Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 februari 2008, 22:14
Regni Regni is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Berichten: 3
Regni is on a distinguished road
Smile Open sollicitatie carriereswitch veel ervaring weinig opleiding

REACTIES ZEEEER WELKOM!

Hallo,

ik wil graag een carriereswitch maken en heb een superkans: een bedrijf dat helemaal nieuw in NL is en dus from scratch begint. Ik neem dus aan dat ik een voorsprong heb door een open sollicitatie te sturen (ik ben erg gemotiveerd) maar aan de andere kant is het erg moeilijk om een passende functie aan te geven. Ik zou graag als produkttrainer aan de slag gaan, of als verkoopmanager. Ik werk graag zelfstandig en ben het gewend op verschillende locaties te werken.
Een ander probleem is dat ik weinig opleiding heb genoten en geen werkervaring heb in deze branche (alhoewel ik me prive, als hobby, wel veel met cosmetica bezig houd).

Ik heb nu een brief waar ik niet tevreden mee ben, wie heeft er tips voor mij?

Bedankt alvast, groeten!


Citaat:
Geachte meneer XXXX,

Naar aanleiding van de komst van de eerste XXXX vestigingen in Nederland wil ik graag solliciteren bij uw bedrijf.

In mijn huidige functie als coördinator buitendienst bij XXXX heb ik als eindverantwoordelijke van een verkoopcampagne veel kennis en ervaring opgedaan. Bijvoorbeeld het coachen en trainen van medewerkers met als doel productkennis, verkooptechniek en klantenloyaliteit te verbeteren, als ook het uitzetten en handhaven van het beleid en de targets van het bedrijf, dat zich toen net in Nederland had gevestigd.

Mijn hart ligt echter in de cosmeticabranche. Ik ben altijd graag bezig geweest met alle aspecten van cosmetica maar mijn passie ligt vooral bij huidverzorging en decoratieve cosmetica. Werken bij XXXX lijkt mij ideaal om mijn achtergrond en ervaringen te combineren met mijn passie voor cosmetica. Ik ben natuurlijk bereid om verdere opleidingen en trainingen te volgen.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Hoogachtend,


XXXX
Mijn CV:

Opleidingen:

1994-1998 MAVO, XXX
Vakkenpakket: Nederlands, Engels, Duits, economie, wiskunde
en biologie. Extra vak: Uiterlijke Verzorging (schoonheids- en haarverzorging)
1998-2001 HAVO, XXX.
Vakkenpakket: Nederlands, Engels, Duits, Economie, management & organisatie, aardrijkskunde, wiskunde, geschiedenis. Extra vak: Spaans
(profiel economie en maatschappij)


Kennis vreemde talen:

lezen schrijven spreken
Engels uitstekend goed uitstekend
Duits uitstekend redelijk uitstekend
Spaans redelijk matig matig


Werkervaring:

1998-1999 McDonald’s XXX.
Allround hulpkracht, veelal werkzaam als hostess en kinderfeestjes begeleidster.

2000-2001 XXX.
Callcenteragent, outbound (cold calling).

2001 XXX.
Middels een overtuigende dialoog donateurs werven voor charitatieve instellingen.

2002 - heden XXX(dienstverlener op het gebied van marketing en fondsenwerving).
Diverse opeenvolgende functies en werkzaamheden vervuld:
- verkoper; het op straat werven van donateurs voor charitatieve instellingen
- Medewerker jobinfo; benaderen en selecteren van sollicitanten en alle daarbij behorende administratieve werkzaamheden.
- Het geven van verkoop- en campagnetrainingen aan nieuwe medewerkers
- Teamleider; dagelijkse leiding over een team (2-6) verkopers, verantwoordelijk voor de resultaten en het begeleiden van de medewerkers.
- Coördinator (huidige functie). Eindverantwoordelijk voor verkoopcampagne. Dagelijkse leiding aan 4-25 verkopers en teamleiders.

Huidige taakinhoud:
- coachen van alle campagnemedewerkers;
- herkennen van teamleiderpotentieel;
- voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken;
- bijscholen van verkopers en teamleiders middels zelf opgezette updates en bijeenkomsten;
- creatief en praktisch aanwenden van verkoopondersteunende materialen;
- bijdragen leveren aan de ontwikkeling van de professionaliteit en het beleid van de organisatie;
- verantwoordelijk voor een goede balans tussen kwaliteit en kwantiteit.
Voor deze functie heb ik een tweetal buitenlandse seminars gevolgd.
Desgewenst kunnen referenties worden verstrekt.

Laatst gewijzigd door Regni; 25 februari 2008 om 22:18 Reden: CV bijgevoegd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 februari 2008, 22:51
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie carriereswitch veel erv. weinig opl.

Hoi Regni,

Drie dingen:

- Misschien kun je in je brief toch aangeven wat voor soort functie je ambieert. Ik denk dat je nu te vaag bent.

- "Ik ben altijd graag bezig geweest met alle aspecten van cosmetica maar mijn passie ligt vooral bij huidverzorging en decoratieve cosmetica."
Kun je dat uitleggen d.m.v. voorbeelden? Nu klinkt het een beetje alsof je toevallig van make-upjes en crčmepjes houdt (en nou ja, daar hebben wel meer vrouwen last van ).

- Je cv kun je beter a-chronologisch ordenen, d.w.z. dat je je laatste werkervaring / opleidingen bovenaan zet en de werkervaring / opleidingen die het langst geleden zijn, onderaan.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 februari 2008, 23:20
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie carriereswitch veel erv. weinig opl.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neerlandica_to_be Bekijk bericht
Hoi Regni,

Drie dingen:

- Misschien kun je in je brief toch aangeven wat voor soort functie je ambieert. Ik denk dat je nu te vaag bent.

- "Ik ben altijd graag bezig geweest met alle aspecten van cosmetica maar mijn passie ligt vooral bij huidverzorging en decoratieve cosmetica."
Kun je dat uitleggen d.m.v. voorbeelden? Nu klinkt het een beetje alsof je toevallig van make-upjes en crčmepjes houdt (en nou ja, daar hebben wel meer vrouwen last van ).

- Je cv kun je beter a-chronologisch ordenen, d.w.z. dat je je laatste werkervaring / opleidingen bovenaan zet en de werkervaring / opleidingen die het langst geleden zijn, onderaan.

Succes!

Hey NTB, thanks voor de snelle reactie!
Hele bruikbare feedback, fijn hoor. Ik heb een en ander aangepast, wellicht dat je nogmaals jouw kundig oog eroverheen wilt laten glijden?

Groeten Reg



Geachte mevrouw XXXX,


Naar aanleiding van de komst van de eerste XXXX vestigingen in Nederland wil ik graag solliciteren bij uw bedrijf.

In mijn huidige functie als coördinator buitendienst bij XXXX heb ik als eindverantwoordelijke van een verkoopcampagne veel ervaring opgedaan. Bijvoorbeeld het coachen en trainen van medewerkers met als doel productkennis, verkooptechniek en klantenloyaliteit te verbeteren, als ook het uitzetten en handhaven van het beleid en de targets van het bedrijf, dat zich toen net in Nederland had gevestigd.

Mijn hart ligt echter in de cosmeticabranche. Met belangstelling volg ik de ontwikkelingen van de merken en producten. Mijn passie ligt vooral bij huidverzorging en decoratieve cosmetica. Zo houd ik me graag bezig met visagie.
Werken bij XXXX lijkt mij ideaal om mijn achtergrond en ervaringen te combineren met mijn passie voor cosmetica, bijvoorbeeld als producttrainer of regiomanager. Ik ben natuurlijk bereid om verdere opleidingen en trainingen te volgen.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Hoogachtend,


XXXX
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 februari 2008, 22:20
Regni Regni is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Berichten: 3
Regni is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie carriereswitch veel erv. weinig opl.

Is dit beter?




Geachte meneer XXXX,


Naar aanleiding van de komst van de eerste XXXX wil ik graag solliciteren bij uw bedrijf.

In mijn huidige functie als coördinator buitendienst bij XXXX heb ik als eindverantwoordelijke van een verkoopcampagne veel ervaring opgedaan. Bijvoorbeeld het coachen en trainen van medewerkers met als doel productkennis, verkooptechniek en klantenloyaliteit te verbeteren, alsmede het uitzetten en handhaven van het beleid en de targets van het bedrijf, dat zich toen net in Nederland had gevestigd.

Mijn hart ligt echter in de cosmeticabranche. Ik heb altijd veel belangstelling gehad voor de ontwikkelingen en innovaties van cosmetische producten en de toepassingen daarvan. Zo heb ik de opleiding “uiterlijke Verzorging” gevolgd en ben ik enthousiast hobbyvisagiste. Echter mijn passie ligt vooral bij huidverzorging en decoratieve cosmetica. Werken bij XXXX lijkt mij ideaal om mijn achtergrond en ervaringen te combineren met mijn passie voor cosmetica. Ik ben natuurlijk bereid om verdere opleidingen en trainingen te volgen.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Hoogachtend,

XXXXX
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 februari 2008, 00:07
uyh
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie carriereswitch veel erv. weinig opl.

Geachte mevrouw XXXX,


Naar aanleiding van de komst van de eerste XXXX vestigingen in Nederland wil ik graag solliciteren bij uw bedrijf.

In mijn huidige functie als coördinator buitendienst bij XXXX deed ik eerder veel relevante ervaring op. Ik was o.a. eindverantwoordlijke voor een verkoopcampagne op gebied van **** In deze rol trainde en coachte ik de medewerkers. Met succes: ik verbeterde de productkennis, de verkooptechniek en de klantenloyaliteit, wat duidelijk meetbaar was aan de gehaalde targets van mijn team.

Mijn hart ligt echter in de cosmeticabranche. Met belangstelling volg ik de ontwikkelingen van de merken en producten. Mijn passie ligt vooral bij huidverzorging en decoratieve cosmetica. Zo houd ik me graag bezig met visagie.

Werken bij XXXX lijkt mij de ideale stap vooruit in mijn ontwikkeling. Een team samenstellen en aansturen, waarvoor ik doelgericht potentiele verkopers/verkoopster recruiteer en klaarstoom om uw product succesvol op de markt te zetten.

Tijdens een persoonlijk gesprek overtuig ik u graag verder van mijn salesgerichte- en persoonlijke vaardigheden. Graag laat ik me dan door u adviseren over de te volgen trainingen en lessen mbt productspecifieke eigenschappen, de verkooptools en technieken om succesvol te zijn.

Hoogachtend,


XXXX
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 februari 2008, 00:15
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie carriereswitch veel erv. weinig opl.

\

Naar aanleiding van de komst van de eerste XXXX vestigingen in Nederland wil ik graag solliciteren bij uw bedrijf.

In mijn huidige functie als coördinator buitendienst bij XXXX deed ik eerder veel relevante ervaring op. Ik was o.a. eindverantwoordlijke voor een verkoopcampagne op gebied van **** In deze rol trainde en coachte ik de medewerkers. Met succes: ik verbeterde de productkennis, de verkooptechniek en de klantenloyaliteit, wat duidelijk meetbaar was aan de gehaalde targets van mijn team.

Mijn hart ligt echter in de cosmeticabranche. Met belangstelling volg ik de ontwikkelingen van de merken en producten. Mijn passie ligt vooral bij huidverzorging en decoratieve cosmetica. Zo houd ik me graag bezig met visagie.

Werken bij XXXX lijkt mij de ideale stap vooruit in mijn ontwikkeling. Een team samenstellen en aansturen, waarvoor ik doelgericht potentiele verkopers/verkoopster recruiteer en klaarstoom om uw product succesvol op de markt te zetten.

Tijdens een persoonlijk gesprek overtuig ik u graag verder van mijn salesgerichte- en persoonlijke vaardigheden. Graag laat ik me dan ook door u adviseren over de te volgen trainingen en lessen die mij in uw organisatie en branche succesvol zullen maken.

Hoogachtend,


XXXX\
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 februari 2008, 15:59
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie carriereswitch veel erv. weinig opl.

Hoi Regni,

Zijn alledrie de brieven van jou? Of verbeteringen door andere mensen?
Ik vind de onderstaande brief de beste, denk ik. Misschien kun je in een betreft-regel (of als je mailt, in de onderwerpregel) nog een mogelijke functie noemen. Bijv. 'open sollicitatie naar de functie van producttrainer / verkoopmanager'.
Je behaalde successen, zoals je die in de andere brieven noemt, zou ik zeker in je cv opnemen trouwens!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Regni Bekijk bericht
Is dit beter?




Geachte meneer XXXX,


Naar aanleiding van de komst van de eerste XXXX wil ik graag solliciteren bij uw bedrijf.

In mijn huidige functie als coördinator buitendienst bij XXXX heb ik als eindverantwoordelijke van een verkoopcampagne veel ervaring opgedaan. Bijvoorbeeld het coachen en trainen van medewerkers met als doel productkennis, verkooptechniek en klantenloyaliteit te verbeteren, alsmede het uitzetten en handhaven van het beleid en de targets van het bedrijf, dat zich toen net in Nederland had gevestigd.

Mijn hart ligt echter in de cosmeticabranche. Ik heb altijd veel belangstelling gehad voor de ontwikkelingen en innovaties van cosmetische producten en de toepassingen daarvan. Zo heb ik de opleiding “uiterlijke Verzorging” gevolgd en ben ik enthousiast hobbyvisagiste. Echter mijn passie ligt vooral bij huidverzorging en decoratieve cosmetica. Werken bij XXXX lijkt mij ideaal om mijn achtergrond en ervaringen te combineren met mijn passie voor cosmetica. Ik ben natuurlijk bereid om verdere opleidingen en trainingen te volgen.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Hoogachtend,

XXXXX
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 maart 2008, 20:37
Regni Regni is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Berichten: 3
Regni is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie carriereswitch veel erv. weinig opl.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neerlandica_to_be Bekijk bericht
Hoi Regni,

Zijn alledrie de brieven van jou? Of verbeteringen door andere mensen?
Ik vind de onderstaande brief de beste, denk ik. Misschien kun je in een betreft-regel (of als je mailt, in de onderwerpregel) nog een mogelijke functie noemen. Bijv. 'open sollicitatie naar de functie van producttrainer / verkoopmanager'.
Je behaalde successen, zoals je die in de andere brieven noemt, zou ik zeker in je cv opnemen trouwens!
Nee, ik had even niet door dat ik niet ingelogd was de laatste 2 reacties zijn van derden. Ik ben erg blij met alle reacties, superfijn dat er mensen zijn die echt de tijd nemen om het door te lezen.
Inmiddels heb ik de gegevens van een contactpersoon en kan ik nu serieus aan de slag met de brief.... Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 7 juli 2009, 12:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie carriereswitch veel ervaring weinig opleiding

Beste.....

Naar aanleiding van jou vraag over sollicitatie's schrijf ik deze mail.
Ik heb jou schrijven goed gelezen en ik denk dat het jou wel gaat lukken.
Zelk ben ik ook op zoek naar een functie in deuiterlijk verzorging.
Ik werk nu als Dealer manager voor kantoor meubelen, maar uiterlijke verzorging is ook mijn passie.
Graag zou ik aan jou willen vragen, waar en wat is dat voor een nieuw bedrijf in Nederland die zich bezig houd met uiterlijk verzorging??
Ik hoop dat je mij de naam van dat bedrijf wil geven.
Als ik andere leuke functies tegen kom zal ik dit aan jou laten weten.
Mischien is het makkelijk als ik jou rechtstreeks een mail kan sturen.
In afwachtinf van jou antwoord.

Met vriendelijk groet,

Sabine Cox
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie ergotherapeut Wens Sollicitatiebrief en cv 0 25 juni 2007 19:27
Open sollicitatie: Groepsleidster in opleiding Chantal83 Sollicitatiebrief en cv 4 10 mei 2007 13:08
Open sollicitatie leer werkplaats sara Sollicitatiebrief en cv 1 28 december 2006 18:33
Open sollicitatie verpleegkundige aafke_verhoeven Sollicitatiebrief en cv 3 11 september 2006 15:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon