het enige wat ze hebben gedaan was alsof het het eerste contract was, wat niet waar was, dus de ingangs datum is verplaatst naar 1 februari terwijl hij had moeten ingaan per 1 mei..

Wederom geen reactie en dus ook weer niet ondertekend.. voorgaande contract ook niet getekend... Weer maanden keihard gewerkt en de nodige mails gestuurd omdat er zoveel onvrede leefde, mijn leidinggevende wilde absoluut geen tijd en energie in mij steken..

Ondertussen was ik al aan het solliciteren, maar helaas kwam er weinig leuks voorbij... in juni weer geklaagd in verband met contract, ditmaal zou er een nieuw contract (verlenging die zou lopen tot eind december) Wederom kreeg ik maanden later pas het fysieke contract en zoals voorgaande keren is gedaan is het spelletje gespeeld dat het weer het eerste contract was...

Dus ook niet getekend... ik ga niet iets tekenen wat totaal niet klopt, ook de functieomschrijving klopt totaal niet... verwijzen naar een bedrijfsregeling die ze niet bij het contract hebben toegevoegd, dus ook dat teken ik niet... Na weer een hele hoop ellende, zal niet alles hierop zetten, maar het komt erop neer dat ik aardig wat mails heb verstuurd om de vraag voor een oplossing en oplossingen heb aangedragen, maar er totaal geen gehoor op is gegeven...

Kreeg ik eind december weer een gesprek en dit keer zou ik een nieuw contract krijgen met dezelfde voorwaarden van het oude contract, het oude contract was ingegaan volgens hun verhaal op 1 februari en eindigde dus eind december... (11 maanden contract) Zoals verwacht kreeg ik weer geen fysiek contract en 1 januari ben ik gaan werken en 10 dagen later had ik nog steeds geen fysiek contract... Nu weer een mail gestuurd met de vraag waar het contract bleef.. Nu kreeg ik dreigementen van de financieel directeur op de mail welliswaar dat ik niet zo raar moest doen en dat dit belachelijk was...

Hij zou er achteraan gaan en er een nieuw functieprofiel aan toevoegen, vijf dagen later nog steeds niks, dus toen heb ik een mail gestuurd dat ik moe werd van het voeren van discussies en dat ik niet snapte waarom het zo moeilijk was een contract op te stellen.met het juiste functieprofiel ik ben account manager en er zat een functie profiel op van pr, je snapt dat ga ik echt niet ondertekenen...! aangezien ik totaal geen antwoord kreeg, was ik het zat en heb ik mij ziek gemeld, vervolgens is er gedreigd over de mail vanuit de kant van directie en na een aantal boze mails heen en weer, kreeg ik dan uiteindelijk een nieuw contract ( blaadje) met een half jaar en een target van 2 miljoen alleen new business..

Ik was boos en heb een mail gestuurd dat dit helemaal niet kon, aangezien mijn voorgaande contract een jaar contract was en aangezien ik al weer was gaan werken twee weken ( waarin uit de mails blijkt dat er nog steeds geen contract was gegegeven) dan is het automatisch onder dezelfde voorwaarden verlengd... ik kreeg een gesprek waarop mijn directeur heeft gedreigd dat ik hem moest tekenen, heb ik niet gedaan en ze hebben op de mail ook nooit een reactie gegeven.. Heb gewerkt, maar half april gebeurde het volgende er zouden beoordelingsgesprekken worden gehouden..

Het is meer dan logisch dat die gehouden wordt door je leidingevende... Maar mijn leidinggevende heeft twee dagen voordat de gesprekken werden gehouden, aangegeven dat hij geen zin meer had in mijn project en dat hij dus ook geen zin meer had om een beoordelingsgesprek met mij te voeren... ik citeer letterlijk, je mag niks zeggen, het is hier geen democratie... Toen barste bij mij de bom en ben actief gaan solliciteren..

Maar door alle stress ben ik drie weken erna flauw gevallen in huis, ambulance erbij en toen ik maandag naar de dokter moest, werd er moeilijk gedaan door leidinggevende... daarnaast had ik smiddags een afspraak staan en daar moest ik maar bij zijn.. Ik ben bij de afspraak geweest, maar ook daar gebeurde iets wat het daglicht niet kon verdragen...
Vanaf die dag heb ik mij ziek gemeld en ben niet meer terug gekomen...

Mijn werkgever heeft twee en een halve week niets van zich laten horen.. ik heb aan begin van ziekte punten om de mail gezet en dat ik daar ziek van werd en graag tot een oplossing komen, alles wat er in deze anderhalf jaar gebeurd was had voor zoveel stress gezorgd dat ik zo niet langer door kon. Geen reactie... na twee en een halve week moest ik mailen in verband met sponsorafspraak... waarop hij gebeld heeft en hij gevraagd heeft wat de problemen waren en zou kijken hoe op te lossen... geen reactie!!! de maat was voor mij vol...!!

Heb prive mijn sponsors wel gesproken... mijn directeur heeft leugens lopen ophangen tegen de sponsores terwijl ik weet dat hij dingen niet waar kan maken.. Inmiddels kreeg ik een mail van die rancuneuze financieel directeur met het dreigement dat ik mij beter had gemeld en dus ging hij mij weer beter melden bij arbo, ik was nog niet eens aangemeld bij arbo, heb nooit een belletje of wat ontvangen niet van bedrijf als van arbo... mijn bedrijf is namelijk niet verzekerd... !! en met het dreigement dat hij het loon ging stopzetten..

Ik heb daarop geantwoord dat ik nog steeds ziek ben (toevallig de dag daarvoor ook een mail gestuurd naar mijn leidinggevende dat ik voorlopig nog ziek zou zijn) dus dat dit niet kon.. en bij geen loon dat ik een loonvorderingsprocedure zou opstarten en faillissement zou aanvragen...
Vervolgens krabbelde hij terug, met je zal wel ziek zijn en let erop dat als je het op hoog speelt hij allerlei verklaringen van werknemers had...

Waarop ik heb geantwoord dat ik niet bekend ben met correspondentie en dat ik dan wel wilde zien... Toen kreeg ik succes..

Vervolgens heb ik ze nog 1 kans gegeven na een aantal dreig smsjes, en heb een mail gestuurd dat zoals het al anderhalf jaar gaat in dit bedrijf, ik er niet gelukkig wordt dat ik meerdere malen mails heb gestuurd om tot een oplossing te komen en ze nooit hebben willen meewerken..maar dat ik er voor open sta om er op een nette en normale manier uit te komen in verband met contract en dat ik ze tot aankomende maandag 18.00 de kans geef om een afspraak met mij te maken, anders schakel ik een advocaat in..

Daar kreeg ik een rancuneuze mail op terug... Dat ik maar lekker moest blijven dromen en dat hij niet bang was voor de juridische weg...

dus nu wil ik volgende week mijn advocaat een brief laten sturen.. ik heb alle mails verzameld die het bewijs leveren hoe dingen zijn gegaan met de contracten die ik nooit heb ondertekend en alles eromheen (74 pagina's tellend dossier). Daarnaast betaald mijn bedrijf vanaf september 2012 elke maand de salarissen te laat, vaak of de laatste dag van de maand of de eerste dag van de nieuwe maand, vanwege cashflow problemen!!

Mijn vraag is nu:
- sta ik in mijn recht als ik zeg dat ik minimaal een jaarcontract heb en misschien zelfs onbepaalde tijd)
- is het verstandig om mijn advocaat te vragen om spoed achter de zaak te zetten, omdat ik eventueel faillissement niet uitsluit..
- mochten ze niet betalen eind juli, kan ik dan ook faillissement aanvragen, weet dat ze genoeg schuldeisers hebben
- wat zou ik nog meer kunnen doen... ?

hoop op jullie reactie!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 mei 2013, 11:04
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Heel goed van je dat je je al bij de Rechtswinkel hebt gemeld. Zij kunnen je juridisch met raad en daad bijstaan. Jouw zaak bevat zoveel mitsen en maren dat het voor ons lastig is om jou advies te geven. Hiervoor is uitgebreide kennis van het dossier echt noodzakelijk. Ik begrijp dat je de Rechtswinkel iets te formeel vindt, maar zij kijken op een andere manier naar de zaak dan jij dat doet. Jij zit er met al met je gevoel in, zij kijken sec naar de feiten.
Al met al is het geen leuke situatie waarin je nu verkeert. Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Graag hulp bij sollicitatiebrief afstudeeronderzoek sevv Sollicitatiebrief en cv 3 29 februari 2012 18:08
Van baan wisselen.. Of toch niet? Dreetje Loopbaanvragen 3 6 januari 2012 21:25
Niet tevreden met baan in de accountancy, wat nu? robbweiler Loopbaanvragen 1 18 mei 2011 13:57
Doe jij iets met je studie? Ik niet sterretje24 Opleiding kiezen en volgen 1 18 september 2005 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon