Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 juli 2009, 23:32
Heiner Heiner is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 2
Heiner is on a distinguished road
Standaard Help! Sollicitatiebrief van een Duitser met grammaticale problemen

Kunt jullie mji helpen. Ik wil graag bij een nederlandse bedrijf soliciteeren maar ik heb al twee jaare geen nederlands meer gesproken. Ik ben erg dankbar voor hulp. Wat finden jullie van deze aanschrijfen?!

Betreft: vacature CAFM adviseur in Duitsland



Geachte dames en heren,

Toen ik van u medewerker Peter Schmidt gehoerd heb, dat u op zoek bent naar een nieuwe adviseur voor Facility Management software, was mijn interesse onmiddelijk gewekt. Aangezien ik mijn blikveld will verruime, ben ik op zoek naar een nieuwe en spannende werkkring.

Ik heb de studierichting Duits Nederlandse facilitaire Dienstverlening aan de hbo school Münster een Deventer gestudeerd. Ik soliciteer op de functie omdat ik mijn kennis over FM zowel in Duitsland als ook in Nederland heeft opgebouwt.

Op dit moment ben ik wekzaaam in de afdeling Online-Marketing, bij een medische laboratorium in Mainz- in de beurt of Frankfurt. In deze functie ben ik voor webpresentatieis en voor de ondernemings homepage verandwoordelijk. Verder been ik in verschildende projekte rond om de homepage ingebonden en heb daarbij veel hervaring opgedan in projektmaatig werken.

Mijn motivatie om nu als CAFM adviseur te soliciteren is:

- Ik werk graag met computern, gegevensbestanden en het web 2.0. Dit in zammenhang met Facility Management is een goed toepassing op mijn profil.

- Ik kan snell inwerken in software en technische voorzieningen

- De werksveer en de teamworking in nederland vond ik uitstekend. Tijdens mijn studie in het nederlands ben ik zes maande in een nederlandse bedrijf stage gelopen. Ik zou graag in een bedrijf met een nederlandse backround willen werken.

- De functie-eigenschappen zoals klantenservice en consultatie zijn eigenschappen die ik erg goed beheers, zowel personlijk als ook aan het telefoon. In mijn huidige werk is het van belang een vertrouwensband op te bouwen met de klanten van het laboratorium, dit zijn vor allem artsen.

- Verder zou ik graag mijn nederlands weer activ maken. Helas heb ik de afgeloopen twee jaaren geen nederlands gesproken. Maar ik weet, dat ik het in de in de praktijk weer snel kann reactiveren.


Ik hoop dat deze sollicitatie u aanleiding zal geven mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek will ik graag mijn gedrevenheid en enthousiasme voor de functi aan u toelichten.

Met vriendelijke groet uit Duitsland
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Aanschrijfen.doc‎ (30,5 KB, 35x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 juli 2009, 22:38
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Re: Help! Sollicitatiebrief van een Duitser met grammaticale problemen

Hallo Heiner,

Ik heb geprobeerd de brief wat meer naar het nederlands te schrijven.

Ook zou ik de indeling misschien wat duidelijker maken.
1 Inleiding,
2 waarom dit bedrijf en deze functie,
3 waarom ben jij de geschikte kandidaat (je hebt een goede opleiding en werkervaring, spreekt 2 talen, vandaaruit mag je jezelf wat meer verkopen)
4 afsluiting

Tussen haakjes staan dingen die wellicht anders kunnen/suggesties.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes

Mo.

Geachte heer, mevrouw,

Toen ik van uw medewerker Peter Schmidt hoorde, dat u op zoek bent naar een nieuwe adviseur voor Facility Management Software, was mijn interesse onmiddellijk gewekt. Aangezien ik mijn blikveld wil verruimen, ben ik op zoek naar een nieuwe en spannende (dynamische werkomgeving?) werkkring. (wellicht specifieker wat spreekt jou aan, aan dit bedrijf? Hoezo was je interesse meteen gewekt)

Ik heb een hbo-opleiding gevolgd met als afstudierichting Duits-Nederlandse facilitaire Dienstverlening (op de lokaties Münster en Deventer (weglaten?)). Ik solliciteer op de functie omdat ik mijn kennis over FM zowel in het Duits als ook in Nederlands heb opgebouwd. (zou ik anders formuleren, de kennis die je hebt zowel in het duits en in het nederlands, is neem ik aan een groot voordeel binnen deze functie zo zou ik dat dan ook brengen).

Op dit moment ben ik werkzaam op de afdeling Online-Marketing, binnen het medische laboratorium in Mainz, in de buurt van Frankfurt. Binnen deze functie ben ik verantwoordelijk voor webpresentaties en voor de zakelijke homepage. Verder ben ik betrokken geweest bij verschillende projecten (rondom de homepage (weglaten?)) en heb daarbij veel ervaring opgedaan met projectmatig werken.

Mijn motivatie om nu als CAFM adviseur te solliciteren is:

- Ik werk graag met gegevensbestanden en het web 2.0. De huidige functie binnen Facility Management sluit uitstekend aan bij mijn profiel en opleiding.

- Ik kan me zeer snel dingen eigen maken met betrekking tot software en technische voorzieningen.

- Tijdens mijn studie in Nederland heb ik zes maanden binnen een Nederlands bedrijf stage gelopen. De werksfeer en de teamgeest in Nederland is me uitstekend bevallen. Vanuit deze eerdere ervaring zou ik graag in een bedrijf met een Nederlandse achtergrond willen werken.

- De functie-eigenschappen zoals klantenservice en consultatie zijn eigenschappen die ik erg goed beheers, zowel in woord als in geschrift. Binnen mijn huidige werk is het van belang een vertrouwensband op te bouwen met de klanten van het laboratorium, dit zijn voornamelijk artsen.

- De afgelopen twee jaar heb ik geen Nederlands gesproken. Ik weet, dat ik dit in de in de praktijk weer snel zal oppakken.

Mijn gedrevenheid en enthousiasme zou ik graag nader willen toelichten tijdens een gesprek. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juli 2009, 23:45
Heiner Heiner is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 2
Heiner is on a distinguished road
Standaard Re: Help! Sollicitatiebrief van een Duitser met grammaticale problemen

Hartelijk bedankt voor je reactie.

Je heeft mij echt verder geholpen!

grotjes uit Duitsland!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juli 2009, 23:50
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Help! Sollicitatiebrief van een Duitser met grammaticale problemen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heiner Bekijk bericht
Je heeft
Ik heb, je hebt, u heeft, zij/hij heeft, wij hebben, jullie hebben, zij hebben ...

Citaat:
grotjes uit Duitsland!
Grotten in Duitsland!
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Jule Sollicitatiebrief en cv 9 29 oktober 2009 10:27
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon