Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 maart 2013, 13:36
dusdat dusdat is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 maart 2013
Berichten: 4
dusdat is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie marketing- en communicatiemedewerker bij Greenchoice

Hallo allemaal,

Voor de vacature van marketing- en communicatiemedewerker bij Greenchoice heb ik de volgende sollicitatiebrief geschreven. Wat vinden jullie ervan?

Geachte heer/mevrouw,

Met grote belangstelling las ik uw vacature die ik op Adformatie heb gezien, waarin u op zoek bent naar een marketing- en communicatiemedewerker bij Greenchoice.
Ik ben net afgestudeerd en heb mijn HBO communicatie diploma nu op zak.

Ik ben in staat om out-of-the-box te denken, ik sta stevig in mijn schoenen en ook kan ik mij zeer goed inleven in wat er gevraagd wordt en kan ik daarop inspelen:
zoals het afstemmen van verschillende informatie voor verschillende doelgroepen en het
omgaan met verschillende soorten mensen.

Ik heb zeer zeker goede coördinerende en communicatieve vaardigheden en ik ben goed in staat om het merk Greenchoice te vertegenwoordigen. Dit komt mede doordat ik een hart voor groen en duurzaam heb.
Daarnaast ben ik een harde werker en altijd op zoek naar feedback en verbetering om mijzelf verder te kunnen ontwikkelen.
Ik ben een goede organisator, creatief, integer, enthousiast en pro actief. Mede hierdoor kan ik goed nauwkeurig, stressbestendig, planmatig en accuraat werken.

Mijn meeloopstage heb ik afgelopen jaar gedaan bij het hoofdkantoor van Het Nederlandse Rode Kruis in Den Haag. Daar werkte ik mee aan het communicatiebeleid voor Serious Request. De werkzaamheden die ik daar heb uitgevoerd sluiten goed aan op deze vacature. Zo heb ik daar briefings en andere teksten moeten schrijven. Ook heb ik daar de website content van Serious Request up-to-date gehouden.

Tevens bezit ik uitstekende communicatieve vaardigheden zowel mondeling als schriftelijk.
Presteren doe ik het beste onder druk en de veelzijdigheid van deze vacature spreekt mij erg aan.
De Nederlandse en Engelse taal beheers ik, zowel mondeling als schriftelijk uitstekend. Ik ben een echte teamplayer, maar ik kan ook uitstekend individueel werken.
Ook heb ik meerdere jaren ervaring als klantenservice medewerker bij onder meer De Nederlandse Energiemaatschappij. Deze ervaring zou zonder meer goed van pas komen bij het telefonisch klantcontact dat bij deze functie hoort.

Graag zou ik u het een en ander verder willen toelichten in een persoonlijk gesprek.

Mijn C.V. heb ik bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 maart 2013, 00:16
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Beste dusdat,
De volgende punten vallen me op aan je brief:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dusdat Bekijk bericht

Geachte heer/mevrouw,
Standaard reactie hier op het forum; achterhaal voor wie de brief bestemd is. Geachte heer, mevrouw volstaat doorgaans niet.

Citaat:
Met grote belangstelling las ik uw vacature die ik op Adformatie heb gezien, waarin u op zoek bent naar een marketing- en communicatiemedewerker bij Greenchoice.
Ik ben net afgestudeerd en heb mijn HBO communicatie diploma nu op zak.
Er wordt altijd geadviseerd om sollicitatiebrieven zo actief mogelijk te stellen. Gebruik bijvoorbeeld heb gelezen i.p.v. las. In de laatste zin zeg je twee keer hetzelfde. Het is logisch dat je een diploma hebt wanneer je bent afgestudeerd. Formuleer kort en bondig.

Citaat:
Ik ben in staat om out-of-the-box te denken, ik sta stevig in mijn schoenen en ook kan ik mij zeer goed inleven in wat er gevraagd wordt en kan ik daarop inspelen:
zoals het afstemmen van verschillende informatie voor verschillende doelgroepen en het
omgaan met verschillende soorten mensen.
Fijn dat je over deze competenties beschikt - zeker omdat ze hoogstwaarschijnlijk gevraagd worden voorde functie - maar kan je ze ook met voorbeelden onderbouwen? Daarnaast valt het me in deze, en volgende alinea's op dat je op vreemde plaatsen je regels afbreekt. Na een dubbele punt vervolg je gewoon de zin op een dezelfde regel en doorgaans ook zonder hoofdletter. Twijfel je hierover controleer het dan op internet.

Citaat:
Ik heb zeer zeker goede coördinerende en communicatieve vaardigheden....
Dit is geen correct Nederlands. Je kunt goed coördineren en je hebt goede communicatieve vaardigheden.
Citaat:
....en ik ben goed in staat om het merk Greenchoice te vertegenwoordigen. Dit komt mede doordat ik een hart voor groen en duurzaam heb.
Waaruit kan de selectiecommissie dit opmaken?
Citaat:
Daarnaast ben ik een harde werker en altijd op zoek naar feedback en verbetering om mijzelf verder te kunnen ontwikkelen.
Ik ben een goede organisator, creatief, integer, enthousiast en pro actief. Mede hierdoor kan ik goed nauwkeurig, stressbestendig, planmatig en accuraat werken.
Je voelt kunt nu inmiddels zelf invullen wat ik hier ga zeggen; juist, hoe kan de selectiecommissie dit weten zonder dat je hiervoor voorbeelden aandraagt?

Citaat:
Mijn meeloopstage heb ik afgelopen jaar gedaan bij het hoofdkantoor van Het Nederlandse Rode Kruis in Den Haag. Daar werkte ik mee aan het communicatiebeleid voor Serious Request. De werkzaamheden die ik daar heb uitgevoerd sluiten goed aan op deze vacature. Zo heb ik daar briefings en andere teksten moeten schrijven. Ook heb ik daar de website content van Serious Request up-to-date gehouden.
Meeloopstage vind ik persoonlijk niet overtuigend. Het klinkt mij in de oren als mogen meekijken maar zelf geen substantiele bijdrage leveren. Of de taken die je er verricht hebt goed aansluiten bij de functie-eisen zoals vernoemd in de vacature zou ik laten bepalen door de selectiecommissie.

Citaat:
Tevens bezit ik uitstekende communicatieve vaardigheden zowel mondeling als schriftelijk.
Presteren doe ik het beste onder druk en de veelzijdigheid van deze vacature spreekt mij erg aan.
De Nederlandse en Engelse taal beheers ik, zowel mondeling als schriftelijk uitstekend. Ik ben een echte teamplayer, maar ik kan ook uitstekend individueel werken.
Het woord teamplayer is onnodig gebruik van het Engels. Dit staat wat vreemd omdat je in de zin ervoor stelt dat je het Nederlands en het Engels uitstekend beheerst in woord en schrift.
Citaat:
Ook heb ik meerdere jaren ervaring als klantenservice medewerker bij onder meer De Nederlandse Energiemaatschappij. Deze ervaring zou zonder meer goed van pas komen bij het telefonisch klantcontact dat bij deze functie hoort.
Ook hier geldt; laat de ander beoordelen of het een pluspunt is dat je ervaring hebt opgedaan op de afdeling klantenservice van de NEN. Deze partij staat niet heel goed aangeschreven op een aantal punten, dus of het een pluspunt is spreekt niet voor zich.

Citaat:
Graag zou ik u het een en ander verder willen toelichten in een persoonlijk gesprek.

Mijn C.V. heb ik bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,
Verder is het wellicht zinvol om je brief eens langs de AIDA-methode te leggen. Let hierbij vooral op de opbouw van je brief.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 maart 2013, 10:50
Helena Helena is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 30
Helena is on a distinguished road
Standaard

Beste dusdat,

Het valt mij vooral op dat je alleen over jezelf schrijft en niet over het bedrijf. Start eens met te benoemen wat je aantrekt binnen het bedrijf. Daarbij kun je denken aan visie, waarden, beleid, ervaringen die je ermee hebt, etc. Geef daarna (kort) aan wat je vaardigheden zijn, en welke ontwikkelingsachtergrond je hebt. Sluit af met een motivatie tot uitnodiging.

Gr. Helena
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie sociaal rechercheur bij een gemeente Jovelin Sollicitatiebrief en cv 5 18 april 2012 09:20
Hulp nodig bij sollicitatie assistant buyer AnoukB Sollicitatiebrief en cv 2 2 februari 2010 15:17
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22
sollicitatie communicatiemedewerker Ministerie van Justitie Steefje81 Sollicitatiebrief en cv 2 10 maart 2008 12:50
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon