Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 15 september 2009, 14:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke beroepen met diploma Pabo?

Met een PABO-diploma ben je gewoon gekwalificeerd voor kinderopvang, zowel dagopvang als BSO. Dus succes op de boerderij! Leuk.
Wel zou ik dan nog een managementcursus doen en bijscholen op het gebiede van administratie/bedrijfsvoering/bedrijfseconomie.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 8 oktober 2009, 16:35
jorien jorien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Berichten: 3
jorien is on a distinguished road
Standaard Re: Welke beroepen met diploma Pabo?

Wil je liever buiten de basisschool met de ontwikkeling van kinderen bezig zijn? Bijvoorbeeld bij de educatieve dienst van een museum, bij een bibliotheek of bij een uitgeverij? Dan kun je ook met de Pabo aan de slag.

Veel succes met je vervolgstap!
Jorien van het Studiekeuze Adviescentrum Hogeschool INHolland Alkmaar
Met citaat reageren
  #13  
Oud 29 oktober 2009, 17:18
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke beroepen met diploma Pabo?

Ja, je mag een KDV/BSO/NSO beginnen met je pabo! Een MBO4 opleiding in de kinderopvang is al voldoende. Denk wel aan de geldende veiligheids- en arbo-eisen.

groet,
Meester T
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 november 2009, 00:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke beroepen met diploma Pabo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
hey allemaal.

Op dit moment zit ik in het derde jaar van de pabo. Ook ik heb twijfels of ik gelijk het onderwijs in wil en wil graag weten wat je buiten school activiteiten nog meer kunt met het pabo diploma. Nu heeft een klein vogeltje me ingefluistert dat je met een pabo diploma ook in het bso en kdv in kunt, kan iemand dit bevestigen?

Ik heb namelijk een behoorlijk ambiteus plan ontwikkeld en zou graag weten of iemand hier ervaringen er mee heeft. Ik zou opzich op de boerderij van mijn ouders een bso kunnen oprichten, een combi van bso met het buitenleven. Wat ik me nu dus afvraag; Is het pabo diploma voldoende genoeg om in iederegeval het recht te hebben om met kinderen op die manier om te gaan?

groetjes Monique

Hoi Monique

Ik weet dat het een oudere topic is, maar wie weet kijk je hier nog eens:
Ik heb zelf ook afgelopen zomer mijn diploma op de pabo behaald en ik ben bezig geweest met het starten van mijn eigen kinderopvangcentrum. Dit kan zeker met je Pabo-diploma! Weet alleen waar je aan begint: Je moet aan heel veel eisen voldoen (wet kinderopvang, ggd, brandweer)! Nu is dit natuurlijk ook wel logisch, maar ik zou als ik jou was eerst eens even nadenken over de financiele mogelijkheden.. Ik had alles voor mekaar: Pand, afspraken met leveranciers voor de inrichting, ondernemingsplan en beleidsplan geschreven, alles tot in de puntjes uitgewerkt.. en toen werkte de bank niet mee; ik kreeg gewoon geen financiering rond. Wie weet heb jij een geldboompje in de tuin staan, maar ik niet :P

Ik zou zeggen zoek het eens uit en veel succes!

Groetjes
Met citaat reageren
  #15  
Oud 14 december 2009, 16:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke beroepen met diploma Pabo?

Hoi Allemaal!

Bedankt voor de tips! Ik ben er nog steeds mee bezig. Nu is het zelfs zover dat mijn moeder ( die een ondernemers diploma heeft) zich ook zou willen omscholen zodat we samen een bso zouden kunnen opstarten. Ik heb in iedergeval al een stuk verder geholpen!

groetjes Monique
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Mensen gezocht met het zelfde probleem Aapjuh Opleiding kiezen en volgen 31 2 december 2009 12:34
Sollicitatiebrief medewerker begeleiding huishoudelijke dienst UMCG suleika Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2007 13:59
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon