Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 juni 2011, 14:47
Mellow Mellow is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2011
Berichten: 5
Mellow is on a distinguished road
Standaard Tweede ronde gesprek voor administratieve functie in de zorg

Hallo allemaal,

Vorige week dinsdag had ik een gesprek voor een administratieve vacature in de zorg. Voor mijn gevoel ging het écht heel erg goed. Na mijn vraag wanneer ze me meer konden vertellen, werd er geantwoord dat óf diezelfde dag, of de volgende dag een reactie verwacht mocht worden.
Je raadt het al, ik hoorde niets. Ik ging enorm aan mezelf twijfelen, had mijn intuitie me zo in de steek gelaten??
Vrijdag gebeld, en tja, na Hemelvaart uiteraard gesloten. Vandaag dus weer gebeld, en hoewel ze me nog niets definitiefs konden vertellen, wilde ze wel kwijt dat ze een goede kandidaat in mij zagen voor een nieuw op te starten neven vestiging. Over een paar dagen konden ze mij meer vertellen. Het is dan de bedoeling om een aantal (2) uur mee te draaien in het bedrijf, om zo te kijken of de werkzaamheden en de collega's, en mijzelf elkaar liggen. In het gesprek wat ik eerder vandaag had, werd al aangegeven dat mijn geplande zomervakantie ietwat ongelukkig uitkomt. Annuleren is geen optie, de reis is betaald, en 4 kinderen kijken er enorm naar uit. Als "promotie" op mezelf heb ik aangegeven dat ik wel per direct beschikbaar ben, om zo een eventueel inwerktraject te verkorten.

Al met al: Jullie weten net zo weinig als mij, maar ik hoop zó op deze baan! Hebben jullie nog een tip, iets wat een mogelijk tweede gesprek tot een bevredigend resultaat kan brengen?
Ik kan mijn vakantie natuurlijk inkorten zodra ik weer terug in het land ben, dat is het probleem niet.

Ik word echt gek hoor, nogmaals: ik wil deze baan zooo graag!!!

Anyway, elke tip is welkom!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 juni 2011, 15:16
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Mellow,

je hebt alles goed gedaan. Je vakantie is natuurlijk even vervelend maar een toekomstig werkgever weet dat er in deze periode vakanties vallen. J ebent er open en eerlijk over geweest en je geeft nog aan dat je na terugkomst in Nederland meteen wilt starten.
Als ze in jou de ideale kandidaat zien, dan is de vakantie geen probleem.

Succes en laat even horen hoe het verder verloopt.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 juni 2011, 17:50
Monique Veeke Monique Veeke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2011
Berichten: 15
Monique Veeke is on a distinguished road
Standaard

hoi Mellow,

als je voor een tweede gesprek wordt uitgenodigd, in ieder geval even vragen wat de aard van dat gesprek is. Soms is het gewoon een vervolg op het eerste, maar soms meer gericht op samenwerking (en zit er bijv. ook een collega bij) of een ander speciaal aandachtspunt. En soms is een tweede gesprek al bijna een arbeidsvoorwaardengesprek.

Als je weet wat de bedoeling precies is en wie er bij zitten, kun je je veel beter voorbereiden (en wij betere tips geven ;-)

sterkte met afwachten!

Monique
__________________
E-qoaching, coaching 2.0
http://www.e-qoaching.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 juni 2011, 10:00
Mellow Mellow is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2011
Berichten: 5
Mellow is on a distinguished road
Talking

Hoi,

In het eerste gesprek werd al aangegeven dat, mocht er een tweede gesprek volgen, het de bedoeling is dat er ongeveer 2 uur meegewerkt dient te worden. Daarna zal ik vermoedelijk een arbeidsvoorwaarden gesprek volgen. Er werd al aangegeven dat de CAO voor de zorg van toepassing is, dus veel onderhandelingsruimte is daar denk ik niet in.

Hoewel ik nog steeds een positief gevoel heb over de baan, heb ik nog niets gehoord. Maar tis nog vroeg vandaag
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 juni 2011, 16:31
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

In de zorg hebben ze Functiewaardegroepen (FWG'S)
De vacature waar jij voor gaat is hierin ingedeeld, echter de fwg heeft een minimum en maximum bedrag. Daartussen is dus nog te onderhandelen.

Succes met de volgende stap.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 augustus 2011, 09:38
Mellow Mellow is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2011
Berichten: 5
Mellow is on a distinguished road
Standaard

Hallo allemaal,

Het gaat allemaal heel traag, maar tijdens mijn vakantie, nu een kleine anderhalve week geleden, werd ik toch nog gebeld door deze werkgever.
Ze willen me graag de 30ste spreken. De dame die ik aan de lijn had gaf aan dat het op korte termijn moest gebeuren, aangezien het om een baan gaat voor een filiaal dat 1 september open gaat. Ze hadden de vacature waar ik in de 1ste instantie op gereageerd had al vergeven aan een ander persoon, maar ze hadden mij in de portefuille gehouden, met het oog op het nieuw te openen filiaal.

Het is wel een heel kort tijdsbestek, in principe de 30ste op gesprek komen, voor een baan die dus 2 dagen later al ingaat...

Hebben jullie enig idee hoe ik dan mijn kansen kan inschatten?

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken!

Groet, Mellow
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 augustus 2011, 15:28
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

De vraag die direct bovenkomt is: Zou je dit willen?

En aan wat voor kansen denk je? Deze vraag is mij niet duidelijk.

Groeten van Hetty Dalsheim
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 augustus 2011, 16:28
Mellow Mellow is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2011
Berichten: 5
Mellow is on a distinguished road
Standaard

Hoi Hetty,

JA! Dit wil ik heel graag! Ik weet bijna zeker dat deze baan mij op het lijf geschreven is.
Wat ik bedoel te zeggen is: Mijn 1ste gesprek had ik op 30 mei. Dat was voor een vacature die inmiddels vervuld is. Maar het gesprek liep zó goed, ik kon me haast niet voorstellen dat er niet meer in zou zitten. Destijds werd me verteld dat de kandidaat die de voorkeur genoot, nét een beetje extra had, maar dat ze mij wel voor een vacature in de toekomst -mogelijk- wilden.
Daarom dus de 30e een gesprek, voor een baan die dan 2 dagen later ingaat. Wegens vakantie van de manager kon dat niet eerder.
Met "hoe schatten jullie mijn kansen in", bedoel ik dus eigenlijk; als jij dit zo leest, denk je dan dat ik uberhaupt kans maak op die baan?
Terwijl ik dit typ, zie ik nu zelf ook wel in dat de kans behoorlijk reeel is, haha!

Groet, Mellow
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 augustus 2011, 16:32
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Mellow,

Ik zou zeggen: GA ER VOOR! En laat mij dan weten hoe het is gegaan

Helaas kan ik niet voorspellen wat er gaat gebeuren.

Heel veel succes.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 september 2011, 12:29
Mellow Mellow is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2011
Berichten: 5
Mellow is on a distinguished road
Standaard

Ja beste mensen, het duurde even, maar de job is voor mij!!!

JOEHOE!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tweede gesprek zelfde persoon Chagendoorn Sollicitatiegesprek 5 30 december 2009 12:28
Tweede gesprek (selectie door) jajaja Sollicitatiegesprek 6 11 november 2009 21:33
Tweede gesprek misterjoop Sollicitatiegesprek 0 5 november 2009 13:52
Idee voor tweede gesprek: slim of een afknapper? JoyceW Sollicitatiegesprek 5 5 oktober 2009 09:48
tweede gesprek...wie kan mij adviseren!? Joy1986 Sollicitatiegesprek 1 19 september 2008 17:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon