Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 februari 2007, 00:28
fondant fondant is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 januari 2007
Berichten: 2
fondant is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Recruiting Assistant

Geachte mevrouw xxx,

Langs deze weg reageer ik op de door u aangeboden functie van Recruiting Assistant op de site van xx.

Deze vacature heeft mijn interesse gewekt vanwege het werken met en voor mensen. Servicegerichtheid en klanttevredenheid zijn voor mij van essentieel belang, voor zover het bedrijfsbelang ermee gediend is.
Tevens komt vanuit de verhalen van medewerkers op de site van xx, het bedrijf over als een professioneel, dynamisch en open bedrijf.

De eigenschappen die benodigd zijn voor de functie van Recruiting Assistant komen overeen met de kerncompetenties zoals benodigd in mijn vorige functies.

15 December jl. ben ik als Medewerker Klantenservice bij de xx-bank gestopt wegens een reorganisatie.
Als Medewerker Klanterservice voerde ik onder andere administratieve handelingen uit en had veelvuldig cliëntencontact.

Mijn taken waren onder andere: het informeren, adviseren en verkopen, het in- en doorvoeren van wijzigingen in de klantgegevens met gebruik van verschillende computersystemen, het uitvoeren van binnen- en buitenlandse betalingsopdrachten, klachtenafhandeling.

Tevens was ik verantwoordelijk voor operationele zaken, geldzaken ( zoals bvb. het bestellen en in- en afboeken van geld voor de geldautomaten ), het bestellen van verkoop- en kantoorartikelen en de zorg voor een klantvriendelijke kantoorinrichting.

Ik beschik over goede contactuele en sociale eigenschappen die zich uiten in de omgang met cliënten.
Zo is mijn stem gebruikt voor het inspreken van het welkomst/menubandje bij de xx-bank ( mijn vorige werkgever ) omdat ik mij ook zeer bewust ben van de eerste indruk die een cliënt krijgt van een bedrijf bij telefonisch contact.

Flexibiliteit, stressbestendigheid en accuratesse zijn eigenschappen die in mijn vorige baan veel aan bod kwamen vanwege een hoeveelheid aan verschillende werkprocedures en het veelvuldige cliëntencontact.

Ik hoop dat dit schrijven voor u aanleiding zal zijn om mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek.

Voor nadere informatie verwijs ik u naar het bijgevoegde curriculum vitae.
Tevens ben ik in het bezit van twee getuigschriften die ik in een verder stadium kan overleggen.

Ik zie u reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

XXXXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 februari 2007, 20:50
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Recruiting Assistant

Hoi Fondant,

Je zet heel veel competentie sin je brief welke van essentieel belang waren bij je vorige banen. Verklaar ook eens waarom ze dan nodig zijn voor de vacature waarop je solliciteert.

Verder zeg je dat je al thuis zit vanwege een reorganisatie. Ik zou dat niet zo expliciet melden. Men kan dit wel uit je cv halen.

Wat ik probeer te zeggen: Zorg dat je met je brief crdits scoort om uitgenodigd te worden voor een eerste kennismakingsgesprek. Daar komt wellicht het werkloos zijn aan bod. Dan kun je van dit "zwakke" punt je sterke punt maken door het als snel beschikbaar zijn te brengen.

Snap je wat ik bedoel???

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 februari 2007, 21:09
fondant fondant is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 januari 2007
Berichten: 2
fondant is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Recruiting Assistant

Dank je wel voor de voor de verbeteringspunten! Ik ben heel blij met de tips die ik krijg aangereikt.

Ik heb deze brief namelijk in een eerdere sollicitatie gebruikt ( met een paar aanpassingen ) en werd kompleet afgebrand. Er zouden veel taalfouten en spelfouten in zitten. Ik begreep er niets van.

Ik neem je tips zeker ter harte!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief Assistant Controller Lynn Sollicitatiebrief en cv 4 18 januari 2007 22:01
Advies graag!! d(^_^)b startersfunctie voor doorgroeien tot Management Assistant curicat Opleiding kiezen en volgen 9 3 juli 2006 13:43
Sollicitatiebrief marketing & sales assistant Soja Sollicitatiebrief en cv 1 24 februari 2006 19:55
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon