Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juli 2007, 16:58
mariekev mariekev is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 3
mariekev is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief politie (Master of Criminal Investigation)

Hoi,

Even kort een introductie: Ik ben een 24-jarige HBO afgestudeerde, die op zoek is naar een betaalde opleiding om haar Master in te halen. Nu gaat het mij niet zozeer om dat master degree, maar ik wil gewoon graag nog iets bijleren, maar kan het niet meer opbrengen weer fulltime te gaan studeren.
De combinatie van leren en werken is voor mij op het moment ideaal! Nu heb ik de ideale vacature gevonden bij de Politie die echt bij mij past, maar mijn sollicitatiebrief moet zich wel onderscheiden van de overige (misschien wel tientallen of zelfs honderden sollicitatiebrieven).

Dus als jullie tips en of aanvullingen hebben hoor ik het graag!!
Alvast bedankt!

Groetjes, marieke
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc brief politie xxx.doc‎ (25,5 KB, 5738x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juli 2007, 17:41
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politie (Master of Criminal Investigation)

Hoi marieke,

Wat een mooie, goed verzorgde brief.

Wat mij betreft springt je brief er bij voorbat al uit door de juiste verhoudingen "zwart - wit" en het correcte taalgebruik.

Als tip wil ik je meegeven om vooraf even te bellen met de vraag aan wie je de brief kunt richten. Probeer deze persoon ook even te spreken om wat vragen te stellen. Bereid je hierop dus voor. Begin altijd te vragen of jouw telefoongesprek nu uitkomt. Dit telefoongesprek kun je afronden met de vraag hoe het verdere verloop van de procedure is (als dit nog niet duidelijk is).
Nu heb jij een naam om je brief aan te richten, je hebt aanvullende info waar je op kunt ingaan in je brief en het allerbelangrijkste is dat degene die je gesproken hebt jouw brief zeker met speciale aandacht eruit haalt.

De achterliggende gedachte is dat je 3x een 1ste indruk kunt geven:

1 je introducerend telefoongesprek
2 jouw goed verzorgde sollicitatiebrief
3 de eerste kennismaking bij je eerste gesprek.

Doel is dus om al deze mogelijkheden optimaal te benutten.

Wellicht heb ik je ertoe gezet om even vooraf te bellen.

Succes ermee.
groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juli 2007, 18:10
mariekev mariekev is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 3
mariekev is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politie (Master of Criminal Investigation)

Beste Rens,

Allereerst bedankt voor jouw snelle reactie!

Uiteraard had ik al gebeld voor de naam van een eventueel 'contactpersoon', helaas konden zij die mij niet geven, omdat er meerdere personen verantwoordelijk zijn voor de sollicitatiebrieven en verdere afhandeling daarvan.
Eerlijk gezegd hoop ik dat de man van de receptie mijn eerste indruk alweer vergeten is;-). Hij stond er een beetje raar van te kijken dat ik daarom vroeg.

Maar in ieder geval hartstikke bedankt voor jouw feedback! Ik leg de brief nog even opzij en ga 'm over 1 of 2 dagen weer lezen en als ik 'm dan nog goed vind ga ik m versturen.

groetjes, marieke
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 juli 2007, 15:55
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief politie (Master of Criminal Investigation)

Beste Marieke,
Ik heb bij de politie gewerkt en weet hoe veel brieven zij ontvangen op dit soort functies. Je hebt daarom gelijk dat je brief er uit moet springen. Dat vind ik met deze brief echter de vraag. Bij de openingszin haak ik al af, erg standaard, het is ook totaal niet interessant waar je de vacature hebt gelezen. Ook de passage over de onderzoeken waar je 'te maken' mee hebt gehad tijdens de studie zegt niks: wat betekent dat? Heb je over die onderzoeken gelezen? Of heb je zelf een grootschalig onderzoek opgezet, geanalyseerd en erover gerapporteerd? Dat is nog wel een verschil!
Ik zou je brief beginnen met inspelen op waar ze om vragen. Vertel iets persoonlijks over je zelf: waar blijkt het uit dat jij die analytische geest hebt? Welke ervaringen tijdens je studie zijn hier illustratief voor?
Kortom, ik zou je adviseren de brief persoonlijker te maken, zonder te bluffen natuurlijk.
Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 juli 2007, 21:10
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politie (Master of Criminal Investigation)

Hallo Marieke,

Inhoudelijk zijn er al goede opmerkingen geplaatst, daar heb ik weinig aan toe te voegen.
Een minpunt van je brief wat de vorm betreft vind ik het lettertype: het is iets te hip naar mijn idee en bovendien niet zo makkelijk leesbaar. Misschien kun je beter voor een veiliger lettertype kiezen?

Ik ben onlangs benaderd voor een management traineeship bij de politie. Helemaal niks voor mij, maar misschien wel voor jou? Ik voeg een bestandje toe met de info die ze mij gemaild hebben.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CIMMIQ__PO_Politie_Management_Trainee_.doc‎ (141,5 KB, 1271x gelezen)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 juli 2007, 13:51
mariekev mariekev is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 3
mariekev is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief politie (Master of Criminal Investigation)

Bedankt voor het meegestuurde bestand!
Het is een soortgelijke opleiding als die waar ik in geinteresseerd ben (ook maar 2 jaar en je komt alleen in aanmerking als je al een WO of HBO opleiding hebt afgerond) alleen is deze opleiding voor bachelor politiekundige, en geen master recherche.. En ik ben juist zo geinteresseerd in die recherchekundige opleiding. Maar desalniettemin bedankt dat je aan mij hebt gedacht, en de moeite hebt genomen het door te sturen!

Het lettertype komt op mijn computer wel goed over, maar was er al achtergekomen dat het op andere computers vervormd, dus heb deze al aangepast.

Bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 augustus 2007, 01:54
Robin
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief politie (Master of Criminal Investigation)

En... heb je de brief verstuurd en ben je uitgenodigd voor een gesprek? Ik ben benieuwd. Ik denk er zelf namelijk ook aan om te solliciteren bij de politie voor een verkort management traineeship. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Groet, Robin
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 augustus 2007, 10:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief politie (Master of Criminal Investigation)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robin Bekijk bericht
En... heb je de brief verstuurd en ben je uitgenodigd voor een gesprek? Ik ben benieuwd. Ik denk er zelf namelijk ook aan om te solliciteren bij de politie voor een verkort management traineeship. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Groet, Robin
Beste Robin,

Ik ben momenteel volop bezig. Na je daadwerkelijke sollicitatie moet je namelijk eerst meerdere testen doorstaan in Apeldoorn voordat je echt op gesprek mag komen bij 1 van jouw 3 voorkeurs korpsen. Dus kan nu nog niet meer vertellen..

groeten, marieke
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 augustus 2007, 14:48
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief politie (Master of Criminal Investigation)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Beste Robin,

Ik ben momenteel volop bezig. Na je daadwerkelijke sollicitatie moet je namelijk eerst meerdere testen doorstaan in Apeldoorn voordat je echt op gesprek mag komen bij 1 van jouw 3 voorkeurs korpsen. Dus kan nu nog niet meer vertellen..

groeten, marieke

Hoi Marieke,

In ieder geval al hartstikke mooi dat je midden in de procedure zit. Hoe lant duurt de hele procedure ongeveer? Succes met de testen!

Groeten
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 oktober 2007, 09:55
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief politie (Master of Criminal Investigation)

Hoi Marieke,

Ik heb gisteren gesolliciteerd op dezelfde functie. Ontzettend spannend, want het lijkt mij een prachtige kans. Hoe is het verder met jouw sollicitatie afgelopen?

groeten, Richard
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon