Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 december 2012, 14:59
Alea Alea is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 3
Alea is on a distinguished road
Standaard Weet niet zeker wat ik wil.

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje omdat ik niet zeker weet wat ik voor opleiding wil gaan volgen.

Ik zit nu op Havo 5, dus ik heb ook niet meer al te veel tijd met het maken van mijn keuze.

Ik vind namelijk wapens extreem interessant, maar denk echter dat ik hier niks mee kan gaan doen in mijn carričre.

Ook vind ik houtbewerken, staalbewerken, en zulke "knutsel" projecten allemaal heel leuk. (Niet artistiek, maar meer nuttige dingen maken, zoals een kast)

Ik heb echter geen idee wat voor opleiding ik zou kunnen gaan volgen om een van mijn twee bovenstaande interesses er in te verwerken...

Ik ben er nu over aan het denken om de opleiding Commercieel Management te gaan volgen, omdat ik het ook erg leuk vind om dingen te vekopen, maar dan niet direct, omdat ik daar waarschijnlijk niet sociaal genoeg voor ben, maar meer op een site, of in een winkel. Ik kan namelijk goed zien waar, hoeveel winst op gemaakt kan worden, in dit vind ik ook wel leuk.

Het allerliefste zou ik zelf mijn eigengemaakte wapens verkopen, maar dit is echter een droom die waarschijnlijk niet werkelijkheid kan worden, en aangezien in Nederland ook ontzettend veel wapens verboden zijn ook heel moeilijk te realiseren.

Mijn vraag is eigelijk of iemand nog een betere opleiding weet voor mij die misschien iets met geschiedenis, of maken van wapens ofzo te maken heeft.

Ik wil btw het liefste een HBO studie volgen zodat ik niet voor niks Havo heb afgemaakt :P
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 december 2012, 01:09
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Allereerst een paar vragen die je misschien (in ieder geval voor jezelf) moet beantwoorden. Wat voor wapens vind je interessant? Zwaarden, pistolen, tanks of atoombommen?
Hoeveel tijd besteed je aan deze interesses per week? Heb je iemand waarmee je deze interesses deelt? Hoe lang ben je er al mee bezig? Heb je ooit het resultaat van je knutselwerk aan iemand gegeven? Verkocht?

Het gaat erom in te schatten hoe belangrijk deze interesses voor je zijn en of het erin zit dat je later je brood ermee zou kunnen verdienen.

Als je het allemaal zeker weet dan zou ik het jammer vinden als je toch voor Commercieel Management ging. De kans is klein dat je het interessant zult vinden en als je ermee klaar bent, dan ben je een van de velen en dat is niet echt onderscheidend.

Ik snap heel goed dat je je HAVO-diploma goed wilt gebruiken. Toen ik bijna klaar was met school kende ik iemand die VWO deed, maar fysiek heel sterk was. Hij vond smeden leuk, met name malienkolders en middeleeuwse wapens. Hij ging een (totaal) andere studie doen en maakte zijn bachelor voor zover ik weet af, maar is nu weer aan het smeden. Dus die jongen gaf een VWO-diploma én een universitaire opleiding op voor handwerk. Ja, het kan.

Succes met je keuze.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 januari 2013, 18:03
Alea Alea is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 3
Alea is on a distinguished road
Standaard

Heey,

bedankt voor de snelle reactie!

Ik vind zowel zwaarden, als geweren eigelijk interessant. Bommen ben ik niet zo heel erg in geďnteresseerd, en tanks vind ik wel leuk uitzien enzo, maar ben ik ook niet echt in geďnteresseerd.

Ook ben ik heel erg geďnteresseerd in smeden. Ook uitrusting maken ook interessant, zoals je bijvoorbeeld zelf al genoemd had, malienkolders.

Ik heb echter nog nooit mijn werk verkocht, of weggeven. Ook heb ik helaas geen vrienden die net zo geďnteresseerd zijn in wapens als ik.

Ik speel al met wapens vanaf ik een heel klein jongetje was. Ik rende al door de tuin met plastic zwaardjes toen ik nog maar 6 jaar oud was schat ik (ik ben nu 16 jaar oud).

Ik vind mijn wapen-maak interesse echter wel heel erg belangrijk, en zou hier ook wel heel erg graag mijn brood mee willen gaan verdienen later. Het probleem is echter dat ik geen idee heb hoe ik hier mee moet beginnen.

Ook ben ik erg geďnteresseerd wat deze vriend van u voor opleiding heeft gedaan, tot het worden van een smid, of heeft hij hier geen opleiding voor gedaan?

Zou ik mogen vragen of hij werkelijk zijn brood verdiend met enkel smid zijn? Dit zou voor mij eigenlijk wel een soort van droom zijn als ik dat zou kunnen worden.

Heel erg bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik weet niet wat ik wil! Heleen94 Loopbaanvragen 10 11 januari 2013 20:00
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Help, wat wil ik? Femme Loopbaanvragen 4 16 juni 2009 17:45
Wat voor baan moet ik nu zoeken? Ik weet het niet meer! :-( mindfield Loopbaanvragen 3 14 november 2007 12:16
weet je eindelijk wat je wil... dan komt de volgende vraag:) Marieke Loopbaanvragen 4 21 september 2006 11:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon