Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 22 april 2010, 21:13
Swiffer Swiffer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2010
Berichten: 6
Swiffer is on a distinguished road
Standaard Re: Weer naar school of een cursus volgen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
Als je daarvan overtuigd bent dan heb je zelf de keuze al gemaakt.

Toch is een volledige MBO4 waardevoller dan een losstaand diploma. Bij veel werkgevers zul je in de toekomst niet worden overwogen zonder volledige MBO4 bij veel vacatures.

Het is zelfs zo dat het aantal MBO4 vacatures de komende jaren zal afnemen ten gunste van het aantal HBO vacatures.

Dus om dan zonder MBO4 door het leven te gaan is dan helemaal rampzalig wat betreft de kansen op goede banen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
Er zijn overigens genoeg BBL opleidingen logistiek in Groningen:
http://www.noorderpoort.nl/Opleiding...6/Default.aspx

Voorbeeld van een MBO2 opleiding:
http://www.noorderpoort.nl/Opleiding...3/Default.aspx

Succes!


Heb echt nog geen keuze gemaakt, maar dacht dat het wel goed zat met een opleiding waarvan de examens bij het cbr afgenomen worden.
Je hebt gelijk dat er wel opleidingen zijn alleen zocht ik naar een avond of deeltijd studie en dat is hier niet te vinden.
Ik zal toch eens kijken of ik mijn werkgever kan overtuigen van een opleiding dat ik 1dag in de week naar school kan.
Dat zou betekenen dat ik dan mbo3 zou kunnen halen of ik dan nog verder zou gaan voor mbo4 weet ik nog niet, maar het begin is er dan in iedergeval.
Bedankt voor de info.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 april 2010, 21:21
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Weer naar school of een cursus volgen

Succes!

Vergeet niet dat je waarschijnlijk nog tot je 70e moet werken. Dat is nog ruim 45 jaar. Om nu geen opleidingen te doen waar je nog 45 jaar plezier van hebt is ontzettend kortzichtig.

Er zijn honderdduizenden mensen in NL en miljoenen mensen in de EU die dit zullen bevestigen. Die dachten: "och, ik heb nu een vaste baan en het zal me wat". Uiteindelijk liepen ze vast na hun 35e of 40e en zitten ze al jaren in een VMBO baan of zelfs in de bijstand.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 april 2010, 21:30
Swiffer Swiffer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2010
Berichten: 6
Swiffer is on a distinguished road
Standaard Re: Weer naar school of een cursus volgen

Dat is juist het punt.
Het kon me eerst niet zo veel schelen, maar weet nu echt wat ik wil en dat ik wat moet.
Ik ga zeker voor de mbo3, maar dan wel gewoon bbl.
Als mijn werkgever moeilijk doet zoek ik gewoon een ander bedrijf.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 april 2010, 10:50
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard Re: Weer naar school of een cursus volgen

Hassan heeft gelijk met zijn laatste opmerking. Heel wat mensen zijn aan de slag gegaan en hebben verzuimd door te leren. Het gevolg is dat ze nu wel functioneren op een zeker niveau, maar het niet via papieren kunnen aantonen.

Inmiddels komen er steeds meer beter opgeleide, jongere krachten op de markt die de "oudjes" zonder diploma verdringen.

Zorg dat je je je opleiding haalt en ga ook daarna nog door met studie. Met opleiding bedoel ik dan een echte afgeronde opleiding en niet losse cursussen. De laatste vormen een mooie aanvulling, maar geven niet voldoende basis om echt verder te komen.

In de huidige en toekomstige economie bestaat werkzekerheid niet meer uit het hebben van een contract, maar het kunnen concurreren op de arbeidsmarkt. Een afgeronde opleiding is van heel groot belang daarbij!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 19:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 11:38
ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help! Astrid001 Sollicitatiebrief en cv 9 21 juli 2008 12:55
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 10:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon