Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 oktober 2012, 18:42
Joel Joel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Berichten: 15
Joel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief verkoopmedewerker

//////////////
/***********************

Almere, 6 oktober 2012

Betreft: Vacature voor verkoopmedewerker.


Geachte heer de -............


Middels deze weg solliciteer ik voor de functie van verkoopmedewerker in Almere.

Mijn naam is ......, ik ben 19 jaar oud en ik woon in Almere-muziekwijk. De functie verkoopmedewerker past goed bij mij omdat ik goed op de behoeftes van de klant kan inspelen. Competenties zoals sociaal en een ´vlotte babbel´ heb ik geen moeite mee.

Ik doe de MBO-4 opleiding juridisch medewerker, tijdens deze opleiding heb ik geleerd hoe ik me klantvriendelijk en doelgericht moet opstellen. Ik ben op zoek naar een bijbaan in het weekend en eventueel op donderdagavond.

Alhoewel ik creatief en ondernemend ingesteld ben, ben ik bereid om eventuele cursussen te volgen of in mijn vrije tijd te verdiepen in de commerciële sector.

Graag licht ik mijn CV en motivatie in een gesprek aan u toe.

In afwachting op een spoedige reactie,

Met vriendelijke groet,

........
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 oktober 2012, 19:20
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Denk eerst nog even aan stap 2 van de spelregels: Geef eerst feedback op een paar sollicitatiebrieven of cv's van andere forumleden
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 oktober 2012, 16:21
ANP ANP is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2012
Berichten: 6
ANP is on a distinguished road
Standaard

De brief is erg kort. Je begin is te kort en komt simpel/saai over.
Waar heb je vacature gelezen, dit kun je evt. vermelden en er een goede en mooi openingszin mee maken. Je bent geinteresseerd dus laat dit in je tekst naar voren komen.

Je naam, leeftijd en waar je woont hoef je niet te vermelden (overbodig) want dit staat als in je CV.

Waarom ben juist jij geschikt voor deze functie, kijk of je dit uit de advertentie kunt halen. Zo niet waag dan eens telefoontje te vragen wat de taken/functie eisen zijn.

Afsluiting krachtiger, ik vind het te afwachtend en hopend op over komen.

ANP

p.s. kijk eens op deze site voor tips en trucs.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 oktober 2012, 17:02
Wonder Wonder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2012
Berichten: 6
Wonder is on a distinguished road
Standaard

Hi Joel
Ik heb in rood wat suggesties gedaan.
Groet,


Almere, 6 oktober 2012

Betreft: Vacature voor verkoopmedewerker.


Geachte heer de -............


Middels deze weg solliciteer ik voor de functie van verkoopmedewerker in Almere.

Mijn naam is ......, ik ben 19 jaar oud en ik woon in Almere-muziekwijk. De functie verkoopmedewerker past goed bij mij omdat ik goed op de behoeftes van de klant kan inspelen. Competenties zoals sociaal en een ´vlotte babbel´ heb ik geen moeite mee. Deze laatste zin zou ik anders verwoorden. Iets zoals: Ik heb een vlotte babbel en ben sociaal ingesteld (alhoewel deze twee competenties ook logisch zijn voor de functie, kun je niet 2 andere bedenken?)

Ik doe de MBO-4 opleiding juridisch medewerker, tijdens deze opleiding heb ik geleerd hoe ik me klantvriendelijk en doelgericht moet opstellen. Ik ben op zoek naar een bijbaan in het weekend en eventueel op donderdagavond.

Alhoewel ik creatief en ondernemend ingesteld ben, ben ik bereid om eventuele cursussen te volgen of in mijn vrije tijd te verdiepen in de commerciële sector. Het woord "alhoewel" vermijden, het lijkt dan alsof je een offer brengt als je je zou verdiepen in de commerciele sector. Ik zou het in twee zinnen zeggen en positief brengen

Graag licht ik mijn CV en motivatie in een gesprek aan u toe.

In afwachting op een spoedige reactie,

Met vriendelijke groet,

........[/QUOTE]
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 oktober 2012, 23:19
Joel Joel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Berichten: 15
Joel is on a distinguished road
Standaard

Dank jullie wel.

Ik heb al het een en ander gelezen en ik moet zeker krachtiger beginnen. dankjewel ANP. En inderdaad Wonder ik moet mijn motivatie meer laten zien.

En klopt Rene ik ga hier zo snel mogelijk mee aan de slag
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 oktober 2012, 00:58
Joel Joel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Berichten: 15
Joel is on a distinguished road
Standaard oke dit is hem

Ik heb hhem ff aangepast


J.Y. Julian Silverio
...............

Just Brands
Citadel 32
1315 Almere-Stad

Almere, 6 oktober 2012

Betreft: Vacature voor verkoopmedewerker.


Geachte heer de Ruiter,

Ik las uw advertentie bij uw winkel en dacht meteen: dit is een baan voor mij. Ik zal u vertellen waarom.

Ik ben een gedreven persoon, ik houd van uitdagingen en ik ben analytisch ingesteld. Bij mijn stageplek is er een hoge werkdruk en ik behoud daarin altijd het overzicht over mijn werkzaamheden.

Ik vind dat je als persoon je niet alleen mag storten op het produceren maar ook op het behouden en verbeteren van de productiviteit. Ik zal mij dan ook inzetten om een verzorgd en representatieve winkel neer te zetten. Tevens zal ik de klanten met een warm hart verwelkomen.

Om een bepaald product aan een bepaald doelgroep te verkopen moet je de behoefte van de doelgroep begrijpen. Ik geloof dat een amateuristische verkoper een product verkoopt maar dat een professionele verkoper een oplossing op het probleem van de doelgroep verkoopt.

Door mijn synergistische en proactieve instelling ben ik ervan overtuigd dat ik een aanwinst zal zijn voor uw winkel. In mijn eerdere banen waren collega’s altijd op me gesteld en ik kreeg regelmatig complimenten van mijn werkgevers. Ik hoop dat ik ook binnen uw bedrijf een creatieve en spannende tijd tegenmoet kan gaan.

Met vriendelijke groet,

Joel Ygnacio Julian Silverio
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 oktober 2012, 14:29
Kaatje65 Kaatje65 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2012
Berichten: 5
Kaatje65 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joel Bekijk bericht
Ik heb hhem ff aangepast
Hoi Julian, ik heb hier en daar even een opmerking erbij gezet, misschien kun je er iets mee?

J.Y. Julian Silverio
...............

Just Brands
Citadel 32
1315 Almere-Stad

Almere, 6 oktober 2012

Betreft: Vacature voor verkoopmedewerker.


Geachte heer de Ruiter,

Ik las uw advertentie bij uw winkel en dacht meteen: dit is een baan voor mij. Ik zal u vertellen waarom.

Ik ben een gedreven persoon, ik houd van uitdagingen en ik ben analytisch ingesteld. Bij mijn stageplek is er een hoge werkdruk en ik behoud daarin altijd het overzicht over mijn werkzaamheden.
Ik zou in eigen woorden vertellen wat je hier bedoelt en vertel wat je zo leuk vind in deze baan.

Ik vind dat je als persoon je niet alleen mag storten op het produceren maar ook op het behouden en verbeteren van de productiviteit.
Deze zin loopt niet lekker en de gebruikte woorden voelen aan als geknipt en geplakt uit andere brieven
Ik zal mij dan ook inzetten om een verzorgd en representatieve winkel neer te zetten. Tevens zal ik de klanten met een warm hart verwelkomen.
hoe zou je dit zelf in je eigen woorden zeggen?

Om een bepaald product aan een bepaald doelgroep te verkopen moet je de behoefte van de doelgroep begrijpen. Ik geloof dat een amateuristische verkoper een product verkoopt maar dat een professionele verkoper een oplossing op het probleem van de doelgroep verkoopt.
Voelt weer als knippen en plakken en misschien heb je hier een voorbeeld van?

Door mijn synergistische en proactieve instelling ben ik ervan overtuigd dat ik een aanwinst zal zijn voor uw winkel.
Dit vind ik erg moeilijke woorden voor deze functie, wederom in je eigen woorden vertellen

In mijn eerdere banen waren collega’s altijd op me gesteld en ik kreeg regelmatig complimenten van mijn werkgevers. Ik hoop dat ik ook binnen uw bedrijf een creatieve en spannende tijd tegenmoet kan gaan.

Met vriendelijke groet,

Joel Ygnacio Julian Silverio
Ik zie dat je er je uiterste best op hebt gedaan, maar het leest niet lekker weg, en er zitten hier en daar ook nog schrijffouten in, succes met schrijven, het begin is er, de layout ziet er al goed uit. nog een beetje bijschaven en je heb een leuke brief
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief Verkoopmedewerker gaarne feedback Sophie van der Meer Sollicitatiebrief en cv 4 14 oktober 2012 17:27
Sollicitatiebrief verkoopmedewerker kledingwinkel christinejade Sollicitatiebrief en cv 10 31 augustus 2009 10:56
Sollicitatiebrief verkoopmedewerker Pyro114 Sollicitatiebrief en cv 2 16 april 2009 16:43
Sollicitatiebrief Verkoopmedewerker Boeken/Schrijfwaren. Graag commentaar. shinysocks Sollicitatiebrief en cv 4 27 oktober 2008 22:37
Sollicitatiebrief Aankomende verkoopmedewerker. Graag commentaar" kuzzu Sollicitatiebrief en cv 0 7 september 2007 16:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon