Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 mei 2015, 20:30
Evert Evert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2014
Berichten: 12
Evert is on a distinguished road
Standaard Gesprek beëindigd op een rare wijze. Iets verkeerd gezegd?

Vandaag had ik een sollicitatie gesprek het was een kennismaking gesprek.

Dit gesprek liep niet zo ik verwachte. Na dat ik heb verteld waarom ik weg wilden bij mijn huidige baan werd het gesprek beëindigd met de reden dat ze genoeg weten. Ik ben hier niet op door gegaan omdat in mij ogen asociaal over kwam. En dit niet het bedrijf is weer ik wil werken de indruk zegde mij al genoeg. Ben naar huis gedaan zonder dat hun vertelde wat voor bedrijf het was en wat de functie precies in houd natuurlijk staat het op papier was wel netjes geweest als ze dit nogmaals hadden verteld.


Na binnenkomst moest ik vertellen wie ik was en gingen ze met mij de CV doornemen. Nadat ik had verteld waarom ik weg wilden ik hier hier bij verteld dat ik na 7 jaar toe ben na een nieuwe uitdaging omdat ik geen uitdaging meer ziet in het bedrijf. Ik ben bij dit bedrijf eerst als monteur gewerkt in de loop van de jaren meer naar de magazijn toe tot voirge jaar volledige magazijn. Helaas zie ik daar ook geen uitdaging meer in. Bij verteld dat ik ook niet meer terug wilt als monteur in het bedrijf. Toen werdt het gesprek ploseling beëindigd en werd bij verteld dat ze genoeg weten over mij.

Heb ik wat verkeerd gezegd???
En hoe kan ik dit in de toekomst beter met deze situatie om gaan.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 juni 2015, 15:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard verkeerd of anders

Hoi,

Mijn ervaring met kennismakingsgesprekken is heel wisselend. Vaak heb je mensen tegenover je, maar soms zijn het meer machines. Hou in gedachten bij dit soort gesprekken dat je wat de ander zegt en doet niet kan beinvloeden, je hebt wel controle over wat je zelf zegt!

Wat me opvalt in je antwoord op de vraag "Waarom wil je weg bij je huidige baan?" dat je met name benoemt wat je niet wilt. Je hebt het over dat je baan geen uitdaging meer is, hetgeen niet echt positief is.

Het antwoord dat ze wilde horen ligt waarschijnlijk meer in de richting van wat je wel wil, en wat die uitdaging is die je zoekt! Zit die uitdaging in de functie waarop je solliciteert? Waarin zit die? Dus de volgende keer is je antwoord: "Ik vind <de functie waarop je sollicieert> een uitdaging, omdat <vul zelf in>, en dat is mijn overweging om de overstap te wagen."

Succes de volgende keer!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 juni 2015, 16:41
RubenIB RubenIB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2015
Berichten: 5
RubenIB is on a distinguished road
Standaard

Ik vrees dat deze organisatie het gevoel had dat je onbetrouwbaar bent. Zoals eerder gezegd:

1. Je hebt het alleen maar over wat je niet wilt. Dit geeft een negatieve sfeer.

2. Je hebt geen moment gevraagd naar bedrijfsdoelstellingen en/of de cultuur binnen die organisatie. Waarom zou je als werknemer dat niet mogen vragen: het moet een wederzijdse wisselwerking zijn. Je betrokkenheid in interesse zijn dus te laag geweest naar mijn inziens.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Welke kledij dragen op een gesprek? de Patrick Sollicitatiegesprek 7 3 juni 2013 15:19
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon