Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 december 2007, 23:52
kiki kiki is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 december 2007
Berichten: 10
kiki is on a distinguished road
Standaard Tweede sollicitatiegesprek..

HELP!!! ik ben uitgenodigd voor een 2e gesprek bij een uitzendorganisatie als waar ik heb gesolliciteerd als intercedente.

Maar nu heb ik werkelijk geen idee wat ik allemaal wil weten in dat gesprek. En ik vindt het toch wel fijn om het een en ander op papier te hebben mochten bepaalde dingen in het gesprek niet naar voren komen. Heeft iemand tips? eventuele vragen die eigenlijk iedereen stelt in een 2e gesprek?

En is het gepast om in een 2e gesprek te vragen hoe de samenstelling van het team is? Aangezien ik bij mijn huidige baan tussen een aantal moeders zit (niets mis mee op zich) maar ik hoef niet de hele dag aan te horen wat je kind allemaal kan. En aangezien ik dat een beetje lullig vind om zo te vragen op een 2e gesprek vraag ik aan jullie of iemand tips heeft hoe ik daar subtiel achter kan komen. Alle tips en trucs zijn welkom! Alvast super bedankt!

Kiki
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 december 2007, 09:23
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: tweede gesprek..

Beste Kiki,

Deze link geeft je vast ideeën.

Succes met je tweede gesprek.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 december 2007, 12:26
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: tweede gesprek..

Hoi Kiki,

Je schrijft dat je werkelijk geen idee hebt van wat je tijdens je tweede gesprek te weten wilt komen, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Ik denk dat je het lastig vindt om je vragen onder woorden te brengen.
Pak eens een leeg vel papier en schrijf op de ene kant van het vel op welke info je al wel hebt over het bedrijf en de functie. Op de andere kant van het vel schrijf je op welke info nog ontbreekt. Ik weet zeker dat je beide kanten papier vol schrijft. Vervolgens kijk je welke info ontbreekt en voila...
Daar heb je je vragen.

Werkt dit toch niet - wat ik me niet kan voorstellen - vraag je moeder, zus of een goede vriend dan eens om de rol van interviewer op zich te nemen. Probeer een zo echt mogelijk gesprek na te bootsen. Lastige vragen horen hier dus ook bij! Zo word je aan het denken gezet en komen de vragen vanzelf bij je opborrelen.

Het is niet ongepast om te vragen naar de samenstelling van het team waarvan jij mogelijk deel gaat uitmaken, maar let daarbij wel op de formulering en de toon van je vraag. Je kunt je voorstellen dat "Er werken hier toch niet alleen moeders?", niet zo'n handige formulering is. Overigens zijn er ook moeders die het niet de hele dag over hun kinderen hebben hoor. (En wat doe je met mannen die het alleen maar over voetbal of vrouwen kunnen hebben?).

Op de site van Carrieretijger vind je nog veel meer informatie over de ins en outs van een sollicitatiegesprek. Je vindt er ook info over het zelf stellen van vragen tijdens je sollicitatiegesprek. Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 december 2007, 13:01
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: tweede gesprek..

Haha, toch lijkt me een kamer vol moeders die alleen maar opscheppen over hun kind irritanter
De samenstelling van een team is erg relevant. Ik zou ook vragen of je de werkplek even mag zien om de sfeer op te snuiven.

Volgens heb je uitstekende tips gekregen. Weinig aan toe te voegen. In principe mag je altijd en overal alles vragen, mits je het maar met enige charme en takt doet.

Laat eens weten hoe het gegaan is!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 december 2007, 22:55
kiki kiki is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 december 2007
Berichten: 10
kiki is on a distinguished road
Standaard Re: tweede gesprek..

Nou vandaag tweede gesprek gehad...Ging goed.
Ben zelfs aangenomen..maar nu...slaat de twijfel toe!
Ik weet echt niet wat ik moet doen, ontslag nemen en aan iets heel nieuws beginnen? of blijven en hopen op een betere werksfeer? heb al een lijstje gemaakt met de voors en tegens, en moet het maandag laten weten. Ik wordt niet goed..
Ga er in salaris behoorlijk op vooruit, minder uren, geen weekenden meer.
Maar ik heb nu een onbepaalde tijd contract, sommige collega's zijn best gezellig, t product wat ik nu verkoop is ook leuk, en in sept. zou ik gaan studeren aan de NHTV vanuit me werk. veel tegens, en een paar voors maar toch twijfel ik. Is t salaris doorslag gevend? of vind ik zekerheid belangrijker?

Ik dacht dat ik echt niet langer voor me huidige baas wilde werken, maar nu ik een besluit moet nemen draait me maag er gewoon van om. Elk advies en alle tips zijn meer dan welkom. Had zelf al bedacht om morgen (dan moet ik werken) met mijn huidige manager te gaan praten en mijn positie nu uit te leggen. Op zich best een luxe positie waar ik in zit, maar waarom is de keus dan zo moeilijk? Hoop dat iemand vanvond nog een heldere kijk heeft! Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 december 2007, 23:33
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: tweede gesprek..

Ik vind je heel erg onzeker, Kiki. Volgens mij ben je niet heel erg goed met veranderingen. Waarom draait je maag om? Wat houdt je tegen? Wat wil je eigenlijk?

Overigens zijn dat geen vragen die je mij moet beantwoorden, maar vooral jezelf.

Sterkte met je overwegingen
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 december 2007, 01:51
Ralf
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: tweede gesprek..

eerst wat mosterd na de maaltijd:
Het klinkt niet alleen onzeker, maar ook onvoorbereid. Ik begin zelf net aan n nieuwe baan. Logische volgorde (en het is echt allemaal op deze site te vinden) is
-Voor mn brief stuurde heb ik nagedacht wat ik zocht,
-Voor mn 1ste gesprek heb ik me wat in t bedrijf verdiept.
-Tijdens t eerste gesprek heb ik vragen over het bedrijf/team/functie etc gesteld (en mijzelf aangeprezen natuurlijk)
-Voor het 2e gesprek heb ik nagedacht of dit het bedrijf/functie voor mij was, en me op deze site ingelezen over de functie(nieuw voor mij) en onderhandelingstechnieken
-tijdens het 2e gesprek moesten alleen de functieomschrijving en de arbeidsvoorwaarden besproken worden. Als je dan nog sterk twijfeld, kun je je daar nooit goed op focussen.

Maar goed, dat is een beetje een belerend vingertje achteraf. Daar schiet je nu niet zoveel mee op. Je hebt een vaste aanstelling, maar t bevalt je niet 100 %. Ik zou zeggen, ga op zoek naar iets beters (en dat heb je gedaan).

Misschien ben je wat impulsief te werk gegaan, en op de eerste vacature die je zag afgestormd. Het feit dat ze jou willen is altijd vleiend, maar als je betwijfeld of dit veel beter is, heb je natuurlijk de luxe om er vanaf te zien en verder te zoeken.
De vraag is of de twijfel de vooruitgang betreft of uit onzekerheid komt. Als t dat laatste is, zal dat bij iedere nieuwe baan een probleem zijn. Het is denk ik niet erg gebruikelijk, maar een 3de gesprek in een informelere sfeer zou misschien helpen. Je zou ze nog eens kunnen bellen met een degelijke vraag omtrend het contract, en dan enpassant nog wat 'bedrijfscultuur' polsen (er neemt perslot van rekening al iemand op tussen kerst en oud/nieuw... dat zegt al iets) Ik zou je iig niet laten overhaasten. als t maandag kan zal volgende week ook geen breekpunt mogen zijn.. ze willen jou toch hebben.

Ik ben iig benieuwd naar je beslissing
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 februari 2008, 12:51
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ralf Bekijk bericht
Ik ben iig benieuwd naar je beslissing
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
Laat eens weten hoe het gegaan is!

Beste Kiki,

Ik heb je 'probleempje' nu pas gelezen (in december kende ik deze site nog niet eens *schaam-schaam*), dus je heb al een beslissing genomen... Toch ben ik wel benieuwd naar je besluit en waarom je dat besluit genomen heb?

Ik zit namelijk ook een beetje in dit schuitje... Niet helemaal, omdat ik al besloten heb (denk ik)... Vandaag of morgen krijg ik te horen of ik aangenomen wordt, moet wel bekenen dat het nu wel erg 'echt' wordt... Dus ik kan goed begrijpen hoe je je gevoelt moet hebben!

Net als de 2 belangstellenden hierboven, hoop ik ook wat te horen over het verloop...
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 februari 2008, 20:37
kiki kiki is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 december 2007
Berichten: 10
kiki is on a distinguished road
Standaard Re: tweede gesprek..

Beste tumTumm,

Ik heb de baan niet aangenomen, maar mijn gevoel gevolgd.
Ergens diep van binnen voelde ik dat dit niet was wat ik nu wilde, weer een kantoor baan. dus ik heb beleefd bedankt voor de baan en ook uitgelegd waarom. Op dit moment zit ik dus nog gewoon op mijn "normale" plekkie maar ben er nu wel uit wat ik wel wil doen op dit moment, ik denk dat de periode van bezinning goed voor mij is geweest, ik heb besloten dat ik eerst wil gaan reizen, het liefst werken op een cruise schip en dan, na 2 of 3 jaar weer terug naar huis te gaan en dan echt aan het echte carriere leven te beginnen. Al jaren speel ik met het idee om voor een paar jaar weg te gaan, en nu ga ik het echt doen, ik weet dat als ik het niet doe dat ik spijt ga krijgen over een aantal jaar als de kinderen om mama roepen.

Dus dat was mijn besluit! heel erg bedankt voor je reactie en je interesse. Het enige wat ik je mee kan geven is vertrouw op je gevoel. Als dat meer naar 1 kant neigt...lijkt het mij een done deal!
Groetjes, Kiki
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 februari 2008, 10:58
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Dat reis trek mij ook wel... Maar ik heb een vaste relatie en ik weet dat hij zich er niet goed bij kan voelen als ik een paar jaar weg ga...

Maar oké, ik hoor vandaag de uitslag van mijn sollicitatie, als ze me aannemen ga ik wel! Want waar ik nu zit werkt het gewoon niet...
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiegesprek piet_2 Sollicitatiegesprek 1 19 januari 2008 08:53
Morgen een sollicitatiegesprek, maar de zenuwen gieren door mijn lijf Yfke Sollicitatiegesprek 10 7 november 2007 16:30
Sollicitatiegesprek: Vragen naar doelstelling? Leeftijdsdiscriminatie? Aas Vaak Sollicitatiegesprek 2 28 augustus 2007 15:43
Leren van je sollicitatiegesprek Primago advies Sollicitatiegesprek 9 26 april 2007 17:32
Help:tweede sollicitatiegesprek en vakantie! winterborn Sollicitatiegesprek 1 4 augustus 2006 22:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon