Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 augustus 2011, 14:20
rhandy rhandy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2011
Berichten: 1
rhandy is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor Leerling Servicemonteur

Hoi allemaal,

Ik wil graag solliciteren op de functie Leerling Servicemonteur en zou het fijn vinden als jullie me nog tips kunnen geven met betrekking tot deze sollicitatiebrief





Betreft: vacature (Leerling) Servicemonteur


Geachte mevrouw **,

Zondag j.l. kreeg ik een tip van uw collega *** dat u nog een vacature heeft voor een (Leerling) Servicemonteur.
Daarop heb ik meteen de vacature op uw website ***.nl bekeken en ik was meteen enthousiast, want dit is precies de baan die ik zoek.
Ik wil zelf al dolgraag de opleiding tot Servicemonteur volgen, maar dit zou perfect zijn als dit binnen uw bedrijf zou kunnen.

Op dit moment ben ik nog werkzaam als Mechanisch Operator bij een diervoeder bedrijf maar hier zie ik voor mezelf geen toekomst in, omdat ik in deze baan mijn draai niet kan vinden.
Zoals u terug kunt vinden in mijn CV heb ik enig ervaring als een monteur die bij klanten thuis komt dit was dan wel in de IT, maar dit is juist wel de manier van werken die ik helemaal
geweldig vind en ik dan ook graag wil blijven doen. Daarom wil ik dan ook graag bij u als Servicemonteur aan het werk.

Door mijn achtergrond en de ervaring die ik heb opgedaan, door mijn persoonlijke kwaliteiten zoals: zorgvuldigheid, zelfstandigheid, leergierig en technische karakter, ben ik ervan overtuigd dat ik geschikt ben voor deze functie. Daarnaast beschik ik over een blakende enthousiasme en zet ik mij altijd voor de volle honderd procent in.

Ik hoop dat u door deze brief en cv geďnteresseerd bent geraakt. Met alle plezier zal ik mijn sollicitatie toelichten in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijk groet,

Rhandy Lubbers


Bijlag: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 september 2011, 19:27
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Hoi Rhandy,

Je brief klinkt een beetje informeel, maar wel enthousiast inderdaad.
Misschien heb je hier wat aan:

-"zie ik...kan vinden" klinkt negatief. Misschien kun je schrijven dat je een nieuwe uitdaging zoekt of wat meer verantwoordelijkheid wilt.

-"dit is de manier van werken die ik helemaal geweldig vind" Je gaat dus iets anders doen maar wel nog steeds bij mensen thuis. Ipv de manier van werken kun je misschien zeggen dat het directe contact met de klanten je bevalt.

Groeten,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 september 2011, 11:07
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Post Aanpassingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhandy Bekijk bericht
Betreft: vacature (Leerling) Servicemonteur


Geachte mevrouw **,

Zondag j.l. hoorde ik van uw collega *** dat u nog een vacature heeft voor een (Leerling) Servicemonteur.
Daarop heb ik meteen de vacature op uw website bekeken, en ik was gelijk enthousiast. Dit is precies de baan die ik zoek.
Ik wil dolgraag een opleiding tot Servicemonteur volgen, en het lijkt me erg leuk als dit binnen uw bedrijf zou kunnen.

Op dit moment ben ik nog werkzaam als Mechanisch Operator bij een diervoeder bedrijf. Ik zie hier echter geen toekomst in, omdat ik in deze baan mijn draai niet kan vinden.
Zoals u kunt zien in mijn CV heb ik enig ervaring als monteur die bij klanten thuis komt. Deze manier van werken bevalt mij erg goed, en ik wil dit dan ook graag blijven doen. Dat is dan ook de reden dat ik graag bij u als Servicemonteur aan het werk wil.

Ik denk dat ik geschikt ben voor deze functie door mijn achtergrond en de ervaring die ik op heb gedaan. Maar ook door mijn persoonlijke kwaliteiten zoals: zorgvuldigheid, zelfstandigheid, leergierig en technische karakter. Daarnaast beschik ik over een blakend enthousiasme en zet ik mij altijd voor de volle honderd procent in.

Graag zou ik mijn sollicitatie toelichten in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijk groet,

Rhandy Lubbers


Bijlag: Curriculum Vitae
Ik heb een aantal aanpassingen gedaan in je brief:

1. "kreeg ik de tip van uw collega", ik denk dat je hier beter kunt zeggen "hoorde ik van uw collega". De zin loopt dan net wat lekkerder.

2. "vacature op uw website **.nl" Je hoeft de link van de website er niet bij te zetten. Als jij zegt "uw website" dan weet ze wel welke website je bedoelt. Door de link er bij te zetten komt het alleen maar informeler over.

3. Ik heb wat leestekens verandert, en sommige zinnen wat korter gemaakt. Ik heb geleerd dat je zinnen zo kort mogelijk moet houden, en dat je zo min mogelijk "want" en "omdat" moet gebruiken.

4. Je brief is nog steeds wat informeel, maar ik kan dat er niet zo even voor je uithalen. Dat is iets dat je zelf moet doen/proberen.

Ik hoop dat ik in elk geval toch wat heb kunnen helpen, en veel succes met je sollicitatie!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon