Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2011, 12:47
xbass
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard een bijzonder lastige situatie

Dag allemaal,

Ik zat met een vraagje en dacht misschien dat iemand me hier kan helpen.

Een half jaar geleden ben ik gestart bij een nieuwe werkgever. Deze werkgever bood me een contract voor 6 maanden. Tijdens het sollicitatiegesprek heb ik aangegeven 32u te willen werken. Hier is mijn werkgever destijds mee akkoord gegaan.

Mijn contract liep af per 31 januari 2011. Een maand voordat mijn contract afliep kreeg ik te horen dat ik niet goed in het team pas. En dat men mijn contract met 3 maanden wilde verlengen. Maar na drie maanden dus per 30 april 2011 wilde beëindigen. Aangezien ik uit ervaring weet hoe lastig het is om een baan te vinden heb ik hiermee ingestemd. Vooral om deze 3 maanden te gebruiken om op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Mijn werkgever heeft me voor deze verlenging echter geen contract opgestuurd. Nu werk ik inmiddels al twee weken zonder contract.

Op 2 februari had ik een sollicitatiegesprek gehad en 7 februari werd ik gebeld dat ik mocht beginnen. Mijn nieuwe werkgever wil het liefst dat ik per direct begin dit wil ik ook graag. Mijn huidige werkgever zegt echter dat ik gebonden ben aan een opzegtermijn van 30 dagen. Als ‘extra druk’ kreeg ik te horen dat ik sinds ik ben gestart voor 40u ben uitbetaald terwijl ik 32u werk. Met het salaris dat ik de komende drie maanden zou verdienen en het verrekenen van mijn reserveringen zou ik geen schuld overhouden.

Nu zit ik dus in een bijzonder lastige situatie:
- werk zonder contract
- salaris ‘schuld’
- nieuwe baan die mogelijk niet doorgaat

Iemand tips en/ of adviezen?

Alvast bedankt,
  #2  
Oud 10 februari 2011, 13:04
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Ben je lid van een vakbond? Zo ja, dan contact met hun opnemen voor advies. Zo nee, informatie inwinnen bij het Werkplein (voormalig CWI).
En je kunt ook beide doen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je nieuwe baan door kan gaan en dat er snel een positieve oplossing komt, voor deze vervelende situatie.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
  #3  
Oud 10 februari 2011, 15:06
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Als het CWI niet kan helpen, vraag dan advies bij een Juridisch Loket. Ik denk dat je sterk staat als er niets op papier staat over die verlenging, maar je hebt zeker juridische hulp nodig om dit goed op te lossen.
  #4  
Oud 15 februari 2011, 17:32
forumbeheerder forumbeheerder is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 8 augustus 2005
Berichten: 74
forumbeheerder heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Standaard

'xbass' laat helaas niets meer van zich horen, hoe onbeleefd.

Dankjulliewel voor je suggesties, deze discussie gaat op slot.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 16:39
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon