Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 maart 2010, 22:00
Mirjam70 Mirjam70 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 7
Mirjam70 is on a distinguished road
Standaard Leuke baan maar wat weinig uren, hoe maak ik dit bespreekbaar

Dag,

Vorige week heb ik een heel leuk gesprek gehad en vandaag belden ze dat ze met mij verder willen. Heel mooi allemaal maar er is wel een probleempje.

Het is een baan voor 20 uur terwijl ik nu 28 uur werk en minimaal 22 uur wil werken omdat ik er anders financieel teveel op acheruit ga. Zelfs met 22 uur ga ik er nog op achteruit maar het is leuk werk etc. etc.

Het stomme is wel dat ik van te voren heb gevraagd om hoeveel uur het ging omdat dit niet helemaal duidelijk in de advertentie stond. Toen bleek dat dit maar 20 uren was heb ik toch besloten om te schrijven omdat ik wel erg nieuwsgierig was naar de functie en hoe het gesprek zou lopen mocht ik uitgenodigd worden.

Nu wil ik eigenlijk wel vragen of de contracturen ook aangepast kunnen worden, 22 i.p.v. 20 uur. Kan ik dat vragen? Had ik dit misschien al in het eerste gesprek aan moeten geven?? Het enige alternatief is natuurlijk dat ik de baan afwijs. Heeft iemand hier (liefst een positieve) ervaring mee?
Op welke manier pak je dit aan?

Laatst gewijzigd door Mirjam70; 23 maart 2010 om 22:13 Reden: -
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 maart 2010, 07:52
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard Re: Leuke baan maar wat weinig uren, hoe maak ik dit bespreekbaar

Ik heb dit aan de hand gehad, toen ik solliciteerde naar mijn huidige baan. De vacature was voor 20 uur, ook te weinig voor mij (ik werkte 36 uur bij mijn oude werkgever). In het vervolg gesprek heb ik het gewoon bespreekbaar gemaakt, Ik heb aangegeven dat ik de baan wel wil, maar dat het aantal uren te weinig waren en of er in de toekomst meer uren in het verschiet zouden liggen. In plaats van 20 uur, kreeg ik toen een contract voor 24 uur.
Dit was eigenlijk ook te weinig maar ik heb het financieel gered, ook omdat ik wist dat er meer uren in het verschiet zaten binnen een jaar.
Ik werk nu 32 uur en binnenkort ga ik naar 36 uur.

Ik zou zeggen, maak het bespreekbaar, als je de baan echt wilt, wat in mijn geval dus zo was, dan moet je soms een stapje terug.

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 maart 2010, 10:56
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Leuke baan maar wat weinig uren, hoe maak ik dit bespreekbaar

Hallo,

Allereerst gefeliciteerd dat ze je aangenomen hebben!

Idealiter had je het in eerste gesprek moeten bespreken, maar het is nog niet te laat. Er is nog niets getekend. Ik zou gewoon vragen of het mogelijk is om meer uren te werken. Nee heb je, ja kun je krijgen. Als meer werken niet kan, moet je bekijken of je het financieel echt redt met 20 uur.

Rosina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 maart 2010, 16:04
Mirjam70 Mirjam70 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 7
Mirjam70 is on a distinguished road
Standaard Re: Leuke baan maar wat weinig uren, hoe maak ik dit bespreekbaar

Bedankt voor jullie reacties.

Danjel,
Fijn dat de baan al aardig weer richting de 36 uur gaat.
Vonden ze het niet vervelend dat je dit niet in het eerste gesprek hebt aangegeven?
Ik denk dat ik het maar gewoon vraag of het contract opgehoogd kan worden en zo niet of dat er op langere termijn in zit.

Rosita,
Volgende week moet ik opnieuw langskomen langskomen en dan ga ik het er maar over hebben. Wel een beetje met lood in mijn schoenen moet ik bekennen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 maart 2010, 19:35
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard Re: Leuke baan maar wat weinig uren, hoe maak ik dit bespreekbaar

Nee, ze vonden het niet vervelend, ze waren juist blij dat ik het aangaf Ze wilden me graag hebben, dus was mijn onderhandelingspositie best wel sterk (vond ik zelf) en volgens mij was er ook ruimte voor meer uren van hun kant.

Ik zou het gewoon vragen, ze willen je tenslotte wél aannemen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 mei 2010, 15:59
Evalina Evalina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 23
Evalina is on a distinguished road
Standaard Re: Leuke baan maar wat weinig uren, hoe maak ik dit bespreekbaar

Ik heb zelf ook een keer gesolliciteerd op een baan voor 24 uur. Ik heb toen aangegeven dat ik dat wat weinig vond en of er een mogelijkheid tot meer uren was (wel tijdens het eerste gesprek). Dit hebben ze toen nagevraagd en ik kon vervolgend kiezen uit 32 of 36 uur. Afhankelijk van welke extra werkzaamheden ik erbij zou kunnen en willen doen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baan achter de schermen van een tv-programma, maar hoe? vieffan Loopbaanvragen 10 10 maart 2009 22:07
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carrièreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19
Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer Verwijderd account Loopbaanvragen 2 2 oktober 2008 10:21
overstappen van baan vanwege meer uren hoe vewrmeld ik dit in een sollicitatiebrief? Suzels Sollicitatiebrief en cv 1 20 maart 2007 15:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon