Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 augustus 2005, 20:38
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatiebrief groepsleidster kinderopvang

Persoonlijke gegevens:
******

Opleidingen:

1997 – 2001 Vbo richting verzorging Diploma 2001
2001 – 2004 Spw niveau 3 Diploma 2004

Stages

Leerjaar 1 Stichting de Kleine Burcht
KDV De Berenboot te Stein
Functie Lerend groepsleidster
Periode 5 november 2001-1 maart 2002
Taken Mijn taken waren het verzorgen en het begeleiden van kinderen vanaf 6 weken tot 4 jaar. Ze stimuleren bij de opvoeding en bij hun ontwikkeling. Regelmatig deed ik activiteiten met ze. Ook organiseerde ik zelf activiteiten die ik later uitvoerde met de kinderen. Ik zorgde voor een positieve en een zo veilig mogelijke omgeving zodat ze zich op hun gemak voelden. Met de ouders hield ik diversen contacten zoals de dagbespreking. Je geeft de ouders een stuk begeleiding. In deze stageperiode heb ik werkoverleg en teambesprekingen bijgewoond.




Leerjaar 2 kdv Twinkle te Urmond
Functie Lerend groepsleidster
Periode 20 januari 2004 – 9 juli 2004
Taken Mijn taken bij deze instelling zijn dezelfde taken als bij mijn vorige stageplek. Wel heb ik bij deze instelling een voorlichtingsavond mee georganiseerd en ook bijgewoond wat een hele uitdaging voor mij was.


Leerjaar 3 PSZ Ubbeltje te Beek
Functie Lerend groepsleidster
Periode 3 september 2003 – 30 januari 2004
Taken Mijn taken bij een peuterspeelzaal waren heel anders dan de taken bij een kinderdagverblijf. Bij deze instelling werd ik al helemaal voorbereid op mijn zelfstandig werken na het behalen van mijn diploma. Samen met mijn begeleidster heb ik intake gesprekken gevoerd met ouders en kind en heb ik ze begeleid in de eerste paar weken. Ik heb leren samenwerken met andere stagiaires die een lager niveau hadden dan ik zelf. Ook met vrijwilligers heb ik leren werken. Deze periode was een hele uitdaging voor mij en heb die periode ook met plezier afgesloten.

Werkervaring:

1 juli 1999 – 1 mei 2001 Hema vakkenvulster en caissière
Taken Het eerste half jaar waren mijn taken het vullen van de vakken. Daarna was mijn taak caissière en de klanten behulpzaam zijn.

1 april 2001 tot heden Edah caissière en leidinggevende caissière
Taken Het eerste jaar waren mijn taken het behulpzaam zijn voor de klanten dmv caissière. Daarna was mijn grootste taak leidinggeven aan de overige caissières.


1 augustus 2001 tot heden Oppassen
Taken Het verzorgen van 2 kinderen inmiddels met de leeftijd van 5 en 9 jaar oud. Dit doe ik minimaal 1 keer per week.

7 juli 2004 – St. De Kleine Burcht
1 december 2004
Functie Vervangend Groepsleidster.
Taken Op diverse instellingen heb ik voor kortere of langere duur vervangend werk verricht. Met de doelgroepen 0 t/m 12 jaar. Mijn taken waren het verzorgen en het begeleiden van de kinderen, oudergesprekken uitvoeren, activiteiten organiseren en uitvoeren.


1 december 2004 Kdv “Twinkle”
– september 2005
Functie Vervangend groepsleidster voor een bepaalde duur.
Taken Mijn taken zijn de taken van een groepsleidster zoals de kinderen verzorgen en begeleiden, activiteiten organiseren en uitvoeren, oudergesprekken voeren, intake gesprekken uitvoeren, stagiaires begeleiden.

Vrije Tijdsbesteding:
Winkelen, creatieve activiteiten, op stap gaan
Sterke eigenschappen:
Goede communicatie vaardigheden, teamwerker, overtuigend, stressbestendig, flexibele instelling, zelf initiatieven nemen, zelfstandig, doorzettingsvermogen, creatief.

Referenties:

Op aanvraag beschikbaar.



Ramona *****

Elsloo, 9 augustus 2005

Betreft : open sollicitatie naar de functie groepsleidster


Geachte heer/ mevrouw,

Bij deze wil ik een open sollicitatie doen op eventuele vacature naar de functie groepsleidster binnen de instelling.

In juni 2004 heb ik mijn diploma spw niveau 3 richting kinderopvang in ontvangst mogen nemen. Door mijn stageperiodes heb ik veel ervaring opgedaan in het werkveld waardoor mijn keuze voor de kinderdagopvang definitief geworden is. Na mijn schoolperiode heb ik me als vervangster kunnen bewijzen in een grote instelling. Hier werkte ik als vervangend groepsleidster. Door het vervangend werk heb ik op diverse instellingen gewerkt met diverse doelgroepen. De doelgroep die mij het meest aanspreekt is de doelgroep 0 tot 4 jaar. Kinderen zijn spontaan, ze zeggen eerlijk wat ze ervan vinden. Je kunt al korte gesprekjes met ze voeren en dit vind ik erg belangrijk, je bouwt een band met de kinderen op. De band met de ouders vind ik ook erg belangrijk.
Ik werk graag in teamverband maar vind het ook fijn om zelfstandig te werken. Een goede en open communicatie vind ik hierbij erg belangrijk maar ook tegenover de ouders is dit een belangrijke rol.

Momenteel werk ik als vervangend groepsleidster in een kleine instelling wat weer helemaal anders is. Daar heb ik diverse nieuwe taken mogen uitvoeren. Zoals de taken het verzorgen en begeleiden van de kinderen, oudergesprekken voeren, stagiaires begeleiden, intakegesprekken uitvoeren. Dit is een grote uitdaging voor mij en doe het met veel plezier. Door het beëindigen van zwangerschapsverlof en vakantiewerk loopt mijn contract per september a.s. af.
Het lijkt mij een uitdaging om deze vaardigheden toe te passen in de door u eventueel openstaande functie.

Voor nadere informatie met betrekking tot mijn studie, persoon en ervaring verwijs ik u naar mijn bijgesloten curriculum vitae.


Met vriendelijke groet,


R. *******

Bijlage: curriculum vitae

Laatst gewijzigd door René; 28 september 2005 om 22:30
  #2  
Oud 15 augustus 2005, 00:33
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Thumbs up Re: Sollicitatiebrief groepsleidster. Graag commentaar

Hallo Ramona,

Dat lijkt me best een goed cv voor zo'n open sollicitatie. Heb je al veel moeten solliciteren om werk te vinden?

Hierbij een paar dingen die mij opvielen in jouw sollicitatiebrief en cv.

Citaat:
Regelmatig deed ik activiteiten met ze.
Hier zou ik een paar voorbeelden toevoegen (", zoals...").

Citaat:
Je geeft de ouders een stuk begeleiding.
Dat klinkt een beetje als Johan Cruyff

Citaat:
Mijn taken bij deze instelling zijn dezelfde taken
... waren ...

Citaat:
Wel heb ik bij deze instelling
Verder heb ik ...

Citaat:
wat een hele uitdaging voor mij was.
Dat zeg je op een paar plaatsen. Ik neem aan dat je het positief bedoelt, maar let wel dat de lezer het ook negatief kan opvatten (ze kon het niet aan). Misschien kun je het beter positief omdraaien. Bijvoorbeeld "Daar heb ik veel van geleerd."

Citaat:
vakkenvulster
Er is niks tegen een eerlijk cv, maar is er geen mooiere benaming voor? Winkelbediende of zoiets.

Citaat:
Het eerste jaar waren mijn taken het behulpzaam zijn voor de klanten dmv caissière.
Dit begrijp ik niet. Bedoel je "Het eerste jaar was ik caissière"?

Citaat:
Het verzorgen van 2 kinderen inmiddels met de leeftijd van 5 en 9 jaar oud.
Ik zou gewoon zeggen: "Het verzorgen van twee kinderen van 5 en 9 jaar oud."

Citaat:
Vrije Tijdsbesteding: Winkelen
Da's echt een vrouwending, om dat schaamteloos als vrijetijdsbesteding (één woord) op te voeren

Citaat:
Goede communicatie vaardigheden, teamwerker, overtuigend, stressbestendig, flexibele instelling, zelf initiatieven nemen, zelfstandig, doorzettingsvermogen, creatief.
Prima, maar ik mis iets. Aan de ene kant beschrijf je werkervaring, aan de andere kant noem je kwaliteiten. Ik mis het verband tussen die twee. Misschien kun je met de STAR-methode de kwaliteiten die je zegt te hebben in de verhalen over jouw werkervaring inbouwen. Dat zal nog best een puzzel zijn, maar je cv wordt er veel sterker van. Ik heb de kwaliteiten waarover we een artikel hebben op Carrièretijger in jouw bericht gelinkt, misschien helpen die artikelen je om concrete voorbeelden te verzinnen.

Citaat:
Bij deze wil ik een open sollicitatie doen op eventuele vacature naar de functie groepsleidster binnen de instelling.
Misschien kun je er een wat interessantere openingszin van maken. In ieder geval is "een open sollicitatie doen" denk ik taaltechnisch niet goed.

Citaat:
Door mijn stageperiodes heb ik veel ervaring opgedaan in het werkveld waardoor mijn keuze voor de kinderdagopvang definitief geworden is.
Dat is op zich heel goed. Hieruit blijkt dat je weet wat je wilt en dat je een bepaalde baan zoekt. Maar ik zou er op dit punt in de tekst een positieve motivatie aan toevoegen. Waarom kies je voor de kinderopvang? (Iets verder in de brief staat dat wel).

Citaat:
Zoals de taken het verzorgen en begeleiden van de kinderen,
In deze zin kan "de taken" weg.

Citaat:
Het lijkt mij een uitdaging om deze vaardigheden toe te passen in de door u eventueel openstaande functie.
Van "in de door u enz." zou ik maken: "bij uw organisatie / kinderdagverblijf".

Aan het eind van de sollicitatiebrief ontbreekt een doel of verzoek. Standaard is iets als "Graag zou ik worden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek / om mijn sollicitatie toe te lichten".

Veel succes ermee!
__________________
René
  #3  
Oud 15 augustus 2005, 00:59
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Lightbulb Re: Sollicitatiebrief groepsleidster. Graag commentaar

Er schiet me nog een ideetje te binnen... Wat me heel sterk lijkt bij zo'n open sollicitatie is om een 'referentie' toe te voegen. Bijvoorbeeld een fotootje van een van de kinderen in het kdv waar je werkt, en een foto van een ouder.

En dan een grappige uitspraak van dat kind over jou ("Van juf Ramona mag ik met de auto spelen als ik mijn melk opdrink"). En van de ouder ("Ramona legt ons altijd heel goed uit wat Jantje die dag gedaan heeft. Dat helpt ons om 's avonds met hem te praten over wat hij gedaan en geleerd heeft.") En misschien van een leidinggevende ("Ramona werkt heel zelfstandig...").

Dit verzin ik ter plekke en ik weet niets van kinderopvang, maar volgens mij springt jouw sollicitatie er zo uit duizenden uit.
__________________
René
  #4  
Oud 16 augustus 2005, 10:58
Joris van de Wijngaard Joris van de Wijngaard is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2005
Berichten: 6
Joris van de Wijngaard is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief groepsleidster. Graag commentaar

Misschien past bij deze brief een openingszin als

"Bent u op zoek naar een ervaren groepsleidster, die zelfstandig werkt en goede relaties onderhoudt met ouders, collega's én kinderen?"
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief kinderopvang

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief kinderopvang, graag feedback emkooij Sollicitatiebrief en cv 3 11 april 2011 19:21
Sollicitatiebrief groepsleidster Patita Sollicitatiebrief en cv 1 22 juni 2009 11:33
sollicitatiebrief kinderopvang sharon Sollicitatiebrief en cv 1 10 september 2008 15:28
Open sollicitatiebrief kinderopvang Kyr Sollicitatiebrief en cv 2 8 mei 2006 19:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon