Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 oktober 2011, 13:48
gaitries gaitries is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 3
gaitries is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie administratief medewerkster

Beste leden, ik wil graag uw advies en commentaar op mijn sollicitatiebrieven. Ik ben al bijna 3 jr op zoek naar een baan en het lukt mij maar niet. Ik weet niet of het aan mijn brief ligt. Dus alle tips, ideeën en commentaar zijn welkom.

xxxxx
xxxxx
xxxx xx xxxxx

xxx
T.a.v. xxxxx
xxxxx 222
xxxx EC DEN HAAG



Den Haag, 29 augustus 2011

Betreft: Sollicitatie op de functie van administratief medewerkster WTCG 40 uur



Geachte mevrouw xxxx,

Ik las uw vacature op de internetsite werkenbijhetxxx.nl waarin u op zoek bent naar een administratief medewerker WTCG voor 40 uur en dacht meteen: dit is een baan voor mij.

Na mijn opleiding aan de VHBO heb ik als administratief medewerkster, bouwmarktmedewerkster, data-entry medewerkster en telefoniste/ receptioniste gewerkt. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe stimulerende werkomgeving.

De functie administratief medewerkster binnen het xxx spreekt mij om diverse redenen aan. Ten eerste herken ik mijzelf in de door u gestelde eisen. Daarnaast sluit deze functie zeer goed aan op mijn opleiding en werkervaring bij de Belastingdienst Toeslagen. Ik leg gemakkelijk contact met mensen, werk graag zelfstandig, maar kan ook goed in teamverband werken. Ik ben accuraat, betrouwbaar en heb ervaring met verschillende computerprogramma’s.

Voor nadere informatie met betrekking tot mijn belangrijkste persoonlijke gegevens mijn studie, persoon en ervaring verwijs ik u naar bijgesloten curriculum vitae.

Graag licht ik mijn motivatie toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

xxxxx xxxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 oktober 2011, 01:13
Xxx Xxx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2011
Berichten: 53
Xxx is on a distinguished road
Standaard

De tweede alinea voegt weinig-niets toe: dit staat in je cv en het is vanzelfsprekend dat je een brief schrijft omdat je een (stimulerende) werkomgeving zoekt. (kijk even online rond hoe je kunt melden dat je een cv meestuurt, dit kan korter dan je nu doet, vindt het nu een 'lange' afsluiting de laatste twee zinnen van je brief)

Waarin herken je jezelf en hoe sluit de functie aan bij je opleiding? (kan uitgebreider)

Lastig maar erg belangrijk: waarom deze functie bij bedrijf X en niet bij Y? Probeer te achterhalen naar wat voor organisatie je solliciteert. (informeel/formeel, groot/klein, ..........)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 oktober 2011, 01:15
Xxx Xxx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2011
Berichten: 53
Xxx is on a distinguished road
Standaard

PS: besteed ook veel aandacht aan je cv. (deze kan per vacature varieren!).
Als bedrijven veel reacties krijgen letten ze eerst op de CV en worden de brieven pas later gelezen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 oktober 2011, 09:39
JoT JoT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2011
Berichten: 9
JoT is on a distinguished road
Standaard

Ik vind de eerste zin wat te familiair, hou het zakelijk. Je werkervaring staat al in je cv, dus die zet je niet in je brief. Die een-na-laatste zin loopt niet helemaal lekker voor mijn gevoel. Hou het bij iets als 'Voor meer informatie over mijn vaardigheden en werkervaring verwijs ik u graag naar mijn CV (bijgaand).' Staan er in de advertentie nog bepaalde vaardigheden die worden gevraagd? Verwijs daar dan zeker naar in je brief. Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 oktober 2011, 16:10
gaitries gaitries is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 3
gaitries is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de reacties, hier heb ik tenminste wat aan.
Ik heb niemand die mijn brieven kan controleren. Ik pas mijn brieven steeds aan en op den duur is het een mix geworden van al mijn sollicitatiebrieven.
Denk dat ik maar meer brieven ga lezen van anderen op deze forum maar ik vind het solliciteren nog steeds lastig omdat ik mijn meeste banen via uitzendbureaus heb vervuld.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 november 2011, 11:16
yb90 yb90 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2011
Berichten: 9
yb90 is on a distinguished road
Standaard

''Ten eerste herken ik mijzelf in de door u gestelde eisen.''
Ik denk dat je hierbij ook beter kan aangeven wat die eisen dan waren.
Verder lijkt de brief wel oke. Hij springt er niet echt uit, maar daar heb ik zelf ook erg moeite mee

(Als ik nog eens lees waren de eigenschappen die je noemde misschien ook gelijk de eisen? Maar dat was mij dus niet helemaal duidelijk)
?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie administratief medewerkster Grietje Sollicitatiebrief en cv 4 22 januari 2010 22:39
Sollicitatie Administratief medewerkster angelmagic Sollicitatiebrief en cv 0 13 januari 2010 13:09
Sollicitatie voor een functie als administratief medewerkster Myriam Sollicitatiebrief en cv 0 15 oktober 2007 21:55
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 20 januari 2007 01:30
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 15 januari 2007 22:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon