Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 juni 2011, 15:46
tulip11 tulip11 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juni 2011
Berichten: 4
tulip11 is on a distinguished road
Standaard Hoe vermeld ik een wereldreis op mijn CV?

goedemiddag allemaal,

ik ben net teruggekomen van een wereldreis van 9 maanden en ben op zoek naar een baan. Ik vind het nogal lastig hoe ik dit het beste kan vermelden op mijn CV.

ik heb nu onder werkervaring neergezet:
Sabbatical - rondreis door Midden- en Zuid-Amerika en Azie

ik heb niet gewerkt tijdens mijn reis dus eigenlijk hoort dit niet bij werkervaring.

ik zou mijn reis ook onder het kopje 'stages/ activiteiten' kunnen vermelden.
Het probleem is dat deze rubriek meer naar beneden staat op mijn CV en dat het voor een werkgever niet meteen duidelijk is dat ik niet werkeloos ben geweest sinds september vorig jaar, maar dat ik op reis ben geweest.

wie heeft er tips voor mij? alvast bedankt.

groeten,
Sanne
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2011, 17:07
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tulip11 Bekijk bericht
Sabbatical - rondreis door Midden- en Zuid-Amerika en Azie
'Sabbatical' is nogal een beladen begrip, dat een hoop vragen oproept. Was je overspannen, oververmoeid, uitgeblust of burnout? Welk doel had je ermee? Wat heb je ervan geleerd, welke richting wil je nu op, of welke nieuwe energie heb je opgedaan? Reken maar dat dat een gespreksonderwerp wordt.

Als dat is wat je wilt, prima, zet het dan zo neer. Als je die vragen liever wilt vermijden, laat 'sabbatical' dan gewoon weg, of vervang het door het neutralere "Loopbaan onderbroken / loopbaanonderbreking".

Eigenlijk hoort het niet onder werkervaring, maar om de chronologie te vullen kun je daar iets neerzetten als "Loopbaan onderbroken voor een wereldreis". Als de reis voor je carrière niet relevant was, dan hoef je hem verder niet toe te lichten.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2011, 19:18
tulip11 tulip11 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juni 2011
Berichten: 4
tulip11 is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je reactie Rene. Nee, ik was niet overspannen, oververmoeid, uitgeblust of burnout. Verre daarvan zelfs.

Een wereldreis maken was altijd al een droom van mij en die droom heb ik gerealiseerd. Ik heb er mijn toenmalige baan voor opgegeven omdat ik geen regeling kon treffen met mijn werkgever aangaande het verlof.

Waarschijnlijk krijg ik er wel vragen over en hierop ben ik voorbereid. Ik was me er niet van bewust dat deze term beladen is.

Heeft iemand anders hier nog andere ideeen over of ervaring met een wereldreis op je CV omschrijven?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juni 2011, 15:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tulip11 Bekijk bericht
goedemiddag allemaal,

ik ben net teruggekomen van een wereldreis van 9 maanden en ben op zoek naar een baan. Ik vind het nogal lastig hoe ik dit het beste kan vermelden op mijn CV.

ik heb nu onder werkervaring neergezet:
Sabbatical - rondreis door Midden- en Zuid-Amerika en Azie

ik heb niet gewerkt tijdens mijn reis dus eigenlijk hoort dit niet bij werkervaring.

ik zou mijn reis ook onder het kopje 'stages/ activiteiten' kunnen vermelden.
Het probleem is dat deze rubriek meer naar beneden staat op mijn CV en dat het voor een werkgever niet meteen duidelijk is dat ik niet werkeloos ben geweest sinds september vorig jaar, maar dat ik op reis ben geweest.

wie heeft er tips voor mij? alvast bedankt.

groeten,
Sanne
Hoi Sanne,

In mijn cv heb ik een kopje 'overige activiteiten' en heb mijn reis er als volgt bij gezet:

2010-2011 9-maandse rondreis Midden-Amerika, Zuid-Amerika en Azie.

Dan wordt duidelijk waarom je in deze periode niet gewerkt hebt. Ik zou het niet op een andere plaats neer zetten. Wanneer een werkgever wilt weten waarom je niet gewerkt hebt, kan hij dat lezen. Je kan zelfs nog in je brief aangeven dat je op reis bent geweest en dat je nu op zoek bent naar een leuke baan als....

Hopelijk heb je hier wat aan! In ieder geval succes!
Mariken
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 juni 2011, 17:48
bonki3 bonki3 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 juni 2011
Berichten: 4
bonki3 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Sanne,

Ik heb ook een soortgelijke reis gemaakt. Ik heb dan wel gewerkt maar voor de zekerheid ook nog onder het kopje aanvullende informatie de periode vermeld dat ik op reis geweest ben. Dit is dus ook de reden dat ik dan bijv geen passende werkervaring heb voor de baan waar ik op solliciteer, je kan dan idd bij het gesprek laten weten dat het je nu wel duidelijker is waarom je solliciteert op die bepaalde functie.


Over mijn reis heb ik altijd vragen gehad, over het hoe en waarom. Meestal is het leuk, maar soms word je wel moe van hetzelfde riedeltje herhalen voor de 1000e keer.

Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 juni 2011, 12:55
reno reno is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2011
Berichten: 8
reno is on a distinguished road
Standaard reactie

Heey!

Ik zou m onder actviteiten vermelden in je cv maar wel hierover iets kort zeggen in je sollicitatiebrief. Je kan dan bijvoorbeeld zeggen dat je dankzij een wereldreis erachter bent gekomen dat je je goed kan aanpassen aan verschillende omstandigheden en mensen. Dat je zelfstandig bent enz. Dit soort competenties komen in vrijwel elke baan goed van pas.
Het beste is om na te gaan in hoevere jouw wereldreis een voordeel is voor de baan waarnaar je solliciteert. Je kan altijd iets bedenken.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
Sollicitatie projectadministrateur, graag jullie feedback ook Peterrr Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2011 10:21
Stelling: Mijn universitaire studie staat slecht op mijn cv Severn Sollicitatiebrief en cv 2 15 november 2010 21:59
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon