Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 oktober 2008, 16:46
TGtje TGtje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 5
TGtje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie voor maatschappelijk werker

Hallo iedereen!

Net als velen van jullie ben ik pas afgestudeerd en nu moet het natuurlijk gebeuren: de sollicitatiebrief!
Ik hoop dat jullie mij wat tips en feedback kunnen geven over mijn brief. Dat zou hardstikke fijn zijn, want ben er toch wel wat onzeker over...

Alvast hardstikke bedankt!

De omschrijving en de eisen zijn:
De maatschappelijk werker die we zoeken is een man of vrouw die stevig in de schoenen staat. Je bent in staat om zelfstandig te werken, maar je kunt ook je positie in het team op een constructieve manier invullen. Een outreachende aanpak en methodisch werken zijn bekende begrippen voor je.

Je hebt een HBO-diploma Maatschappelijk werk; je hebt enkele jaren ervaring binnen het AMW; je hebt een sterke affiniteit met het XXX in al zijn facetten; je bent communicatief en sociaal vaardig en weet te overtuigen in overlegsituaties.


Mijn brief:

Geachte mevrouw M,

Met grote belangstelling heb ik kennis genomen van de vacature die u aanbiedt op de website van XXX. Deze functie spreekt mij bijzonder aan. Naar deze functie zou ik graag solliciteren.

In juli 2008 heb ik de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening afgerond. In het derde jaar van mijn opleiding heb ik tien maanden stage gelopen bij XXX. Tijdens mijn stage heb ik ervaring opgedaan in het werken met zowel volwassenen als jongeren met verschillende problematieken. Deze ervaring heeft ertoe geleid dat ik grote interesse heb ontwikkeld voor het XXX en het werken met deze doelgroep, omdat het werk afwisselend en uitdagend is.

In mijn stagejaar heb ik het initiatief genomen om de assertiviteitsgroep voor volwassenen te begeleiden. Door het geven van deze cursus heb ik ervaren hoe het is om mijn enthousiasme in te zetten in mijn werk. Ik heb geleerd dat duidelijke communicatie en –soms ook- confrontatie effectief is in het begeleiden van een groep, omdat anders iedereen door elkaar praat en niet naar elkaar luistert. Leiding nemen en overtuigen in overlegsituaties is daarbij van groot belang.
Op mijn stage en in de XXX werk ik grotendeels zelfstandig, maar ik heb ook veel contact en overleg met mijn team of andere hulpverleners. Ik vind een open communicatie en het geven en ontvangen van feedback in een team erg belangrijk, omdat dat zorgt voor een goede kwaliteit van hulpverlenen. Het outreachend- en methodisch werken is mij bekend vanuit mijn stage en de XXX.

Verder ben ik een leergierig, spontaan en doorzettend persoon met een inlevings- en probleemoplossend vermogen. Het is mijn uitdaging en taak om mensen te motiveren hun zelfredzaamheid te vergroten, ze te ondersteunen en daarbij gebruik te maken van hun eigen kracht en kwaliteiten.

Voor een volledig overzicht van mijn ervaring en opleiding verwijs ik u naar mijn bijgevoegd curriculum Vitae. Graag kom ik in een gesprek een nadere toelichting geven.

Met vriendelijke groet,

TG
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 oktober 2008, 18:18
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie voor maatschappelijk werker

Als je net bent afgestudeerd ben je te licht voor deze vacature. Ik zou even bellen om na te vragen of schoolverlaters voor deze vacature in aanmerking komen. Zo niet dan bespaar je iedereen een hoop tijd.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 oktober 2008, 18:28
TGtje TGtje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 5
TGtje is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie voor maatschappelijk werker

Hoi Henk,

bedankt voor je reactie. Ik heb de instelling gebeld en het enige wat ze van mij vroegen is of ik in het bezit ben van een aansluitende diploma (en die heb ik). Het is misschien wel zo dat ik nog te licht ben voor deze vacature, maar de meeste vacatures vragen van je dat je 'enkele jaren ervaring hebt' en 'stevig in je schoenen staat', immers het beroep van maatschappelijk werker is een pittig beroep, maar daar zijn we ook voor opgeleid.
Daarnaast ben ik iemand die ergens voor gaat en wie niet waagt wie niet wint!! De keus ligt bij de instelling om mij een kans te geven, zo niet, dan heb ik pech en zoek ik verder.

Maar nu wat anders: wat vinden jullie van mijn brief?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Sollicitatiebrief leerbedrijf BBL-opleiding Pedagogisch Werker BoukjHinke Sollicitatiebrief en cv 3 6 oktober 2008 18:17
sollicitatie psychopedagogisch werker Loezie Sollicitatiebrief en cv 4 15 juni 2007 19:15
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Sollicitatie: Medisch Nucleair Werker MBRT-er Sollicitatiebrief en cv 0 15 oktober 2006 15:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon