Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juni 2007, 18:32
Sje1985 Sje1985 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 4
Sje1985 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie onderwijs

Hallo

Graag een beetje feedback aangezien het de eerste keer is dat ik een sollicitatiebrief moet schrijven.

Bedankt.

-------------------------------------------------------------------------



(Naam)
(Adres)

(Directie)
(Naam school)
(Adres school)

(datum)


Betreft: Vrije sollicitatie naar een job als kleuteronderwijzeres


Geachte (naam directie),


Het huidige schooljaar loopt op zijn laatste benen en dat betekent ook dat ik in juni mijn diploma ‘Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs’ behaal aan de lerarenopleiding van de Arteveldehogeschool te Gent. Aangezien ik nog geen concrete werkvooruitzichten heb naar volgend schooljaar toe, wil ik graag spontaan en met veel enthousiasme solliciteren naar een vacante betrekking in uw school.



Sociaal, hulpvaardig,...(nog enkele eigenschappen die op creatieve manier aangebracht worden)
Op deze manier omschrijven anderen mij wanneer ze aan mij denken. Tijdens mijn stages merkte ik reeds dat deze capaciteiten van essentieel belang zijn in het werken met jonge kinderen. Je hebt ze nodig om met elk kind te kunnen omgaan op zijn/haar niveau. Ik ben ervan overtuigd dat ik als dynamische en creatieve leerkracht mijn steentje kan bijdragen tot een goede school- en klassfeer.
Bovendien is het lesgeven voor mij een boeiende uitdaging omwille van het werken met verschillende thema’s, de verscheidenheid aan leerlingen,…

Naast mijn ervaringen in het onderwijs leerde ik bovendien werken in een team door mijn vakantiewerk in de buitenschoolse kinderopvang en mijn vrijwilligerswerk bij vzw Oranje.
Dit laatste biedt mij als voordeel dat ik reeds leerde omgaan met kinderen met een handicap. De ervaringen die ik daar op doe, zullen mij zeker en vast kunnen helpen in het inclusief onderwijs dat de minister in zijn leerzorgnota vooropstelt.


Graag wil ik mijn motivatie en interesses verder toelichten in een persoonlijk onderhoud.



Met vriendelijke groeten,





(naam)

Bijlage: Curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juni 2007, 19:28
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie onderwijs

Hallo Sje,
Ik vind het wel een goede brief, jammer dat er nog wat puntjes staan.......

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sje1985 Bekijk bericht
Aangezien ik nog geen concrete werkvooruitzichten heb naar volgend schooljaar toe
Dit vind ik een beetje wanhopig klinken. Misschien kun je er iets positievers van maken? Bv. Aangezien ik goede verhalen heb gehoord over uw school, ....
of Aangezien ik eerder kennisgemaakt heb met uw school als stagiaire / via mijn opleiding / via de kinderen van mijn zus, .... (nou ja, daar zou je dan iets toepasselijks moeten bedenken )

Citaat:
en mijn vrijwilligerswerk bij vzw Oranje.
Is vzw iets algemeen bekends in die regio? (Mij zegt het niets, dus wellicht kun je de afkorting beter voluit schrijven.)

Citaat:
Dit laatste biedt mij als voordeel dat ik reeds leerde omgaan met kinderen met een handicap. De ervaringen die ik daar op doe, zullen mij zeker en vast kunnen helpen in het inclusief onderwijs dat de minister in zijn leerzorgnota vooropstelt.
Is de school waar je solliciteert een school voor gehandicapte kinderen? Of een school met 'inclusief onderwijs'?
(Ik vermoed dat 'inclusief onderwijs' een Vlaams begrip is )
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juni 2007, 01:47
Sje1985 Sje1985 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 4
Sje1985 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie onderwijs

Bedankt voor de tips die je al aangaf.
Inclusief onderwijs gaat eigenlijk om gewoon onderwijs dat ook zal blijven openstaan voor kinderen met een handicap.
Onze minister Frank Vandenbroucke heeft een nieuwe leerzorgnota uitgeschreven waarin dit inclusief onderwijs ook naar voren zal komen.
Concreet betekent dit dat niet iedereeen naar het buitengewoon onderwijs wordt doorverwezen. Als ouders kiezen voor inclusief onderwijs dan moeten de scholen dit respecteren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juni 2007, 09:15
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie onderwijs

Aha! Dan lijkt de laatste alinea van je brief me een goede toevoeging!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief leraar lager onderwijs meester Sollicitatiebrief en cv 7 28 april 2010 23:04
Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar Betty Sollicitatiebrief en cv 4 14 mei 2007 15:33
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Solliciatie voor functie als leraar MerelVenEenoo Sollicitatiebrief en cv 2 14 februari 2007 21:23
Open sollicitatie groepsleerkracht Shanamanendez Sollicitatiebrief en cv 1 20 juni 2006 12:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon