Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 mei 2009, 15:32
vennoeije vennoeije is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 mei 2009
Berichten: 2
vennoeije is on a distinguished road
Standaard Eerste/Open Sollicitatie Elektronicamonteur

Heej Allemaal,

Allereerst iedereen bedankt voor het posten van zijn of haar brief. Hier heb ik veel informatie vanaf kunnen halen.
Toch kom ik er achter dat het moeilijk blijft om een sollicitatiebrief te schrijven.
Graag zou ik advies en suggesties krijgen bij mijn brief.
Ter info: Heb in juli mijn diploma gehaald, ben hbo-opleiding in de zorg gaan doen, maar dit was toch niet wat ik zocht. Ben nu op zoek naar werk en probeer dit bij mijn laatste stageplaats.
Ook wilde ik deze brief naar andere bedrijven sturen(met een kleine aanpassing natuurlijk)

Alvast bedankt,
Nick

Naam
Adres
Postcode WP


Naam
Adres
Postcode WP

Grubbenvorst, 4 mei 2009

Betreft: Open Sollicitatie


Geachte heer/mevrouw,

Via deze weg zou ik graag een open sollicitatie doen op de reparatieafdeling binnen uw bedrijf. Mijn interesse in uw bedrijf werd mij gewekt door het enthousiasme dat uw bedrijf uitstraalde in mijn stageperiode in 2008.

In mijn stageperiode binnen uw bedrijf heb ik veel ervaring opgedaan over de handelingswijze binnen uw bedrijf. Dit heeft mij enorm gemotiveerd. Ik denk dat ik binnen uw bedrijf van meerwaarde kan zijn door mijn gedrevenheid en door mijn leergierigheid.

Sinds Juli 2008 ben ik in het bezit van een diploma voor de opleiding MBO-4 Elektronica.
Door deze opleiding beschik ik over de nodige kennis en basisvaardigheden van energietechniek en de automatiseringselektronica. Deze opleiding sluit precies aan op een functie binnen de reparatieafdeling.

Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae, dat ik als bijlage heb toegevoegd. Mochten er nog onduidelijkheden of vragen bij u zijn, kom ik graag bij u op gesprek om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Naam


Bijlage: CurriculumVitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 mei 2009, 11:21
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Eerste/Open Sollicitatie Elektronicamonteur

Ik vind je brief wat afstandelijk en onpersoonlijk voor iemand die bij dit bedrijf eerder stage heeft gelopen. Dat komt al door je aanhef en het gebruik van 'u'. Het is beter dat je je brief aan iemand persoonlijk richt, bijvoorbeeld je toenmalige leidinggevende.

Verder vind ik je motivatie om bij dat bedrijf te werken wat te algemeen. Je zegt helemaal niets specifieks over het bedrijf. Je hebt het wel over 'de handelingswijze', maar dat kun je in iedere brief zetten. Wat bedoel je daar nu precies mee? Probeer dit wat scherper te krijgen, het zal je brief zeker goed doen.

Succes!
Marieke
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
sollicitatie gerechtssecretaris sweetjomi Sollicitatiebrief en cv 2 25 januari 2009 01:05
Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar Betty Sollicitatiebrief en cv 4 14 mei 2007 15:33
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon