Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 september 2010, 19:28
Lieve1981 Lieve1981 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 september 2010
Berichten: 2
Lieve1981 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief ambulant woonbegleider

Hallo allemaal,
Vorig jaar ben ik uit de zorg gestapt om vervolgens binnen de tandheelkunde verder te gaan. Het eerste half jaar heb ik me prima vermaakt maar daarna begon ik de zorg iedere dag meer te missen. Ik wil dus weer terug en ga voor m'n droombaan en de brief moet dus perfect zijn. Zouden jullie deze willen beoordelen. Alle kritiek is welkom, ik wil er graag van leren! Alvast bedankt!

Ik solliciteer naar de functie van Ambulant Woonbegleider, het gaat om het begeleiden van licht verstandelijk gehandicapten, soms met psychische stoornissen.


Naam
Adres
Telefoonnummer
Email adres

Organisatie t.a.v. Secretariaat P&O Postbus xxx, xxxx AG xxxxx

xxxx, 19 september 2010

Betreft: solliciatatie naar de functie van Ambulant Woonbegleider


Geachte mevrouw, meneer,

Via de site van xxxxx heb ik met veel enthousiasme kennis genomen van de openstaande vacature van Ambulant Woonbegeleider.

Vanaf 2004 ben ik werkzaam geweest als persoonlijk (ambulant) begeleidster binnen de gehandicapten –en psychiatriesector, dit heb ik jaren met veel enthousiasme gedaan. Toch wilde ik een switch maken, deze had voornamelijk te maken met de onregelmatige werktijden die ik helaas moeilijk kon combineren met mijn sociale leven. Ik ben me toen gaan oriënteren en de orthodontie leek een nieuwe uitdaging te zijn. Sinds juni 2009 werk ik in een grote orthodontiepraktijk, helaas bieden de werkzaamheden me weinig uitdaging en de puurheid van mensen vind ik er niet terug. Het begeleiden, ondersteunen, organiseren en het bieden van rust en structuur mis ik enorm.

Deze werkervaring heeft mij ertoe gebracht dat ik zowel zelfstandig als in teamverband kan werken, doelgericht en resultaatgericht ben. Verder ben ik zelfstandig, geduldig en heb ik oog voor details. Daarbij een grote dosis enthousiasme voor het vakgebied. Tenslotte meen ik te beschikken over een leergierige natuur en een brede algemene ontwikkeling.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,


Naam en handtekening



Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 september 2010, 14:02
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het een heel nette brief. Ik heb een paar opmerkingen:
Ik zou niet schrijven dat je gestopt bent ivm de onregelmatige werktijden. Die krijg je immers nu ook weer. Waarom accepteer je dat dan nu wel? Misschien kun je het algemener houden; je wilde je breder oriënteren of zo. In een persoonlijk gesprek kun je dan de situatie altijd nog duidelijk uitleggen, maar dan hebben ze al met jou kennis gemaakt en kun je ze beter overtuigen dan in zo'n korte brief.
Verder ken je het werk dus al helemaal en dan kun je vast wel duidelijker uitleggen wat je nou precies zo leuk vindt aan het werk; "Het begeleiden, ondersteunen, organiseren en het bieden van rust en structuur" komt in mijn ogen erg algemeen over. Misschien kun je beter uitleggen wat je nu het mooiste van het werk vindt.
"Deze werkervaring.."; welke bedoel je dan, je vorige of je huidige baan?
En: curriculum vitae moet met kleine letters

Veel succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 september 2010, 20:58
Lieve1981 Lieve1981 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 september 2010
Berichten: 2
Lieve1981 is on a distinguished road
Standaard

Heel erg bedankt voor je feedback.

Zelf weet ik niet zo goed wat ik met het stukje onregelmatige werktijden moet doen...Het betreft een functie waarin je geen late diensten, nachtdiensten, weekenddiensten of diensten tijdens feestdagen werkt. Je deelt, samen met de client, bepaalde tijden in.

Nogmaals dank, ik kan weer een stapje verder!


Haha, ik lees m'n eerdere bericht net terug...heb wat te snel getypt zie ik, begleider
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 september 2010, 22:07
Roelvanwinssen Roelvanwinssen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 9
Roelvanwinssen is on a distinguished road
Standaard

Probeer negatieve woorden als 'helaas', 'niet', 'moeilijk', etc. te vermijden.

Focus je in de brief op de nieuwe functie. Waarom ben jij daar zo geschikt voor, waarom wil jij dat zo graag gaan doen. Wat spreekt je er in aan. Waarom wil je graag bij die organisatie gaan werken. Waarom en wat je niet wil doet in de brief niet erg ter zake. Heb het over de positieve dingen die je aanspreken in de functie / organisatie.

Veel succes.

Groet,
Roel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief ambulant begeleider Fraukita Sollicitatiebrief en cv 0 24 mei 2009 13:38
tips sollicitatiebrief ambulant hulpverlener Jeugdzorg mar1975 Sollicitatiebrief en cv 2 11 november 2008 19:10
Sollicitatiebrief Ambulant hulpverlener: graag feedback Es P Sollicitatiebrief en cv 2 27 mei 2008 13:22
Sollicitatiebrief ambulant hulpverlener Tom84 Sollicitatiebrief en cv 1 14 mei 2008 17:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon