Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 juli 2013, 18:07
Frits28 Frits28 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juli 2013
Berichten: 1
Frits28 is on a distinguished road
Unhappy HBO-studie om verkoper/accountmanager/salesmanager te worden

Hoi,

Ik ben na het behalen van de HAVO, Commerciele Economie gaan studeren. Deze opleiding vond ik niet leuk omdat alles om Marketing draaide. Marketing vindt ik niet leuk omdat ik het idee heb dat ik alles uit mijn duim aan het zuigen ben. De richtlijnen wat je hoort te doen zijn duidelijk, maar ik krijg geen voldoening na het afmaken van opdrachten.
Die opleidingen ben ik gestopt en ben International Business and Management Studies gaan doen. Deze studie begon goed, met vakken als export e.d. maar ook hier was het na een cemester hetzelfde verhaal en was marketing de grote lijn.

Mijn doel is om uiteindelijk verkoper/accountmanager/salesmanager te worden van een groot bedrijf. Het maakt me niet zozeer uit wat ik verkoop. Ik heb ervaring als deur aan deur verkoper en het overhalen van mensen bevalt me zeer goed. Ik heb ontzettend veel mensenkennis, wat bij deze beroepen goed van pas komt. De ideale opleiding zou voor mij "Sales" zijn, een opleiding waar je mensen leert overhalen, hoe je bij klanten aan moet komen enzovoorts. Het liefst zonder Marketing. Helaas bestaat deze opleiding niet vandaar dat ik het besluit genomen heb te kijken of carrieretijger mij hierin kan helpen.
Mijn vraag is: Welke opleiding leert mij een verkoper te worden zonder dat ik constant bezig ben met marketing voor het ene product na het andere.

Vriendelijke Groet,

Frits
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juli 2013, 19:01
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

HBO CE en NIMA zijn de verkoopopleidingen. Dus stoppen met zeuren en de opleiding gewoon afronden. Een deel van de reis van pubertijd naar volwassenheid is zaken voltooien waar je geen zin in hebt / het nut niet van in ziet. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 juli 2013, 15:42
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Beste Frits,

Jouw bericht verbaast mij een klein beetje. Marketing en Sales zijn tenslotte aan elkaar verbonden. Het één kan niet zonder het andere. Als jij een salestalent wilt worden, zul je ook een basiskennis van marketing moeten hebben. En andersom geldt dat ook.

Je kunt natuurlijk wel een gerichte Salesopleiding gaan doen, NIMA is wel erg marketing gericht.

Waarom informeer je niet bij een Salesafdeling van grote bedrijven? Vaak staan ze je graag te woord. Zeg gewoon dat je je aan het oriënteren bent. En vraag wat er voor opleiding nodig is om succesvol te worden in Sales.

Zo hoor je het van de professionals zelf en kun jij een gedegen keuze maken!

Succes!

Hartelijke groet,

Judith Schoorlemmer
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
comercieel, economie, marketing, verkoper

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen met studie HBO Communicatie - of niet? Jans Opleiding kiezen en volgen 3 28 februari 2012 21:03
Na mbo-4 kinderpsycholoog worden via hbo of universiteit? sarissa21 Opleiding kiezen en volgen 2 25 augustus 2011 16:45
Baankansen Hbo studie loi Ann Opleiding kiezen en volgen 15 9 mei 2010 12:49
Is er ook een vergelijkbare HBO studie? LuckyBet Opleiding kiezen en volgen 2 16 maart 2010 09:41
Welke studie HBO? Rosina Opleiding kiezen en volgen 1 2 maart 2008 23:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon