Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 februari 2010, 18:55
Girl3 Girl3 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2010
Berichten: 8
Girl3 is on a distinguished road
Standaard Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!)

Hé!
ik was eigenlijk op zoek naar tips voor een open sollicitatie toen ik zag dat hier ook een forum was. Ik heb zojuist een open sollicitatie geschreven naar Endemol en zou het fijn vinden als er mensen zijn die willen kijken wat ze van de brief vinden. Alles is welkom!!! Alvast bedankt!



Eigen gegevens

Endemol Search
Postbus 190
1430 AD Aalsmeer

Betreft: Open sollicitatie

’s-Gravenhage, 22 februari 2010

Geachte

Tijdens mijn dagelijkse half uur ontspanning, van 20.00 tot 20.30 op RTL 4, dacht ik: waarom niet bij Endemol? Middels deze open sollicitatie wil ik mijn interesse tonen in uw organisatie. De interesse is gewekt door het grote bereik van Endemol. Voor elk publiek, jong of oud, maakt Endemol programma’s. Er is niemand in Nederland die Endemol niet kent.

Deze jonge, flexibele en creatieve vrouw is op zoek naar een uitdaging.
Na in 2009 mijn Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs te hebben afgerond ben ik vol verwachting begonnen aan de universitaire opleiding Psychologie. Helaas bleek mijn verwachting geen goede afspiegeling van de werkelijkheid. De opleiding is niet wat ik ervan verwachte en langzaam maar zeker kwam ik tot de conclusie dat ik daadwerkelijk iets wilde dóen. Ik leer graag maar ben veel liever in de praktijk bezig.
Zowel zelfstandig als in teamverband kan ik uitstekend functioneren. Met werken onder druk heb ik geen moeite. Aanpassen aan de situatie doe ik snel, veranderingen zijn geen probleem voor mij.

Ik ben op zoek naar een actieve en uitdagende functie waar voldoende doorgroeimogelijkheden zijn.
De vacatures die op dit moment op de website van Endemol staan zijn gericht aan kandidaten met enige jaren werkervaring. Aangezien jullie op dezelfde website aangeven ook op zoek te zijn naar nieuw talent, heb ik besloten jullie een open sollicitatie toe te zenden.

Ik hoor graag of jullie op het moment, danwel in de toekomst, een geschikte functie voor mij hebben.

Met vriendelijke groet,



Bijlage: curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2010, 19:28
DubbelePunt DubbelePunt is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2009
Berichten: 43
DubbelePunt is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!)

Hi Girl3,

Een paar kleine tekstuele foutjes: ik heb ze hieronder in rood aangegeven.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Girl3 Bekijk bericht

Eigen gegevens

Endemol Search
Postbus 190
1430 AD Aalsmeer

Betreft: Open sollicitatie

’s-Gravenhage, 22 februari 2010

Geachte

Tijdens mijn dagelijkse halfuur ontspanning, van 20.00 tot 20.30 uur op RTL 4, dacht ik: waarom niet bij Endemol? Middels deze open sollicitatie wil ik mijn interesse tonen in uw organisatie. De interesse is gewekt door het grote bereik van Endemol. Voor elk publiek, jong of oud, maakt Endemol programma’s. Er is niemand in Nederland die Endemol niet kent.

Deze jonge, flexibele en creatieve vrouw is op zoek naar een uitdaging.
Na in 2009 mijn Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs te hebben afgerond ben ik vol verwachting begonnen aan de universitaire opleiding Psychologie. Helaas bleek mijn verwachting geen goede afspiegeling van de werkelijkheid. De opleiding is niet wat ik ervan verwachtte en langzaam maar zeker kwam ik tot de conclusie dat ik daadwerkelijk iets wilde dóen. Ik leer graag maar ben veel liever in de praktijk bezig.
Zowel zelfstandig als in teamverband kan ik uitstekend functioneren. Met werken onder druk heb ik geen moeite. Aanpassen aan de situatie doe ik snel, veranderingen zijn geen probleem voor mij.

Ik ben op zoek naar een actieve en uitdagende functie waar voldoende doorgroeimogelijkheden zijn.
De vacatures die op dit moment op de website van Endemol staan zijn gericht aan kandidaten met enige jaren werkervaring. Aangezien jullie op dezelfde website aangeven ook op zoek te zijn naar nieuw talent, heb ik besloten jullie een open sollicitatie toe te zenden.

Ik hoor graag of jullie op het moment, danwel in de toekomst, een geschikte functie voor mij hebben.

Met vriendelijke groet,



Bijlage: curriculum vitae
__________________
Met vriendelijke groeten, Anne-Marie van der Aa



Voor sollicitatiebrieven en cv's zonder fouten - Dubbele Punt tekstcorrectie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 februari 2010, 19:48
Girl3 Girl3 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2010
Berichten: 8
Girl3 is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!)

Bedankt! Heb het gelijk veranderd.
Verder nog inhoudelijke opmerkingen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 februari 2010, 04:03
een west een west is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 4
een west is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!)

Beste girl 3
Je openingszin is erg origineel,maar aan de rest moet je nog wel het een ander bij sleutelen.Je schrijft: De interesse is gewekt,waarschijnlijk bedoel je mijn interesse.Je bent flexibel en zelfstandig,geef voorbeelden waaruit dat blijkt!!
Evenals de kreten zelfstandig en in teamverband kunnen werken.Waarom moet Endemol jou aannemen? Vertel waar je goed in bent en welke functie je graag wilt hebben.
Succes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 februari 2010, 11:32
eefke eefke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 8
eefke is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!)

Hoi!
Ik vind je inleidende alinea erg pakkend!

De alinea 'Na in 2009 mijn Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs te hebben afgerond ben ik vol verwachting begonnen aan de universitaire opleiding Psychologie. Helaas bleek mijn verwachting geen goede afspiegeling van de werkelijkheid. De opleiding is niet wat ik ervan verwachte en langzaam maar zeker kwam ik tot de conclusie dat ik daadwerkelijk iets wilde dóen. Ik leer graag maar ben veel liever in de praktijk bezig.' vind ik in vergelijking met je brief erg lang. Probeer de kern van hetgeen je wilt zeggen eruit te halen en korter te beschrijven.

Verder mis ik de beschrijving van je kwaliteiten! Wat heeft Endemol aan jou, waar kun je ze mee van dienst zijn! Vooral voorbeelden hiervan geven is belangrijk, anders blijven het lege woorden.

Veel succes, het klinkt interessant!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 februari 2010, 11:51
Girl3 Girl3 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2010
Berichten: 8
Girl3 is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eefke Bekijk bericht

De alinea 'Na in 2009 mijn Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs te hebben afgerond ben ik vol verwachting begonnen aan de universitaire opleiding Psychologie. Helaas bleek mijn verwachting geen goede afspiegeling van de werkelijkheid. De opleiding is niet wat ik ervan verwachte en langzaam maar zeker kwam ik tot de conclusie dat ik daadwerkelijk iets wilde dóen. Ik leer graag maar ben veel liever in de praktijk bezig.' vind ik in vergelijking met je brief erg lang. Probeer de kern van hetgeen je wilt zeggen eruit te halen en korter te beschrijven.



Ik vind het erg lastig hoe ik dit aan moet passen... mijn doel is te laten weten waarom ik op zoek ben naar een baan (gestopt met de opleiding), waarom ik gestopt ben met de opleiding (niet wat ik ervan verwachtte) en waarom geen opleiding meer (ben tot de conclusie gekomen dat ik liever in de praktijk bezig ben).
Ik ben het ermee eens dat het een groot deel van mij brief betreft maar naar mijn idee toch dingen die belangrijk zijn. Ik wil het bijvoorbeeld niet voor laten komen alsof ik geen doorzetter ben en ik lukraak met mijn opleiding ben gestopt.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eefke Bekijk bericht
Verder mis ik de beschrijving van je kwaliteiten! Wat heeft Endemol aan jou, waar kun je ze mee van dienst zijn! Vooral voorbeelden hiervan geven is belangrijk, anders blijven het lege woorden.
Dit vind ik dus ook weer een hele lastige... ben dan ook wel een flinke tijd bezig geweest aan de brief. Ik schrijf een open sollicitatie. Het bedrijf lijkt mij gewoon zo interessant; afwisselend etc. dat ik zelf nog geen idee heb wat voor functies er zijn. Voor elke functie zijn andere kwaliteiten nodig. Ik kan bijvoorbeeld zowel zelfstandig als in teamverband werken, al gaat mijn voorkeur uit naar zelfstandig. Maar als ik dit erin zet loop ik misschien een job mis waarin je veel moet samenwerken.
Juist dus omdat de functie niet bekend is vind ik het moeilijk hier kwaliteiten te moeten vermelden. Had zelf zoiets, dat komt dan éventueel wel in een gesprek voor een specifieke functie. Maar begrijp aan de andere kant dat het vermelden van kwaliteiten juist de doorslag kan geven tot het uitnodigen van...
Ik ga eens even bedenken wat mijn kwaliteiten zijn en dan mijn brief aanpassen... hoop dat er dan nog nieuwe reacties komen!
Voor zover nu al, bedankt!!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 februari 2010, 12:02
Girl3 Girl3 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2010
Berichten: 8
Girl3 is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!)

Ik heb mijn brief een klein beetje aangepast.... meer commentaar is welkom!

Eigen gegevens

Endemol Search
Postbus 190
1430 AD Aalsmeer

Betreft: Open sollicitatie

’s-Gravenhage, 22 februari 2010

Geachte

Tijdens mijn dagelijkse halfuur ontspanning, van 20.00 tot 20.30 uur op RTL 4, dacht ik: waarom niet bij Endemol? Middels deze open sollicitatie wil ik mijn interesse tonen in uw organisatie. Mijn interesse is gewekt door het grote bereik van Endemol. Voor elk publiek, jong of oud, maakt Endemol programma’s. Er is niemand in Nederland die Endemol niet kent.

Deze jonge, vrolijke en creatieve vrouw is op zoek naar een uitdaging.
Na in 2009 mijn Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs te hebben afgerond ben ik vol verwachting begonnen aan de universitaire opleiding Psychologie. Helaas bleek mijn verwachting geen goede afspiegeling van de werkelijkheid. Langzaam maar zeker kwam ik tot de conclusie dat ik daadwerkelijk iets wilde dóen. Ik leer graag maar ben veel liever in de praktijk bezig.
Zowel zelfstandig als in teamverband kan ik uitstekend functioneren. Met werken onder druk heb ik geen moeite. Aanpassen aan de situatie doe ik snel, veranderingen zijn geen probleem voor mij.

Ik ben op zoek naar een actieve en uitdagende functie waar voldoende doorgroeimogelijkheden zijn.
Zelf ben ik erg sociaal, voel mij erg op mij gemak met mensen om mij heen. Daarnaast word ik vaak omschreven als enthousiasmerend.
De vacatures die op dit moment op de website van Endemol staan zijn gericht aan kandidaten met enige jaren werkervaring. Aangezien jullie op dezelfde website aangeven ook op zoek te zijn naar nieuw talent, heb ik besloten jullie een open sollicitatie toe te zenden.

Ik hoor graag of jullie op het moment, danwel in de toekomst, een geschikte functie voor mij hebben.

Met vriendelijke groet,



Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 februari 2010, 20:37
een west een west is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 4
een west is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!)

je schrijft: middels deze open sollicitatie,dat is overbodig want dat staat al bovenaan je brief.En niet aan het einde van de brief dit nogmaals benoemen.
Je eerste openingszin heeft al interesse opgewekt.Dat is voldoende.
Misschien dit? Wat mij aanspreekt in u ( en niet uw)organisatie is dat u voor een groot publiek programma's maakt.U bent op zoek naar nieuw talent en in deze brief zal ik u er van overtuigen dat ik een geschikte kandidaat ben.En begin dan met je verkoopverhaal.
Vraag aan je vrienden hoe het komt dat je enthousiasme overbrengt en schrijf dat als voorbeeld. In iedere brief moet de STAR voorkomen!! en dat mis ik nog steeds in je brief. Noem een voorbeeld waaruit je blijkt dat je zelfstandig bent.
2 goede verkooppunten zeggen meer dan 10 vage kreten.
succes
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 februari 2010, 20:47
Girl3 Girl3 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2010
Berichten: 8
Girl3 is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!)

ik ga de punten even nalopen!
U organisatie klopt niet hoor trouwens, het is uw organisatie.

Edit: wat ik op de site lees is de STAR methode bedoeld voor sollicitatiegesprekken. Zie ook niet helemaal hoe ik zo'n gesprek zou kunnen plaatsen in een sollicitatiebrief, zeker niet een open sollicitatiebrief...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 februari 2010, 22:53
een west een west is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 4
een west is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!)

sorry ik was even niet bij de tijd, je hebt gelijk!
Ik heb net een outplacement achter de rug en ik weet daarom zeker dat de STAR ook in een brief moet worden toegepast.Je kunt dat ook wel terugvinden in de voorbeeldbrieven.Je competenties kan je ook in je CV zetten! En in de brief beschrijf je er 2 anders wordt je brief te lang. Je kan dan eindigen met:Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn CV.STAR of geen Star je moet je zelf zien te verkopen. Waarom moet Endemol jou nemen!?Waarom bel je niet eerst op? Maak van tevoren een belscript.Bovendien kan je dan in je brief naar de persoon refereren die je hebt gesproken.Het schrijven van een brief wordt dan een stuk gemakkelijker.
groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Open sollicitatie hulpverlener Graag check mootje Sollicitatiebrief en cv 1 30 oktober 2007 17:22
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon