Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 juli 2008, 23:39
Miem Miem is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2008
Berichten: 6
Miem is on a distinguished road
Exclamation Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!!

Hierbij mijn sollicitaitie brief;

Betreft; Open sollicitatie zorgbemiddeling.

Geachte heer/ mevrouw????,

Hierbij richt ik een open sollicitatie voor een baan als ( startende) zorgbemiddelaar bij ...... Mijn interesse voor een open sollicitatie is ontstaan na het bekijken van jullie internetsite en waar werd vermeld dat jullie open staan hiervoor.

Van nature ben ik dienstverlenend ingesteld, het geeft mij veel voldoening mensen te helpen.
Mijn opleiding als verpleegkundige heb ik behaald in jullie stichting, hierna heb ik nog 2 jaar als persoonlijk begeleider gewerkt, ik weet dan ook dat .....een zeer goede leer/werkplek is.
Omdat ik ruimdenkend ben, besloot ik na die jaren eens te gaan kijken bij een andere stichting, waar ik nu alweer bijna 3 jaar werk als persoonlijk begeleider+. Door deze functie ben ik regelmatig met zorgbemiddeling in contact geweest en zag daarin wel mijn toekomst liggen. Het lijkt mij erg leuk om mijn diensten beschikbaar te stellen maar dan in een andere vorm.

U mag van mij een enthousiaste, flexibele en stessbestendige collega verwachten die zeer leergierig is en zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken. Nieuwe taken maak ik mij snel eigen en ik ben meer dan bereid eventuele aanvullende opleidingen die nodig zijn om deze functie goed te vervullen, te volgen.

Zorgbemmideling trekt mij erg aan omdat ik de vertaling van het indicatie besluit naar een woonplek die aansluit bij de behoefde cliënt belangrijk vind.

Uiteraard ben van harte bereid om mijn brief toe te lichten in een oriënterend gesprek.


---------------------------
Zelf vind ik eigenlijk dat er te veel standaart zinnen in zinnen en dat hun denken die komt me bekend voor, wel hier van het forum af gehaald hoor....

Ik hoor graag reactie, ook qua spelling mag.... please!!

b.v.d, groetjes Miem
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 juli 2008, 00:11
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!!

Oh nog 0 reacties, wat sip....

Nou hier dan wat commentaar van mij, houd je vast

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miem Bekijk bericht
Hierbij mijn sollicitaitie brief;

Betreft; Open sollicitatie zorgbemiddeling.

Geachte heer/ mevrouw????,

Hierbij richt ik een open sollicitatie voor een baan als ( startende) zorgbemiddelaar bij xxx
Saaie standaard opening. "Hierbij" is geen goede opening... Verzin een pakkende manier om te openen, gebruik bijv. iets uit de missie van het bedrijf wat jou aanspreekt. Zeker voor een open sollicitatie moet je gelijk de aandacht van de lezer te pakken hebben!!

Mijn interesse voor een open sollicitatie [je hebt geen interesse in een open sollicitatie maar in een functie als zorgbemiddelaar] is ontstaan na het bekijken van jullie internetsite (weglaten: en waar werd vermeld dat jullie open staan hiervoor.)

Van nature ben ik dienstverlenend ingesteld, het geeft mij veel voldoening mensen te helpen.
Mijn opleiding als verpleegkundige heb ik behaald via jullie stichting. Hierna heb ik nog 2 jaar als persoonlijk begeleider gewerkt, daardoor weet ik uit ervaring dat .....een zeer goede leer/werkplek is.

Omdat ik ruimdenkend ben, [vind ik niet zo'n goede reden, ruimdenkend zegt meer iets over je houding t.o.v. homosexualiteit ofzo....] besloot ik me eens te gaan oriënteren bij een andere stichting, [deze zin loopt niet goed, werk je nu al weer bijna 3 jaar bij een andere stichting???] waar ik nu alweer bijna 3 jaar werk als persoonlijk begeleider.

Deze alinea maar even opnieuw formuleren.

Door mijn huidige functie ben ik regelmatig met zorgbemiddeling in contact geweest en zie daarin wel mijn toekomst liggen. Het lijkt mij erg leuk om mijn diensten beschikbaar te stellen maar dan in een andere vorm.

"Het lijkt mij erg leuk" is niet zo 'n sterk argument. Je moet iets duidelijker maken aan het bedrijf welk probleem jij voor hun gaat oplossen als zorgbemiddelaar

U mag van mij een enthousiaste, flexibele en stessbestendige collega verwachten die zeer leergierig is en zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken. Nieuwe taken maak ik mij snel eigen en ik ben meer dan bereid eventuele aanvullende opleidingen die nodig zijn om deze functie goed te vervullen, te volgen.

Zorgbemmideling Zorgbemiddeling!!! trekt mij erg aan omdat ik de vertaling van het indicatie besluit naar een woonplek die aansluit bij de behoefde cliënt belangrijk vind. [zin loopt niet lekker: een vertaling besluit je niet -of moet dat niet aan elkaar: indicatiebesluit? Zo ja, dan even de komma's op de goede plaatsen zetten want nu is het een brei van woorden]

Uiteraard ben van harte bereid om mijn brief toe te lichten in een oriënterend gesprek.

Goede afsluiting hoor.

---------------------------
Zelf vind ik eigenlijk dat er te veel standaart zinnen in zinnen en dat hun denken die komt me bekend voor, wel hier van het forum af gehaald hoor....

"hun" denken niet zoveel hoor.... maar "zij" misschien wel....

Ik hoor graag reactie, ook qua spelling mag.... please!!

b.v.d, groetjes Miem
Succes ermee!!!

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 juli 2014, 15:32
Weethetnietmeer!
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Mbo 4 verpleegkundige niet afgerond

Dag allemaal,

Mijn naam is susanne en ben 21 jaar oud,
Ik heb 3 jaar gestudeerd als verpleegkundige op de mbo.
Aan het eind van de derde jaar brak de laatste toets aan ( 408 ), zorgvrager met een handicap.
Hier een onvoldoende voor gehaald waardoor ik moest stoppen met de opleiding.
Sinds dien weet ik niet meer zo goed waar ik moet beginnen.
Al zovaak gebeld en gemaild met verschillende scholen omdat ik erg graag mijn laatste jaar af maken wil!!
Ik ben zo dichtbij mijn diploma 1 jaar had ik gemoeten.
Ik sta op t punt t opgeven, door mijn verhaal hier te delen hoop ik dat iemand mij verder kan helpen zodat ik mijn wens toch in vervulling kan laten gaan!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 juli 2014, 16:16
BasCVCoach BasCVCoach is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2014
Berichten: 4
BasCVCoach is on a distinguished road
Standaard Probeer meer "open" te zijn

De brief komt erg standaard over... (een werkgever denkt dan al snel... pfff weer een standaard "niks zeggende" brief)

- brieven worden amper meer gelezen.. vooral dit soort standaard openingen zijn dan dodelijk!
- verdiep je in het type bedrijf en kijk of je iets kan vinden over de HR Manager
- De interesse is inderdaad voor de functie en een kennismaking
- Probeer krachtig en duidelijk over te komen (met duidelijke argumenten)
- De brief mag een persoonlijk randje hebben.. geef de ontvanger het idee, dat er aandacht aan is besteed!

Wees creatief. Zakelijk, maar ook persoonlijk!

Bas Prins
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Cv + open sollicitatie naar een functie binnen de rechtbank JessicaJowenko Sollicitatiebrief en cv 2 21 februari 2009 03:40
Wie wil er even naar mijn open sollicitatie kijken? Joyce Sollicitatiebrief en cv 3 15 september 2008 16:01
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar Betty Sollicitatiebrief en cv 4 14 mei 2007 15:33
Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening Synove Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2006 14:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon