Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 september 2007, 20:10
Norwira Norwira is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 september 2007
Berichten: 1
Norwira is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief conductrice

Hallo tijgers

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.
Ik heb een paar maanden geleden gesolliciteerd bij de NS voor de functie als conductrice. Ze waren al voorzien en hadden op dat moment geen mensen meer nodig in de regio den haag.

Nu wil ik weer een poging wagen maar weet niet hoe ik zo'n vervolgbrief(een 2de sollicitatiebrief) moet schrijven. Dat ik nog steeds interesse heb. Ze hebben op dit moment mensen in Den haag nodig dus wie weet maak ik nu meer kans. Ik heb overigens nog geen sollicitatiegesprek gehad. Wel telefonisch contact.

Dit is mijn eerste brief die ik toen geschreven heb. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Geachte meneer/mevrouw,

Via Uw website ben ik te weten gekomen dat U op zoek bent naar conducteurs m/v in de regio Den haag.
Langs deze weg wil ik U laten weten dat ik interesse heb voor de functie als conductrice.
U zoekt iemand die hét visitekaartje is van de NS. Omdat ik denk dat ik dat ben schrijf ik U deze brief.

Wat mij aanspreekt in de functie van conductrice bij de NS is het werken met mensen. Dat je mensen helpt en netjes te woord staat. Ik ben iemand die behulpzaam is en graag met mensen omgaat. Ook ben ik iemand die heel flexibel en 7 dagen in de week beschikbaar is. Onregelmatige diensten is geen probleem voor mij. Ik ben ervan overtuigt dat ik een bijdrage kan leveren aan Uw bedrijf.

Helaas geeft een brief een beknopt beeld. Daarom licht ik mijn brief graag toe in een gesprek. Voor een volledig overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik U naar het bijgesloten curriculum Vitea.

Ik hoop spoedig van U te horen.

Met vriendelijke groet


Nou tijgers wat vinden jullie ervan Kan een van jullie mij helpen?

groetjes Norwira
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 september 2007, 18:40
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief conductrice

Hoi Norwira,

Misschien kun je jouw kwaliteiten nog verder benadrukken (aan de hand van de kwaliteiten waar de NS naar op zoek is)? Je klinkt nu nog best bescheiden Heb je bv. een opleiding of cursus gevolgd of eerdere werkervaring opgedaan die goed van pas zal komen in deze functie? Dan kun je die noemen.

Een conducteur moet - denk ik, als treinreiziger - behoorlijk wat verantwoordelijkheidsgevoel hebben, goed kunnen omgaan met allerlei mensen (ook boze/agressieve/lastige types), punctueel zijn, de veiligheid van passagiers / jezelf / collega's goed in de gaten kunnen houden, het leuk vinden om mensen informatie te verstrekken, zelfstandig kunnen werken, service kunnen verlenen.
Zitten er in mijn 'lijstje' dingen bij waar je jezelf in herkent? Dan kun je die misschien noemen én daarbij een voorbeeld geven waaruit blijkt dat je die eigenschap hebt.

Nog een klein spelfoutje:
Ik ben ervan overtuigt --> moet zijn overtuigd, met een d dus

Heb je hier iets aan?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54
Sollicitatiebrief politiemedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 14 15 december 2006 16:41
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon