Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 oktober 2015, 18:13
Rickert Rickert is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2015
Berichten: 2
Rickert is on a distinguished road
Standaard Loopbaantraject: van timmerman tot bijvoorbeeld calculator met hbo-opleiding

Beste allemaal,

Hierbij in het kort mijn probleem waar ik hier wat antwoorden en advies hoop te vinden.
Ik ben 36 jaar en werk zonder diploma's als timmerman in de bouw, 15 jaar werkervaring. Maar mede door een slepende blessure en de ambitie om hogerop te willen heb ik mij opgegeven voor het loopbaantraject. Dit is een initiatief vanuit de cao in de bouw, om mensen om te scholen naar een andere/hogere functie in of buiten de bouw.

Nu ging het leren mij altijd al gemakkelijk af maar vanwege weinig interesse en het missen van een doel heb ik hier destijds te weinig tot niks mee gedaan. Maar nu na een aantal beroepskeuzetesten en wat onderzoeken is er uitgekomen dat ik een HBO studie goed aan moet kunnen. Dit heeft gelijk ook het vuurtje aangewakkerd. Verder heb ik de interesse om of in de bouw te blijven of de stap te maken naar de financiële administratieve kant. In overleg met mijn begeleider van het loopbaantraject hadden we het idee om over een maand of 4 (vanwege dat ik nu midden in een verbouwing zit) te starten met eventuele deeltijdstudie en daarna vanzelf op zoek te gaan naar ander werk wat aansluit bij mijn studie. Het mooie van dit alles is dat het allemaal gefinancierd wordt vanuit de cao.

Tot zover alles goed, maar net nu alles grofweg was uitgestippeld stopt per 1 januari na 10 jaar het loopbaantraject, wat voor mij ten eerste betekent dat mijn loopbaantraject begeleider wegvalt, maar niet geheel onbelangrijk is dat ik nu alles zelf moet betalen, en dat is in het geval van een studie heel wat.

Nu was ik benieuwd of hier mensen zijn die van timmerman omgeschoold zijn naar bijvoorbeeld calculator en of het handig is om HBO bouwkunde te gaan studeren op je 36e terwijl je nog geen bijpassend beroep hebt, en of dit wel mogelijk is. Nu ben ik er nog niet helemaal uit maar om nu zonder enige ervaring een studie in bijvoorbeeld bedrijfseconomie te gaan starten lijkt mij wel heel lastig, dus voorlopig eerst maar de focus op de bouwkunde.

Verder de vraag of het überhaupt wel een reëel toekomstbeeld is om dit zo te doen?

Alvast bedankt voor de feedback.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 19:11
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45
Vertel ons over jouw opleiding... René Opleiding kiezen en volgen 0 5 september 2005 17:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon