Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 november 2007, 11:30
DK115 DK115 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Berichten: 3
DK115 is on a distinguished road
Standaard Competentie CV: Graag commentaar

Competenties en vaardigheden

Kennisgebieden
Onderwijs. Ik heb kennis over competentiegericht leren, en ook van andere onderwijskundige principes en elektronisch leren dankzij ervaring in meerdere rollen (docent, ontwikkelaar, adviseur)

ICT. Ik kan jongs af aan erg gemakkelijk kan omgaan met computers en wat daar mee samenhangt. Of zoals mijn vrouw zegt: “Als het maar om knoppen en beeldschermen gaat”.

Projecten leiden. Ik heb diverse opleidingen op dit gebied gevolgd. En ik heb op uiteenlopende projecten (ICT, elektronisch leeromgevingen, bouw) ruime ervaring opgedaan als projectleider/manager. Sturen en leidinggeven aan kleinere groepen, gericht op resultaat en ontwikkeling gaat mij goed af


Persoonlijke competenties

Ik ben snel van begrip. Ik kan snel mee praten over onderwerpen en ik ben autodidact op veel terreinen. Voorbeelden hiervan zijn:
• Ik kan heel goed met alle Office pakketten overweg, inclusief het maken van zeer ingewikkelde macro’s zonder daar ooit een opleiding voor te hebben gevolgd.
• Als projectleider van het project Vernieuwing examens voor xxxxxx waar ik in korte tijd van nieuwkomer tot kenner op het gebied van competentiegericht leren ben uitgegroeid.

Ik heb visie en ben inventief. Als ik weet waar ik het over heb, kan ik goed aangeven wat ik denk wat goede stappen voor de toekomst zijn. Voorbeelden hiervan zijn:
• ELO in xxxxxxx. Ik heb daar het totale ontwikkelingsplan geschreven
• Ik heb een manier bedacht om de gehele ICT-afdeling mee te laten doen bij het interieurontwerp van de nieuwbouw van het kantoor.

Ik kan goed presenteren en kennis overdragen. Ik durf voor een groep te staan en kan dingen enthousiast en helder uitleggen. Ik heb daarbij een open houding en zorg voor veel communicatie over en weer. Voorbeelden hiervan zijn:
• Ik heb zelf een soort virtuele rondleiding gemaakt en gepresenteerd aan alle afdelingen bij het Nieuwbouw project van xxxxxx
• Ik heb vele uren trainingen en presentaties verzorgt aan veel verschillende doelgroepen.

Andere competenties die ik bezit: ik kan goed analyseren, als het gaat over onderwerpen die mij interesseren heb ik een grote inzet en enthousiasme, ik ben zelfstandig, ik ben to-the-point.
Wat ik zoek in mijn werk
“Geef mij werk wat bij mij past en ik hoef nooit meer te werken”- Confucius, Chinees filosoof

Betekenis
Ik zoek betekenis in mijn werk. Ik wil graag een bijdrage leveren aan de maatschappij en doe daarom graag werk dat daaraan bijdraagt en waarbij inhoud en kwaliteit belangrijk zijn.

Vertrouwen
Ik zoek een werkomgeving die op vertrouwen is gebaseerd, met een werkgever die oog heeft voor zijn mensen.

Persoonlijke ontwikkeling
Ik werk niet om rijk of beroemd te worden, ik werk om mijzelf te ontwikkelen als mens.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 november 2007, 12:46
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Competentie CV: Graag commentaar

Hoi DK,

Ik heb in het rood wat opmerkingen geplaatst.
Wat me verder opvalt is het veelvuldige gebruik van het woord 'ik'. Nu heb ik geen verstand van competentie-cv's - misschien is het daarin wel heel gebruikelijk - maar ik vind dat niet erg prettig lezen.

Waar ik nieuwsgierig naar ben: voeg je dit CV toe aan je 'normale' CV, of is het een vervanging daarvan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DK115 Bekijk bericht
Kennisgebieden
Onderwijs. Ik heb kennis over competentiegericht leren, en ook van andere onderwijskundige principes en elektronisch leren dankzij ervaring in meerdere rollen (docent, ontwikkelaar, adviseur).

ICT. Ik kan van jongs af aan erg gemakkelijk kan kan verwijderen omgaan met computers en wat daar mee samenhangt. Of zoals mijn vrouw zegt: “Als het maar om knoppen en beeldschermen gaat”.

Projecten leiden. Ik heb diverse opleidingen op dit gebied gevolgd. En ik heb op bij / tijdens uiteenlopende projecten (ICT, elektronisch leeromgevingen, bouw) ruime ervaring opgedaan als projectleider/manager. Sturen en leidinggeven aan kleinere groepen, gericht op resultaat en ontwikkeling gaat mij goed af.


Persoonlijke competenties

Ik ben snel van begrip. Ik kan snel mee praten meepraten over onderwerpen en ik ben autodidact op veel terreinen. Voorbeelden hiervan zijn:
• Ik kan heel goed met alle Office pakketten overweg, inclusief het maken van zeer ingewikkelde macro’s zonder daar ooit een opleiding voor te hebben gevolgd.
• Als projectleider van het project Vernieuwing examens voor xxxxxx waar ik in korte tijd van nieuwkomer tot kenner op het gebied van competentiegericht leren ben uitgegroeid. Deze zin lijkt niet af.

Ik heb visie waarop? en ben inventief. Als ik weet waar ik het over heb, kan ik goed aangeven wat ik denk wat dat goede stappen voor de toekomst zijn. Voorbeelden hiervan zijn:
• ELO in xxxxxxx. Ik heb daar het totale ontwikkelingsplan geschreven.
• Ik heb een manier bedacht om de gehele ICT-afdeling mee te laten doen bij het interieurontwerp van de nieuwbouw van het kantoor.

Ik kan goed presenteren en kennis overdragen. Ik durf voor een groep te staan en kan dingen enthousiast en helder uitleggen. Ik heb daarbij een open houding en zorg voor veel communicatie over en weer. Voorbeelden hiervan zijn:
• Ik heb zelf een soort soort weglaten virtuele rondleiding gemaakt en gepresenteerd aan alle afdelingen bij het Nieuwbouw project van xxxxxx.
• Ik heb vele uren trainingen en presentaties verzorgt verzorgd aan veel verschillende doelgroepen.

Andere competenties die ik bezit: ik kan goed analyseren, als het gaat over onderwerpen die mij interesseren heb ik een grote inzet en enthousiasme, ik ben zelfstandig, ik ben to-the-point to the point.
Kun je bij deze competenties ook voorbeelden bedenken? Anders zijn het een beetje loze kreten.
Witregel toevoegen
Wat ik zoek in mijn werk
“Geef mij werk wat bij mij past en ik hoef nooit meer te werken”- Confucius, Chinees filosoof
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 november 2007, 16:24
DK115 DK115 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Berichten: 3
DK115 is on a distinguished road
Standaard Re: Competentie CV: Graag commentaar

bedankt voor je tips
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neerlandica_to_be Bekijk bericht
Hoi DK,


Wat me verder opvalt is het veelvuldige gebruik van het woord 'ik'. Nu heb ik geen verstand van competentie-cv's - misschien is het daarin wel heel gebruikelijk - maar ik vind dat niet erg prettig lezen.
Ik heb het hiervandaan: http://www.carrieretijger.nl/carrier...n-cv/voorbeeld. Ik zal kijken of ik het kan verminderen want ik vind dat je gelijk hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neerlandica_to_be Bekijk bericht
Waar ik nieuwsgierig naar ben: voeg je dit CV toe aan je 'normale' CV, of is het een vervanging daarvan?
Zie hierboven. De poging was een stuk uit het hierboven beschreven voorbeeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neerlandica_to_be Bekijk bericht
Andere competenties die ik bezit: ik kan goed analyseren, als het gaat over onderwerpen die mij interesseren heb ik een grote inzet en enthousiasme, ik ben zelfstandig, ik ben to-the-point to the point. Kun je bij deze competenties ook voorbeelden bedenken? Anders zijn het een beetje loze kreten.
Maar wordt het anders niet veel te lang? Ik vond in eerste instantie dat ik ze niet kon weglaten maar anderszijds als ik ze zoals de andere 3 competenties beschrijf met voorbeelden wordt het wel eindeloos. Hoe zal ik dat doen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 november 2007, 17:09
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Competentie CV: Graag commentaar

Beste DK115,

Ik ben zelf geen fan van dit type CV, maar dat is een kwestie van smaak.

Los van smaak mag je het van mij zakelijker en beknopter houden. Zeker "Of zoals mijn vrouw zegt: “Als het maar om knoppen en beeldschermen gaat” klinkt mij wat al te frivool in de oren voor een CV. De meeste bedrijven willen een opsomming van opleiding en werkervaring en zien een competentiehoofdstuk hooguit als een extraatje.

Wees erop voorbereid dat je in het sollicitatiegesprek voor elke bewering die je doet een sterk verhaal paraat moet hebben.

Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag commentaar op mijn cv (net afgestudeerd Bachelor Nederlands recht) Lones Sollicitatiebrief en cv 14 14 mei 2007 17:51
Sollicitatiebrief stage bedrijfseconomie; zeer graag commentaar (incl CV) maymay0206 Sollicitatiebrief en cv 2 24 april 2007 15:19
Vaardigheden cv, graag commentaar Dickkol Sollicitatiebrief en cv 4 10 april 2007 11:33
CV sollicitatie consulent bemiddelingsburo. Graag commentaar. Annemart Sollicitatiebrief en cv 0 25 februari 2007 18:07
Sollicitatiebrief en cv vertaler. Graag commentaar :-) hatsanat Sollicitatiebrief en cv 4 3 maart 2006 17:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon