Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 oktober 2010, 16:30
Andres Andres is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 11
Andres is on a distinguished road
Exclamation Telefonisch sollicitatiegesprek?

Een tijdje geleden heb ik dit topic geopend;
http://www.carrieretijger.nl/forum/s...ead.php?t=5874

Toch heb ik besloten, o.a. op advies van het UWV, om op beide vacatures te solliciteren. Het gaat om functies in het sales team. Nu kreeg ik afgelopen vrijdag een telefoontje van het bedrijf, met het bericht dat er voor één van de twee functies veel reacties waren gekomen en dat het bedrijf eerst met de (enkele?) kandidaten een telefonisch gesprek wil hebben voordat er wordt besloten om kandidaten uit te nodigen. Het gaat om een gesprek welke +/- 10 minuten duurt, met de sales manager en de marketing manager.

Heeft iemand hier ervaring mee? En wat voor soort vragen kan ik verwachten?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 oktober 2010, 16:43
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is gewoon een gesprek zoals een eerste kennismaking maar dan gebaseerd op de stem. Maak je daar dus niet te druk over.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 januari 2011, 16:48
Angelaatje's schermafbeelding
Angelaatje Angelaatje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2011
Berichten: 7
Angelaatje is on a distinguished road
Standaard

Telefonisch solliciteren/kennismaken gebeurt inderdaad vaker. Zo krijgt de werkgever een eerste indruk, zonder dat dit veel moeite kost van beide kanten.

Persoonlijk vind ik het wel een nadeel, aangezien je jezelf minder goed kan presenteren. Let goed op je uitspraak, en stopwoorden. Die vallen bij een telefonisch contact veel sneller op.
__________________
You gotta do, what you gotta do.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 januari 2011, 12:25
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Je kunt het beste vragen, wat voor soort gesprek het gaat worden. Dan heb je een beetje een idee wat je kunt verwachten. En willen ze dit niet zeggen of wil je dit niet, dan adviseer ik:

Bereid je goed voor. Bekijk de website en bedenk vragen die je wilt stellen. Een salesfunctie is een actieve functie en je moet initiatieven kunnen nemen. Neem dus niet een afwachtende houding aan, maar geef in het begin van het gesprek aan, dat je een aantal vragen hebt.

Algemene tips:
Ga tijdens het gesprek rechtop zitten of loop rond, als dat prettig voelt. Zorg dat je het briefje met vragen bij de hand hebt. Zoek een rustige ruimte, waar je ongestoord kunt praten.

En vraag wanneer je gebeld wordt, want dan kun jij je daar op instellen. En als je zelf kunt bellen, dan zou dat nog handiger zijn.

Heel veel succes.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com

Laatst gewijzigd door Primago advies; 25 januari 2011 om 12:26 Reden: Ik zie nu pas dat het bericht van oktober 2010 is. Hopelijk heb je de baan gekregen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 januari 2011, 12:28
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Ik zie nu pas dat het bericht van oktober 2010 is. Hopelijk is het gesprek goed gegaan en heb je de baan gekregen.

Mijn tips kunnen anderen ook toepassen, dus heb ik het niet voor niets getypt
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 januari 2011, 17:47
worker worker is offline
Banned
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 11
worker is on a distinguished road
Standaard

ik heb in de laatste maanden twee telefooninterviews gehad, en heb de volgende tips:

-wees er zeker van dat je goed te horen bent, bij mij viel de verbinding twee keer weg....nooit handig
-gewoon rustig praten alsof die persoon voor je zit, dat kunnen ze aan je stem horen en maakt een super indruk
-kijk op google naar de 10 meest gestelde vragen voor een interview, wat ik in wel zes gesprekken heb gekregen was:

-waarom moeten we jou kiezen? (beschrijf je unieke kwaliteiten, vraag het bij een ander na zodat je een duidelijk antwoord kunt geven)
- wat zijn je beste kwaliteiten en je slechte kant(en) (zie boven, wees heel eerlijk, hoeft niks ernstigs te zijn, zo testen ze hoe kritisch je op jezelf bent)
-wat zeggen je vrienden over je (ben je de grappige/serieuze/emotionele van de groep,etc...ik zei bijvoorbeeld de grappenmaker en loyale)

succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 april 2011, 11:44
worker worker is offline
Banned
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 11
worker is on a distinguished road
Standaard

Wat ook nog belangrijk is dat je niet hoeft op te letten wat voor kleding je draagt!

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 27 april 2011 om 12:25 Reden: Herhaling van vorige bericht en hyperlink naar commerciële site verwijderd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afgekraakt worden tijdens sollicitatiegesprek Marieke J Sollicitatiegesprek 17 21 december 2011 01:12
Sollicitatiegesprek via uitzendbureau Jan1964 Sollicitatiegesprek 4 20 november 2009 22:37
Sollicitatie medewerker telefonisch informatiecentrum en receptie Moes83 Sollicitatiebrief en cv 1 8 september 2009 15:28
Forum Solliciteren gesplitst: Sollicitatiebrief en cv / Sollicitatiegesprek forumbeheerder Over Carričretijger 0 17 mei 2009 17:43
Morgen een sollicitatiegesprek, maar de zenuwen gieren door mijn lijf Yfke Sollicitatiegesprek 10 7 november 2007 16:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon