Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juli 2014, 23:40
odysiuos odysiuos is offline
Banned
 
Geregistreerd: 24 juni 2014
Berichten: 6
odysiuos is on a distinguished road
Standaard graag mijn sollicitatiebrief verbeteren

Dag leden,
Ik probeer op vacatures te reageren die bestemd zijn voor mbo bbl-leerlingen in de richting mechatronica, autotechniek, of elektrotechniek.
Het zou fijn zijn als een deskundige de onderstaande brief wil nakijken en verbeteren.

brieftekst:
------------------------------------------
Vanuit elektrotechnieche achtergrond heb ik met onderbrekingen jaren langs in de ICT gewerkt als LAN/WAN netwerkbeheerder.
Nu wil ik graag de techniek in voor deze redenen:
1- Mijn interesse ligt bij de techniek.
2- Hoewel ik alleen theoretische jennis heb, en hgeen echte praktische ervaring in dit vakgebied, denk ik dat ik nog steeds de juiste vaardigheden heb door de afgeronde HTS opleiding, zoals nauwkeurigheid, leegierigheid, invantiviteit, en analyseren.
3- Liever fysiek bezig zijn dan urenlang achter de computer zitten.
4- Kans op werk in de techniek is groter dan in de ICT in de regio.
Mischien is mijn vakkennis te oud want ik ben in 2002 afgestudeerd. Daarom ben ik op zoek naar een lagere functie op dit vakgebied zoals monteur elektra/mechatronica en dan me ontwikkelen door bijscholen.
Hopelijk kunnen wij iets voor elkaar betekenen.
----------------------------------------------

Ik zie graag jullie reacties.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juli 2014, 15:24
Dream2014 Dream2014 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juli 2014
Berichten: 4
Dream2014 is on a distinguished road
Standaard

Ik zou deze brieftekst niet op deze manier gebruiken.

Gebruik eerst een inleiding en pakkende openingszin waarom je op een bepaalde vacature reageerd. Vb. Na het zien van uw advertentie heb ik besloten om te reageren op deze interessante baan.
Ik zou geen opsomming gebruiken, maar maak er een goede zin van. Wie ben je en wat is je motivatie om juist bij dit ene bedrijf te willen werken. Probeer jezelf zo goed mogelijk te verkopen en zeg niet wat je niet wil/kan maar wat je juist wel kunt. Probeer jou kennis af te stemmen op de functie eisen, wat kan je het bedrijf bieden. Geef eventueel ook aan dat jij jezelf wilt blijven ontwikkelen en bereid bent om een training/cursus te volgen zodat je de functie nog beter uit kunt voeren.

Ik zou dit in je brief proberen te verwerken en de brief dan nogmaals ter beoordeling op dit forum plaatsen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 juli 2014, 18:04
odysiuos odysiuos is offline
Banned
 
Geregistreerd: 24 juni 2014
Berichten: 6
odysiuos is on a distinguished road
Standaard

dit is alleen de inhoud (de brieftekst). er komen zeker nog inleiding en afsluiting erbij.
bedankt voor de tip van "geen opsomming". Ik zal de brief aanpassen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie mening over mijn sollicitatiebrief Leon89 Sollicitatiebrief en cv 6 20 juni 2013 11:42
Open sollicitatiebrief marketingfunctie (carričreswitch) RichWes Sollicitatiebrief en cv 5 9 juli 2012 11:33
sollicitatiebrief gehandicaptenzorg, graag feedback girly Sollicitatiebrief en cv 3 19 juli 2011 11:56
Sollicitatiebrief; graag zou ik tips ontvangen TLH Sollicitatiebrief en cv 1 17 augustus 2010 20:53
Sollicitatiebrief Junior Engineer Graag commentaar. Xaviour Sollicitatiebrief en cv 3 27 oktober 2008 23:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon