Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2010, 00:30
manon manon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2010
Berichten: 3
manon is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief sociaal raadslid; zit helemaal vast

hoi,

ik heb een black out en heb echt jullie hulp nodig voor een frisse kijk op mijn brief, dus barst aub los met feedback want ik weet het echt niet meer

bedankt manon



Geachte heer/mevrouw,

Op uw internetsite viel mijn oog op uw advertentie waarin u kenbaar maakt op zoek te zijn naar een sociaal raadslid. Ik ben erg enthousiast over deze functie en wil hier graag voor in aanmerking komen.

Tijdens mijn studie HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening heb ik in het derde jaar met plezier stage gelopen bij Vluchtelingenwerk als clientbegeleidster. Tijdens deze stage heb ik ruime ervaring opgedaan in het schrijven van bezwaarschriften, het bemiddelen naar andere instanties, het behartigen van de belangen van de client en het informeren van de client over sociale voorzieningen. Ook heb ik tijdens deze functie mijn kennis verbreed op het gebied van onderzoeken verrichten, dossiervorming en rapporteren en registreren. In mijn vierdejaar heb ik deze vaardigheden verder kunnen ontwikkelen als trajectbegeleidster in een asielzoekerscentrum.

Na mijn studie ben ik een aantal jaar werkzaam geweest als bijstandconsulent bij de gemeente Amsterdam. Hier heb ik de verantwoordelijkheid gehad van een eigen cliëntenbestand.
Het motiveren van de client richting de arbeidsmarkt maar ook het stimuleren van de zelfredzaamheid van de client is een van mijn hoofdtaken geweest.

Uit de functieomschrijving kan ik opmaken dat mijn kennis en vaardigheden goed aansluiten bij de functie eisen. Tevens kan ik mijn kwaliteiten zoals mijn sterke persoonlijkheid, en het zowel in teamverband als zelfstandig kunnen werken goed gebruiken. Ik ben leergierig, bezit een flinke dosis doorzettingsvermogen en ben in staat om mezelf processen snel eigen te maken.

Ik hoop dat u na deze korte introductie geďnteresseerd bent in een kennismakingsgesprek in het kader van een mogelijke samenwerking. Graag licht ik mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek nader toe.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 februari 2010, 15:05
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief sociaal raadslid; zit helemaal vast

Manon, ik zou beginnen met eerst alle overbodige en wollige taal te schrappen. Dus:
Op uw internetsite (wanneer, datum?)las ik uw advertentie voor een sociaal raadslid, waarnaar ik bij deze solliciteer. En cliënt is met een "er boven.

Tijdens mijn studie HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening heb ik in het derde jaar stage gelopen bij Vluchtelingenwerk als clientbegeleidster. Tijdens deze stage heb ik ruime ervaring opgedaan in het schrijven van bezwaarschriften, het bemiddelen naar andere instanties, het behartigen van de belangen van de client en het informeren van de client over sociale voorzieningen. Ook heb ik toen mijn kennis verbreed op het gebied van onderzoeken, dossiervorming, rapporteren en registreren. In mijn vierde jaar heb ik deze vaardigheden verder kunnen ontwikkelen als trajectbegeleidster in een asielzoekerscentrum.


Na mijn studie ben ik een aantal jaren (hoeveel van wanneer tot wanneeer ?) werkzaam geweest als bijstandconsulent bij de gemeente Amsterdam. Hier heb ik de verantwoordelijkheid gehad van een eigen cliëntenbestand.
De client motiveren richting de arbeidsmarkt en het stimuleren van de zelfredzaamheid was een van mijn hoofdtaken.

Mijn kennis en vaardigheden blijken goed aan te sluiten bij de functie-eisen. Tevens kan ik mijn kwaliteiten zoals mijn sterke persoonlijkheid (Een sterke persoonlijkheid wordt snel gezien als een eigenwijze drammer, niet vermelden dus) , en het zowel in teamverband als zelfstandig kunnen werken goed gebruiken. (het beste deze zin laten vervallen)
Ik ben leergierig, bezit een flinke dosis doorzettingsvermogen en ben in staat om snel processen eigen te maken.

Ik hoop dat u na deze korte introductie geďnteresseerd bent geraakt. Uiteraard licht ik deze
sollicitatie graag in een persoonlijk gesprek nader toe.

(Nou, dat was het wel zo'n beetje. Heb je een cv met precieze data, volledige gegevens? Dus niet alleen wanneer je bent geboren bijv. maar ook waar. (als je gegevens niet makkelijk traceerbaar blijken, haakt men ook snel af)
Succes Manon!
Marja
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 februari 2010, 22:31
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief sociaal raadslid; zit helemaal vast

Nog een paar kleine aanvullingen, wellicht. Ik zal de tekst van de voorgaande reactie gebruiken:

Citaat:
...
Na mijn studie ben ik een aantal jaren (hoeveel van wanneer tot wanneeer ?) werkzaam geweest als bijstandconsulent bij de gemeente Amsterdam. Hier heb ik de verantwoordelijkheid gehad van een eigen cliëntenbestand.
De cliënten motiveren richting de arbeidsmarkt en het stimuleren van de zelfredzaamheid waren enkele van mijn hoofdtaken.

Mijn kennis en vaardigheden sluiten goed aan bij de functie-eisen....
Succes!
T.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 februari 2010, 21:20
manon manon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2010
Berichten: 3
manon is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief sociaal raadslid; zit helemaal vast

hartstikke bedankt, ik heb me brief aangepast en heb een hoop aan jullie opmerkingen gehad, ik ga de brief zo versturen

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief werkvoorbereider corporatie, zit een beetje vast dirkteur1972 Sollicitatiebrief en cv 1 27 juni 2009 11:05
Sollicitatiebrief facilitair medewerker, zit helemaal vast... starter Sollicitatiebrief en cv 2 22 mei 2008 21:42
Het gevoel nu helemaal vast te zijn gelopen Sarah1978 Loopbaanvragen 3 9 april 2008 18:17
sollicitatiebrief functie sociaal pedagogisch werker leonie Sollicitatiebrief en cv 1 6 november 2006 21:31
Sollicitatiebrief sociaal beveiliger Kim Sollicitatiebrief en cv 4 18 september 2006 15:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon