Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 mei 2010, 20:26
kirstenw kirstenw is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Berichten: 6
kirstenw is on a distinguished road
Unhappy Brief Logistieke managementfunctie, Poolse nationaliteit, redelijke taalkennis

Hallo,

Door sluiting van het bedrijf waar hij werkte is mijn vriend werkloos geraakt, nu is hij dus druk aan het solliciteren.
Hij wil graag in de logistieke sector aan het werk blijven, wat natuurlijk moeilijk is in deze tijd. Hiernaast is hij van Poolse komaf en beheerst hij het Nederlands nog niet volledig.
Hij is echter zeer gedreven en ambitieus en verveelt zich enorm thuis.

De volgende brief heb ik samen met hem geschreven, ik vind het moeilijk om z'n taalvaardigheid te noemen, maar ook om er niet teveel aandacht aan te geven.

Hiernaast hebben we al zoveel brieven verzonden dat ik ga twijfelen of we het wel goed doen.
Als hij solliciteer op een functie van zijn niveau wordt hij afgewezen om de taalkennis, wanneer hij solliciteert op een functie waarbij hij de taal kan bijbenen en misschien later carriere kan maken wordt hij afgewezen omdat hij te ambitieus en te hoog opgeleid is.

Ik ontvang heel graag feedback op de volgende brief met C.V.
Mogelijk is door copy-paste de opmaak niet erg mooi, dit is bij de originele versies wel het geval.
Het gaat om een interne hogere logistieke opleiding bij een bedrijf.

Bij voorbaat dank,

Kirsten


Geachte xxx,

Naar aanleiding van mijn reactie op de vacature voor Logistiek xxxx ontving ik van u het verzoek mijn motivatie nader toe te lichten, dit zal ik doen in deze brief.

Sinds het behalen van mijn master in Human Resource Management begin 2007 woon ik in Nederland en werk ik hard om een mooie loopbaan op te bouwen. Doordat de Nederlandse vestiging van het bedrijf waar ik werkte werd gesloten ben ik helaas werkloos geraakt.

De vrije tijd die ik daardoor heb gekregen besteed ik zoveel mogelijk aan het verbeteren van mijn Nederlandse taalkennis. Dit doe ik onder andere door het volgen van taallessen.
Hiernaast ben ik werkzaam als vrijwilliger bij een zorginstelling, waar ik een cliënt vergezel naar zijn fysiotherapie en een bewonersgroep ondersteun bij muzikale activiteiten.

Het vrijwilligerswerk geeft mij veel voldoening. Toch wil ik erg graag weer aan het werk in een functie waarin ik het best uit mezelf kan halen en samen met collega’s kan werken aan goede resultaten.

Het Logistiek xxxx trekt mij zeer aan door het dynamische karatker.
Ik zou me graag aansluiten bij de gedreven, hardwerkende aanpakkers die het werken bij xxbedrijfxx volgens mij zeer aantrekkelijk maken.

Uiteraard wilt u graag weten waarom ik geschikt ben als Logistiek xxx.
De functie Logistiek xxx vraagt om een harde werker, iemand die altijd de beste wil zijn. Ik wil mijn werk perfect doen, waarbij ik mij altijd afvraag of het nog beter kan.
Een voorbeeld hiervan is dat ik na mijn aanstelling als logistiek analist de interne logistieke afdeling vanaf het begin heb opgebouwd. Als resultaat hiervan werden het aantal klachten van logistieke aard sterk teruggedrongen, wat resulteerde in een positieve beoordeling bij een belangrijke EFSIS audit.

Kennis die ik heb opgedaan tijdens mijn studie Human Resource Management zal ik kunnen inzetten bij het aansturen van personeel. Als logistiek analist heb ik deze kennis al in de praktijk kunnen brengen bij het aansturen van een aantal logistiek medewerkers.

Met mij krijgt u een leergierige jonge perfectionist met een grote affiniteit met logistiek, waarmee u uw investering zeker zult terugverdienen.
Graag zou ik hiervan in een persoonlijk gesprek overtuigen.


Met vriendelijke groet,

xx xxx


Het C.V. is als volgt;
(contactinformatie en bedrijven heb ik weggelaten maar staan er natuurlijk wel in)

Persoonlijke gegevens
xx
xx
xx
xx


Werkervaring

April ’10–heden: Vrijwilligerswerk Stichting xxx
• Activiteiten met bewoners van de xxx

Jan ’10-heden: Student Nederlandse taal
Rijn IJssel College
• Verbetering van de taalkennis naar niveau 4

Mei ’08–Jan ‘10: Logistiek analist
xxbedrijfxx
Voorraadbeheer en logistieke organisatie
• Opbouwen gehele logistieke organisatie
• Visualisatie van de voorraad m.b.v. FEFO/FIFO
• Transportplanning in- en uitgaande producten
• Rapportage aan directie
• Budgetcontrole
• Contacten met (internationale) partners
• Leidinggevende logistiek medewerkers
• Gebruik van Microsoft office, Kovri en Sap
• Bekend met transportdocumenten zoals CMR en T1

Maart ’07-Mei ’08: Medewerker kwaliteitsdienst
xxbedrijfxx
Kwaliteitscontrole van producten voor, tijdens en na productie
• Controle verschillende kwaliteitsaspecten tijdens productieproces zoals:
o Hygiëne van omgeving en medewerkers
o Condities van materialen en machines
• Controle geleverde producten; temperatuur, kwantiteit, etc.
• Instrueren productiemedewerkers betreft veiligheid en HACCP

Juni’06-Dec’06: Bankmedewerker
xxbank in Polenxx
Eerste contact met (particuliere) cliënten
• Adviseren van cliënten over verschillende bankproducten
• Openen van bankrekeningen
• Ervaring met Western Union
• Kaswerkzaamheden


Diploma’s
Voorzien van Internationale Diplomawaardering;

Okt’04-Maart’07: Human Resource Management
Faculteit Economic sciences and management
xx University
xx, Polen

Okt’01-Juni’04: Bankwezen en financiering
xx School of Banking
xx, Polen


Referent

xxnaamxx
Voormalig kwaliteitsmanager xxbedrijfxx
Telefoonnummer op aanvraag


Aanvullende informatie

• Persoonlijke kenmerken: enthousiast, gedisciplineerd, ambitieus, goede sociale vaardigheden
• Behaalde successen:
o snelle promotie van productie medewerker naar leider van de logistieke afdeling
o opbouw logistieke afdeling vanaf de basis
• In bezit van rijbewijs B en auto
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 mei 2010, 18:34
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Brief Logistieke managementfunctie, Poolse nationaliteit, redelijke taalkennis

Hoi
1: De brief heeft veel te veel irrelevante inhoud over de persoonlijke omstandigheden. Focus je volledig op de functie en waarom de werkervaring relevant is.
2: Het CV heeft teveel ongerelateerde onderwerpen. Iemand die eerst een bancaire opleiding heeft gevolgd en daarna een PZ opleiding heeft helemaal geen ideale achtergrond voor logistiek. In NL hebben mensen op HBO/WO niveau in de logistiek vrijwel altijd een logistieke opleiding of in ieder geval een post-HBO of post-WO logistieke opleiding behaald.
3: Je vriend heeft geen enkele hoger logistiek potentieel op dit moment. Zijn meest recente werkervaring is meer een MBO+ functie.
4: SAP schrijf je met hoofdletters.
5: Je vriend zal logistieke modules moeten gaan afronden om toekomst in die sector te hebben.
6: Ga met de Poolse achtergrond voor een functie in een organisatie die bijvoorbeeld chauffeurs uit Polen heeft, zaken doet met centraal Europa en voor internationale transportorganisaties zoals DSV.
7: De opbouw van het CV is ramzalig. Ga terug naar een standaard sjabloon.
8: Ga via LinkedIN en andere netwerken op zoek naar ingangen. Mensen met een niet NL achtergrond staan altijd op achterstand en in een zware recessie (vooral voor de transportsector) op een driedubbele achterstand.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
buitenlands, logistiek, talen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon