Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 februari 2008, 17:47
Angie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard administratief medewerker personeelsadministratie

Hallo,

Ik wil graag solliciteren naar de functie van administratief medewerker personeelsadministratie. Ik heb een brief opgesteld, maar heb erg mijn twijfels over mijn opzet. Kan iemand mij daarbij helpen??

Bedankt alvast!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatie personeelsadministratie.doc‎ (20,5 KB, 718x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 februari 2008, 00:12
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: administratief medewerker personeelsadministratie

Hoi Angie,

Ik heb je brief gelezen en help je graag weer een stukje verder.
In het algemeen is het geen slechte brief, het enige wat ik nog mis is een motivatie voor het bedrijf waar je wilt gaan werken. Waarom juist bij dat bedrijf?

Enkele opmerkingen:
Citaat:
Onderwerp:
Ik zou zelf kiezen voor "Betreft", dat staat net iets zakelijker.

Citaat:
waarop mijn vader (X) mij attendeerde
Tenzij je vader een bekende is van de selecteur of van de organisatie, zou ik dit niet vermelden in je brief.

Citaat:
In mijn vorige opleiding en mijn opgedane werkervaringen
Ik zou kiezen voor "werkervaring". "Ervaringen" suggereert teveel dat je bij veel verschillende werkgevers in dienst bent geweest.

Ik zou deze gehele zin willen herconstrueren: "Tijdens mijn vorige opleiding en door opgedane werkervaring is steeds meer gebleken dat het personeelsaspect mij het meeste trok/interesseerde/(...)"

Citaat:
Vandaar dan ook mijn keuze voor omscholing.
"Vandaar dan ook" is geen correcte zinsopbouw. Probeer deze zin eens aan te passen en verras mij met het resultaat!

Citaat:
Samen met de Regio Directeuren en de Algemeen Directeur bekleed ik een functie
"bekleed" is een ietwat ouderwetse term. Kies voor bijvoorbeeld "vervul". Ook is het niet nodig om Algemeen Directeur en Regio Directeuren met hoofdletters te schrijven. Deze hoofdletters leiden de aandacht af van het enige wat er daadwerkelijk toe doet, en dat ben jij!

Citaat:
en ik bied ondersteuning
Moet zijn "en bied ik ondersteuning"

Citaat:
De periode dat ik hier nu werkzaam ben is erg leerzaam. Maar ik vind dat het tijd is om een nieuwe uitdaging aan te gaan
Voeg deze twee zinnen samen (geen punt maar een komma na "langzaam"). Tevens zou ik van de leerzame periode een periode maken die voorbij is. Je hebt alles geleerd wat je kunt leren en je wilt verder. Dit gevoel kun je versterken door "geweest" achter "leerzaam" te voegen.

Citaat:
Vandaar deze sollicitatie.
Laat dit absoluut weg. De selecteur begrijpt wel dat jouw zoektocht naar een nieuwe uitdaging ertoe geleid heeft om te gaan solliciteren. Anders zou hij deze brief straks niet in zijn handen hebben, toch?

Citaat:
Ik ben gedreven, kan goed samenwerken, en ik ben leergierig, flexibel, klantgericht en assertief
Een opbouw waar nog wat aan gesleuteld kan worden. Zoals je kunt zien gebruik je nu twee keer "ben" en 1 keer "kan". De combinaties ermee kloppen wel, maar je kunt ze ook allebei maar 1 keer gebruiken, zodat de zin nog duidelijker overkomt. Ik zou kiezen voor het volgende: "Ik ben gedreven, leergierig, flexibel, klantgericht en assertief en kan goed samenwerken"

Citaat:
curriculum vitae met persoonlijke gegevens
Ook hier ga je ervan uit dat de selecteur niet weet waar hij mij bezig is. Laat "met persoonlijke gegevens" weg, want dat is precies wat elk CV bevat en altijd zal blijven bevatten.

Overigens is de laatste zin niet nodig, want onder elke brief met een bijlage is het verplicht dit apart van de brief zelf te vermelden. Dit doe je door onder je handtekening en je naam te vermelden: "Bijlage: CV (of Curriculum Vitae)"

===========

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 februari 2008, 20:12
Angie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: administratief medewerker personeelsadministratie

Hans bedankt voor je reactie!
Ik heb er veel aan gehad! De brief is al de deur uit dus nu maar hopen op een uitnodiging...

Bedankt!

Angie
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 februari 2008, 20:17
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: administratief medewerker personeelsadministratie

Graag gedaan, ik ben benieuwd naar het resultaat!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
Sollicitatiebrief administratief medewerker Martine Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2007 23:44
Administratief Juridisch Medewerker lala Sollicitatiebrief en cv 0 8 februari 2007 00:18
Sollicitatiebrief Administratief medewerker Patr1c1a Sollicitatiebrief en cv 5 13 december 2006 18:05
Sollicitatiebrief administratief medewerker Mike72 Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 15:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon